TB303 Devil Fish?

Hee gefeliciteerd man! Dat is wel een goede prijs!! midi-in en memory kosten aardig wat extra. Hoe bevalt ie? :D

Hij is fijn! :{
fotootje:

Attachments

• devilfish_1.jpg
    devilfish_1.jpg
    9,5 KB · Bekeken: 123
De gozer waar ik 'em van gekocht heb heeft er nog twee, waarvan hij er nog 1 op ebay gaat zetten.
bovenstaande foto is van hem. Zal binnenkort een nieuwe foto maken, zodra mijn camera weer gemaakt is?! ;)

E-bay linkje

is dat toevallig deze gast--> Nick Light zn gebruikersnaam is--> n7736

Volgens mij heet die gast Nick Light ofzo.. verkoopt regelmatig 909's en devil(kwijl)fishjes

Mijn naam op E-bay is iig ThankGod4theTB303 :D :halleluja

Origineel geplaatst door sms303
[ verkoopt regelmatig devil(kwijl)fishjes

Regelmatig ???.......maakt ie ze na dan......imifishjes :D

Zoveel zijn er toch niet ?

Origineel geplaatst door sms303
E-bay linkje

is dat toevallig deze gast--> Nick Light zn gebruikersnaam is--> n7736

Volgens mij heet die gast Nick Light ofzo.. verkoopt regelmatig 909's en devil(kwijl)fishjes

Mijn naam op E-bay is iig ThankGod4theTB303 :D :halleluja

Nee, hij is het niet. Die gast waar ik 'em van gekocht heb komt uit ierland.

even een picture gemaakt met mn telefoon :)

Attachments

• dsc00079.jpg
    dsc00079.jpg
    29,4 KB · Bekeken: 134
deze is een beetje onduidelijk, maar tjezus wat een mooie devilfish is dit! :{

Attachments

• dsc00061.jpg
    dsc00061.jpg
    24 KB · Bekeken: 127
Origineel geplaatst door Sly Dog
Hey Cisco, wat vind jij nou de tofste functies die de DF-mod met zich meebrengt?

zowieso die memory-banks, je kan "live" switchen tussen verschillende patterns! erg handig! midi-in is natuurlijk erg handig, maar heb nog geen favoriet m.b.t de daadwerkelijke modificatie (rechter gedeelte van de tb) hij is gewoon heel erg onvoorspelbaar, en om eerlijk te zijn bespeel ik dat ding met de gedachte dat ik niet weet wat ik aan het doen ben?! daardoor kom ik juist op de leukste resultaten... zodra je geen benul hebt waar je mee bezig bent en gewoon maar aan die knoppen blijft draaien, ontstaan er juist meestal dingen waar je anders nooit op zou komen?! natuurlijk heb ik een behoorlijke dosis kennis van het allemaal, maar maak meestal muziek alsof ik een totaale "noob" ben! op deze manier verkrijg je gewoon vele leukere dingen.

Origineel geplaatst door Cisco
zowieso die memory-banks, je kan "live" switchen tussen verschillende patterns! erg handig! midi-in is natuurlijk erg handig, maar heb nog geen favoriet m.b.t de daadwerkelijke modificatie (rechter gedeelte van de tb) hij is gewoon heel erg onvoorspelbaar, en om eerlijk te zijn bespeel ik dat ding met de gedachte dat ik niet weet wat ik aan het doen ben?! daardoor kom ik juist op de leukste resultaten... zodra je geen benul hebt waar je mee bezig bent en gewoon maar aan die knoppen blijft draaien, ontstaan er juist meestal dingen waar je anders nooit op zou komen?! natuurlijk heb ik een behoorlijke dosis kennis van het allemaal, maar maak meestal muziek alsof ik een totaale "noob" ben! op deze manier verkrijg je gewoon vele leukere dingen.

Met live switchen van patterns bedoel je, neem ik aan, het live wisselen tussen Pattern Groups?

Kun je met de Devil Fish de 303 nog wel zo tweaken dat ie gewoon als een standaard 303 klinkt (neem aan van wel maar vraag het toch maar even)?

Hehe, muziek maken als een noob, aparte insteek qua musiceren (maar volgens mij wel een van de creativere insteken). :D

Origineel geplaatst door Sly Dog
Met live switchen van patterns bedoel je, neem ik aan, het live wisselen tussen Pattern Groups?

Kun je met de Devil Fish de 303 nog wel zo tweaken dat ie gewoon als een standaard 303 klinkt (neem aan van wel maar vraag het toch maar even)?

Hehe, muziek maken als een noob, aparte insteek qua musiceren (maar volgens mij wel een van de creativere insteken). :D

ja, onder het "live" spelen wisselen tussen meerdere banks. erg relaxed!
ja, en de devilfish kan ook gewoon als een normale 303 fungeren.
ik ben geen "noob" ofzo?! maar meestal tijdens het creatieve proces "jamm en pingel" ik er gewoon op los, zonder ook maar enig idee te hebben wat ik aan het doen ben?! tijdens deze sessies neem ik alles op en knip en plak ik er later de goede stukken uit. dan komt wel mn kennis erbij kijken, en is het alleen een kwestie van goed editten. oftewel het saaie gedeelte van muziek maken ;) al met al een erg creatief proces en je valt nooit in herhaling! da's muziek maken...

Origineel geplaatst door Cisco
ik ben geen "noob" ofzo?! maar meestal tijdens het creatieve proces "jamm en pingel" ik er gewoon op los, zonder ook maar enig idee te hebben wat ik aan het doen ben?! tijdens deze sessies neem ik alles op en knip en plak ik er later de goede stukken uit. dan komt wel mn kennis erbij kijken, en is het alleen een kwestie van goed editten. oftewel het saaie gedeelte van muziek maken ;) al met al een erg creatief proces en je valt nooit in herhaling! da's muziek maken...

Dat bedoelde ik ook min of meer. :)

Zeker een leuke review! Die gast is er aan...! :)

Mijn devil fish heeft trouwens nummer 189 al en er zit een 4.0B board in. Daar kan ook midi-in op, maar die had ik niet echt nodig. Ik gebruik eigenlijk geen midi hier behalve de midi clock uit mijn 909 naar een midi-sync box. De rest loopt alleen maar in sync mee. Lekker live freaken!!

Mijn favoriete DF functie is zeker de FilterFM. Daarmee krijg je een heerlijk knetterend en krakend dik geluid....errug mooi! :D Zeker in combinatie met wat overdrive en misschien nog wat accent decay.....!!!!!!

@Cisco: bijzondere manier om tracks te maken man! Gewoon gaan en later knippen en plakken...haha! Ik probeer mijn track eerst te "oefenen" zodat ik bij de opname ongeveer weet wat ik moet doen. Blijft wel altijd een deel verrassing omdat ik er meestal in op ga! :)

@Cisco: bijzondere manier om tracks te maken man! Gewoon gaan en later knippen en plakken...haha! Ik probeer mijn track eerst te "oefenen" zodat ik bij de opname ongeveer weet wat ik moet doen. Blijft wel altijd een deel verrassing omdat ik er meestal in op ga! :) [/B][/QUOTE]

Ik hou er gewoon van om dingen af te maken... "getting things done"!
"live" jammen is gewoon een erg creatief proces, daardoor kom je meestal op de meest ondenkbare patches!
opnemen in audio is een keuze, maar met een hedendaags futuritisch programma als live-5?
waarom zou je het laten? meteen goed, en weer verder!

Die filter fm is errug duivels, maar mijn favoriet is toch wel het "live" jammen, en dan plots die "accent" button indrukken?! Ik heb ook nog nog z'on rooie knop aan de linker kant van de 303? Als ik die indruk ga je helemaal van god los!!! :D En kan gewoon "live" switchen tussen onnoembare verschillende patterns! Zwaar relaxed!!!

Ableton Live5 bedoel je? Ik sinds kort Live4 maar moet het nog helemaal leren kennen. Komt goed!

Maak je dan eerst patterns zonder accenten om daarna de accenten zelf live toe te voegen? Ik merk dat als ik een pattern met veel accenten maak en daarna op de 'direct accent' knop druk, er niet erg veel gebeurt. Die ene extra accent valt dan niet op...hoe is dat bij jou?

Die linker rode knop is -als het goed is- alleen maar het instant starten van een geselecteerd pattern. Kijk dat even na in de release notes op Robin's site. Dat van God los lijkt me meer een random pattern ergens boven de oude patterns. Wat het natuurlijk niet minder wreed maakt!!
Dat live switchen is zekers cool, maar heb ik ook niet echt vaak nodig. Jij hebt ook allemaal blauwe leds behalve de start/stop switch of niet? Ik vind het er mega cool uitzien; zeker 's avonds met weinig licht....met de andere x0xen levert dat een mooi schouwspel op! Running en flashing leds galore!! :D

Nog ff

Nog ff

Zijn de pots bij jou ook een paar milimeter omhoog gezet? Bij mij dus wel en dat merk je enorm bij het tweaken!! Veel betere greep op de pots waardoor je beter kan freaken! :)

Origineel geplaatst door Tekno
Ableton Live5 bedoel je? Ik sinds kort Live4 maar moet het nog helemaal leren kennen. Komt goed!

Maak je dan eerst patterns zonder accenten om daarna de accenten zelf live toe te voegen? Ik merk dat als ik een pattern met veel accenten maak en daarna op de 'direct accent' knop druk, er niet erg veel gebeurt. Die ene extra accent valt dan niet op...hoe is dat bij jou?

Die linker rode knop is -als het goed is- alleen maar het instant starten van een geselecteerd pattern. Kijk dat even na in de release notes op Robin's site. Dat van God los lijkt me meer een random pattern ergens boven de oude patterns. Wat het natuurlijk niet minder wreed maakt!!
Dat live switchen is zekers cool, maar heb ik ook niet echt vaak nodig. Jij hebt ook allemaal blauwe leds behalve de start/stop switch of niet? Ik vind het er mega cool uitzien; zeker 's avonds met weinig licht....met de andere x0xen levert dat een mooi schouwspel op! Running en flashing leds galore!! :D

Ja, tis idd een mooi schouwspel in het donker...
maar op wat voor een manier dan ook? als ik op de rechter rode accent knop druk? breekt de pleures uit!!! :duivels:
dan overstuurt die zo bruut, dat ik het me nauwlijks kan voorstellen dat dat geluid allemaal uit dat kleine, kleine zilveren apparaatje komt... M'n bierflesje in mn hand sprinkt nog net niet, maar ik voel de druk! ;) enige wat ik nog wel wil weten zijn de settings voor het behalen van de sound van de orginele 303. Het is bekend dat het kan, maar weet alleen nog niet hoe? :)

Back