Welke modular moet ik kiezen?

ook ik lijk gegrepen door het modular virus. :kroon:
iemand ervaring met de modules van MFB? Dit lijken mij voor n beginner zeer betaalbare modules en die synth lite vond ik best lekker klinken

Ik ga me zachtjes aan een klein beetje oriƫnteren op een Buchla 200e systeempie...,zal wel alleen een jaartje of 1-2 duren voordat ie er staat denk ik :P

Kan die dollar ook nog effe verder onderuit gaan ondertussen...yihaa!

ook ik lijk gegrepen door het modular virus. :kroon:
iemand ervaring met de modules van MFB? Dit lijken mij voor n beginner zeer betaalbare modules en die synth lite vond ik best lekker klinken

joehoe? :D

joehoe? :D

De pots of encoders gaan 24u mee,het frontpaneel is een pcb printplaat zwart geschilderd (even mispatchen en verf is eraf),en de jacks neuk je plat na 20x patchen.

alles is smd,echt gemaakt als wegwerpproduct

verlies je tijd niet :gaap:

tijd=geld=water?

mja, ondertussen ook verkocht geraakt aan doepfer systeempjes, mja, eerst maar n jaar australie, india en thailand en dan maar eens kijken of alles nog werkt in mn hok en hoe de portomonnee er bijstaat :)

Gasten... ik ben verslaafd! Ik heb de adviezen opgevolgd, me een DIY setje aangeschaft en ben begonnen met heel simpel 2 moduletjes van Doepfer. Tja... FANTASTISCH. IK WIL ER MEER!!!! :P

Dat wilde ik even kwijt

Hey, alweer een tijdje verder. Ik ben op zoek naar een delay en/of reverb module in eurorackformaat. Ik gebruik nu een gitaarpedaal (EHX memoryman en een EHX holy grail) voor deze twee effecten, maar in het kader van de ruimtebesparing...

Mijn vraag is dus, welke modules in eurorackformaat hebben een lekkere delay en/of reverb, analoog het liefst...

Deze:
a138d.gif

Dan kan je gewoon de EH pedaaltjes gebruiken.

Wil je de A-188-1 4096 of A-188-2 modulles van Doepfer voor lange echo's gebruiken, dan moet je daar ook nog een lowpass filter achter zetten om het klok signaal weg te filteren.

Ik zal eens een voorbeeldje maken zometeen, dan heb je een idee hoe het klinkt.

Wil je de A-188-1 4096 of A-188-2 modulles van Doepfer voor lange echo's gebruiken, dan moet je daar ook nog een lowpass filter achter zetten om het klok signaal weg te filteren.

Ik zal eens een voorbeeldje maken zometeen, dan heb je een idee hoe het klinkt.

Super! Ik kijk ernaar uit. Alvast bedankt. Ben benieuwd naar het verschil tussen de EHX pedalen en de modules van doepfer.

doepfer spring reverb is heel handig, kleine frontpaneel en bakje met veer dat je in je kast of elders kan plaatsen.

voor delay die fx send idd goed /goedkoper dan de bbd module, waar dan zoals patat zegt nog geen filter in zit.
voor superkorte delays is de bbd module wel heel geschikt.
maar met de fx send kan je ook weer alle andere pedalen in je modular gebruiken. (+crossfaden)

Hier het beloofde geluids fragment van de A-188/1 4096.

Eerst hoor je het droge geluid, daarna draai ik de BBD er in. In het begin heb ik het lowpass filter nog op hoog staan en kan je het klok signaal erin horen komen. Daarna zet ik het lowpass filter zo dat je het klok signaal niet meer hoord en heb ik wat zitten freaken.

http://www.sendspace.com/file/wu5y0h

Je moet gewoon de crossfader hebben een bbd en een lowpass filter, je kan ze altijd gebruiken.

Klinkt goed Patat, mooi duidelijk voorbeeld. Bedankt daarvoor, duidelijker dan op de Doepfersite iig.

Ik ben heel blij met mijn EHX memory man, als vervanging vind ik de A-188 best goed klinken, ff uitproberen voordat ik de EHX weg doe :erm:. Die crossfader is ook idd zeer interessant. Ik heb nog meer fx liggen... 8~ Ik heb al een lowpass (moogerfooger) waar ik erg blij mee ben dus die zal ik niet zo snel als module aanschaffen.

Nogmaals bedankt :okdan:

Ik vind dat je de memoryman moet houden. Later kan je nog altijd een bbd kopen. Voordeel van de A-188 is dat je andere modules in de feedback loop kan plaatsen, dat maakt ze wel erg veelzijdig.
En dat je er een 2e MF-101 plus een polarizing mixer (bv. A-138c) bij moet kopen. Dan heb je 2 resonantie pieken en kan je bv. stemgeluiden maken. Maar mischien wel het vetste is dat je dan namelijk eenvoudig hoogpass en variabele bandpass filters maken. Dat doe je zo: In beide lowpass filters hetzelfde signaal. Dan trek je de filters van elkaar af (Aftrekken is optellen met 1 geinverteerd signaal, dus 1 filter in het polirizing filter met de knop op +5 het andere met de knop op -5) Draai je 1 filter open en is het andere dicht, dan heb je een gewoon lowpass filter. Is het ene filter open en draai je het andere ook open, krijg je een highpass filter. Draai je aan beide cutoffs, dan heb je een variabel bandpass filter. Verander je de amplitude van de filters, dan krijg je een hele berg verschillende filter typen. :biertje:

Interessant, interessant. Ik ga even nadenken hoe ik alles ga indelen. Aangezien ik nog niet zo heel veel modules heb, kan ik gelijk goed doordacht aan de gang.

Alvast bedankt Patat voor deze uiterst zinvolle info :halleluja

Ik zag van de week op analoguehaven.com een multi fx module in Eurorack formaat van Tip Top Audio (!) Model Z5000 voor $ 185. Niet gehoord, maar ik heb het vermoeden dat AH niet snel een baggerprodukt in het assortiment opneemt.

http://www.analoguehaven.com/tiptopaudio/z5000

Attachments

• Modular.jpg
    Modular.jpg
    25,9 KB · Bekeken: 121
Iemand enig commentaar op volgend setje Eurorack modules, dat ik in een Doepfer koffer zou willen inpassen? De bedoeling is het te gaan gebruiken als instrument op zich zonder dat het extern moet worden aangestuurd. Welke modules kan ik er maar beter meteen uitgooien? En wat stop ik ervoor in de plaats? Misschien kan er iets worden verbeterd aan de layout?

Het worden overigen mijn eerste modules in wat voor formaat dan ook.

Bovenste rij:

Livewire Audio Frequency Generator, Doepfer A138 Exp. Mixer, Livewire Frequensteiner, Doepfer A131 Exp. VCA, Plan B Model 40 Headphone preamp, Plan B Model 31 Buffered Multiple, Plan B Model 24 Heisenberg Generator

Onderste rij:

Livewire Dalek Modulator, Livewire Vulcan Modulator, Plan B Model 21c Mini Milton, Plan B Model 38 Elf ADSR, Plan B Model 10 Polyphonic Envelope, Plan B Model 32 Vector Plotter

Merk op dat er 8HP overblijft in de onderste rij, voor de stroomaansluiting: ik wil het ding vooral horizontaal gaan gebruiken dus heb ik liever geen stroomkabel achteraan.

Iemand enig commentaar op volgendsetje Eurorack modules, dat ik in een Doepfer koffer zou willen inpassen? De bedoeling is het te gaan gebruiken als instrument op zich zonder dat het extern moet worden aangestuurd. Welke modules kan ik er maar beter meteen uitgooien? En wat stop ik ervoor in de plaats? Misschien kan er iets worden verbeterd aan de layout?

Het worden overigen mijn eerste modules in wat voor formaat dan ook.

Mischien kan je wat besparen als je zelf een mooie koffer maak.
Ik zag laatst nieuwe Schroff racks voor 13,80 de stuk.

Bovenste rij:

Livewire Audio Frequency Generator, Doepfer A138 Exp. Mixer, Livewire Frequensteiner, Doepfer A131 Exp. VCA, Plan B Model 40 Headphone preamp, Plan B Model 31 Buffered Multiple, Plan B Model 24 Heisenberg Generator

Mischien de doepfer ruilen voor de metalbox 3p?

Onderste rij:

Livewire Dalek Modulator, Livewire Vulcan Modulator, Plan B Model 21c Mini Milton, Plan B Model 38 Elf ADSR, Plan B Model 10 Polyphonic Envelope, Plan B Model 32 Vector Plotter

Ik zou ipv die snelle modulator een extra vco plaatsen bv een model 15. 2 stuks is ook gaaf voor het nodige fm (daar zijn ze voor ontworpen)
Ik vind de polyphonic envelope niet zo speciaal en mischien gewoon een Analogue systems envelope nemen?
Die Milton komt voorlopig nog niet maar mischien dan een rs-200 nemen?

Merk op dat er 8HP overblijft in de onderste rij, voor de stroomaansluiting: ik wil het ding vooral horizontaal gaan gebruiken dus heb ik liever geen stroomkabel achteraan.

Die stroom zou ik via de achterkant doen dmv een din achtige stekker met bv een power-one psu die geen drol kosten op ebay.
Tevens zou ik bv een analogue systems scale programmer er in stoppen.

Je hebt wat veel modulatie bronnen.
Je hebt ook zeker geen koptelefoon module nodig, een modulaire synth heeft genoeg power om een koptelefoon direct aan te sturen.
Ik zou ipv de A-138b exp mixer de A-138c polarizing mixer nemen. En effe wachen to de A-132-3 dual exp/lin vca komt.
En maar 2 van de genoemde Plan B modulles zijn in productie (de 24 en 10 volgens de site)

Ik zou iig gaan voor:
2 vco's
2 identieke filters (zie mijn vorige post in deze thread. hoeft niet perse een lowpass te zijn. Beter nog een multimode filter voor nog meer mogelijkheden.)
2 polarizing mixers (zie mijn vorige post in deze thread)
1 ringmodulator
2 vca's
en wat modulatie bronnen (adsr, lfo, random cv, joystick, theremin)
evt nog een mixer, vco, vca of vcf als je ruimte over hebt.

En als laatste gewoon een power aansluiting aan de zijkant maken, zodat je geen module ruimte inleverd en toch horizontaal kan draaien aan de knoppen.

Back