Welke modular moet ik kiezen?

malekko is middenmoot qua prijs, toch nog wel een verschil met cjewman of macbeth
doepfer is cheaper, maaar ik zou het geen low end noemen per se. gewoon hun beste modules uitzoeken
voor de unity look moet je perse ni gaan als je het spannend wil maken, of bepaalde modules daar door uit te sluiten, maar ik zelf heb niks tegen die aanval op je ogen, als je moet optreden is het soms veel duidelijker waar alles juist zit, vind makenoise een van de best uitziende modules en praktisch ook qua graphics

Er komt een wel hele dure MOTM module aan, de E580 Resampling Mini-Delay.

€ 7.000 incl. btw!

Daar koop je een nieuwe Fenix + Son of 4-Voice voor. (Of staat er toch hier en daar een nul teveel?)

Attachments

• MOTM 580.jpg
    MOTM 580.jpg
    53 KB · Bekeken: 114
ik denk dat de nul ook even per ongeluk doorheen de delay is gegaan. oorheen de delay is gegaan. ee de deaay i egaa. ee e eeaaay i eaa. aaay i eaa. i eaa.

Oh sorry, stond de mijne ook nog aan.

Kwam dit tegen op Youtube "Make Noise Brains and Pressure Points is an Oscillator "
Vond het wel een leuke toepassing en wou dit even onder de aandacht brengen voor de eventuele bezitters van deze 2 leuke modules.

En iets wat ik persoonlijk erg irritant vind - het oog wil ook wat. De optische 'bontheid' van veel Euro modules is nogal groot, waardoor je modular er al gauw uitziet als een bij elkaar geraapt zooitje ipv. één geheel. Sommige mensen vinden dat juist mooi, hoe drukker hoe beter, ik vind het zelf nogal afleiden.

En, ten overvloede, wegblijven bij Plan B (ook tweedehands, willen nog wel eens kapot gaan).
Mwah, nogal een wijven argument. Alsof een Minimoog, Oddesey, en CS-80 zo'n esthetisch perfect trio vormen.

En PlanB: als een een lekker gestoord wijf, even laten inrijden en vergeet de dealer.

In verband met die pressure points is me vandaag wat opgevallen dat niet zo duidelijk in de handleiding staat,
als je de pressure points alleen gebruikt,is het zo dat de 4de pressure and gate output genormelled zijn aan de eerste 3 pressure and gate outputs,zodat je dus een combined pressure of gate krijgt aan die 4de output.Maar eens je 1 of 2 pressure points aan een brain verbind,dan is alleen nog de 4de pressure output genormelled aan de andere 3,maar de 4de gate output is niet meer genormelled aan de 3 andere,de combined gate komt dan nu uit de T-GATE van de brains.
Wat nog opvalt is,dat als je de brains een clock signaal geeft,je inderdaad de pressure points kan gebruiken als een 4 of 8 step sequencer naargelang je 1 of 2 pressure points hebt,maar die combined T-Gate werkt alleen als je de koperplaat raakt,dus je hebt geen andere normalled gate meer die bij iedere step een combined gate geeft telkens ie een clockpulse krijgt,,het enige wat ik me momenteel kan inbeelden,is dat om dat te verkrijgen,je alle aparte gate outs naar een multiple brengt en van daaruit naar een Envelope Generator.
Verder kan ik me wel inbeelden dat allemaal aparte gate's weer een voordeel kan zijn.
Ik hoop dat toekomstige kopers van deze modules hier wat aan hebben,zelf heb ik toch even moeten uitzoeken,door alles eens terug apart aan te sluiten zodat ik de individuele werking kon vaststellen,bij deze is dit jullie bespaard ;-)
Ha,blijkbaar zitten er 2 pots op de pressure points om de pressure sensitivity te regelen,blijkbaar is de pot die onderaan de printplaat zit,die je dus niet ziet,niet altijd hetzelfde afgeregeld tussen verschillende pressure points,vooral dit ook even nazien alvorens je alles inbouwd.

Qua pressure plate modules zou ik, denk ik, gaan voor iets uit de Synthwerks FSR serie...

1_FSR-Family-Shot.jpg

Laatst gewijzigd:
Mwah, nogal een wijven argument. Alsof een Minimoog, Oddesey, en CS-80 zo'n esthetisch perfect trio vormen.

En PlanB: als een een lekker gestoord wijf, even laten inrijden en vergeet de dealer.

Wijf... wijf... weet je vrouw wel dat je zulk ruw taalgebruik bezigt? :P

Toevallig vind ik een CS-80 en een Minimoog heel optisch verantwoord, ja! (en anders bel ik gewoon Forat)
Dan moet je er natuurlijk wel de whiteface Oddy naast hebben, want die zwart/oranje of zwart/gouden zijn gewoon niet van hetzelfde Jan de Bouvier gehalte.

Maar genoeg over non-modulars.
Een modular moet naar mijn idee één geheel vormen. Liefst wandvullend, maar da's logisch, anders contrasteert het weer met het behang natuurlijk.

Zoiets kreeg ik ook al door van Mono. Ben wel benieuwd naar de meningen, ik kom namelijk niet veel tegen over welke beter zou zijn? 8)

Ik zag trouwens dat er op Muff een hele topic loopt met vervangende frontpanels voor Make Noise spul. Knapt er behoorlijk van op vind ik, zeker een stuk overzichtelijker. Aardig wat animo voor, ook!

Laatst gewijzigd:
Heb je wellicht ook gezien dat er een minstens zo'n grote groep mensen het klinkklare onzin vindt om de frontplaten te verwisselen.

Persoonlijk vind ik ze zo'n beetje het mooist van alle frontplaat designs.

Om echt druk om te zettten naar CV zyn de Synthwerks beter geschikt..........als het gaat om "touch" functionaliteit, arppegios en sequencing......zijn de MakeNoise king.

Met die Synthwerks dingen en wat extra modules kun je natuurlijk ook een heel mooie sequencer setup maken. De Synthwerks modules zijn alleen wat aan de diepere kant waardoor het volgens mij wat moeilijker zal zijn ze in alle skiffs te plaatsen en daar horen zulke dingen natuurlijk wel in thuis. Sja ik heb geen van beiden dus wellicht klets ik uit mn nek, maar wel weer een puntje voor Make Noise wat mij betreft dus.

Ik dacht eigenlijk begrepen te hebben dat alleen de 'FSR-4 classic' zo diep is.
De FSR-1N, de nieuwere FSR-4 mkII en de FSR-4C/B zijn een stuk minder diep, en die zie je aardig vaak voorbij komen in skiffs.
Like this...

583_desktop_controller1stgensm_1.jpg

Zowiezo toch al een beetje de rage, die skiffs. Lijkt mij ook wel leuk, een soort van controller interface puur met CV generators en modifiers bouwen, alleen de leuke behuizingen zijn vaak weer van die dingen die allemaal uit de USA moeten komen (bijv. die Goikes).
Weet er iemand van een mooie skiff case uit deze regio?

Daarbij hoop ik ook nog op het verschijnen van de Tiptop Happy Ending kit bij Schneiders... ik kan wel een low cost case met eigen voeding erbij hebben inmiddels.

Die FSRs (force sensing resistors) hebben wel echt een fijn 'gevoel'. Komt heel natuurlijk over, en doseren is ook goed mogelijk.
Bij de Pressure Points lijkt het koperdraad te zijn, dan word je zelf deel van het circuit, en maakt dus ook de vochtigheid / temperatuur in de kamer uit. Handiger voor even touch natuurlijk, maar denk dat die van synthwerks wat meer expressiviteit kan bieden.

Met die Synthwerks dingen en wat extra modules kun je natuurlijk ook een heel mooie sequencer setup maken.

Met wat extra modules bedoel je dan denk ik een sequencer? :P

Het mooie van PP + Brains is dat de stages geklokt kunnen worden. Iets wat, voor zover ik zie, niet mogelijk is bij Synthwerks.

Back