Welke modular moet ik kiezen?

Mijn drie doepferbakken hebben ook een houten zijkant en dat vinden ze fijn, die doepfers!

Heb sinds dit weekend een Doepfer A100 basis systeem, ben in tijden niet zo blij geweest!
Nu zal het wel niet zo veel voorstellen voor de meeste hier, maar voor mij is er echt een nieuwe wereld aan mogelijkheden opengegaan! Mijn vriendin zit angstig te kijken als ik vertel wat er allemaal nog bij "moet" en ik heb gister zelfs een stille patch gemaakt.

Eentje puur op basis van clock signalen, LFO's en dividers en logische modules.. zelfs daar heb ik al lol in! (knipperende ledjes, waar een mens al niet tevreden mee kan zijn;))

Ik vroeg mij af, heeft iemand ervaring met de drum modules van Analogue Solutions? Deze kan ik in een Doepfer rek plaatsen als ik het allemaal goed begrijp, in dit stuk: http://www.soundonsound.com/sos/sep99/articles/asconc.htm (het blokje "Compatibility & Cases") staat het één en ander uitgelegd hier over..

Als ik het dus goed begrijp is de Concussor rack compatibel met Doepfer (vind een losse Doepfer kast zo duur in verhouding) alleen mis je dan de interne CV bus van Doepfer.

Nu heb ik een losse BUS module van Doepfer, dus als ik het goed begrijp kan ik die in de Concussor rack hangen, en zo deze systemen koppelen..

Klopt dit of zie ik iets over het hoofd? Ik zou dus graag uitbreiden met meer modules, eventueel van Analogue Systems of Analogue Solutions

Anyway, ik ben echt blij met mijn modular!:okdan:

Super coole treat dit, loop al een tijdje rond met het idee om ook is iets modulairs te kopen.
Denk dat ik het internet maar is in de gaten hou of er iets tweede hands voorbij komt van Doepfer.
Lijk me leuk :)

Het beste nemen van verschillende merken is wat je moet doen,filter van MOTM,vco's van doepfer zonder CEM3340 100e koop een P600 en je hebt er 12!!,sequencer van COTK,alle logic modules van COTK,wave x van serge,etc...een paar cynthia en een paar modcan...

VCO's van doepfer? Ik hoor daar altijd hele nare verhalen over...
Of is dat alleen met de goedkopere vco's zonder cem?

Origineel geplaatst door daantje
VCO's van doepfer? Ik hoor daar altijd hele nare verhalen over...
Of is dat alleen met de goedkopere vco's zonder cem?

Ligt er helemaal aan waarvoor je ze gebruiikt;

sawtooth waveform is op de A-110 prima
pulse is op de A-111 duidelijk beter, zeker met PWM & vooral in de hogere octaven

Zo goedkoop zijn die A-110's trouwens niet meer: 140 E inmiddels

Voor ca. 90 E heb je al een VCO met redelijke price/perf. ratio:
http://www.users.globalnet.co.uk/~concuss/concussor/vco.htm

Voor bijna alle VCO's (meestal ook de dure) geldt dat je de meestal scaling zelf bij moet stellen

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door HEXAGON
Het beste nemen van verschillende merken is wat je moet doen,filter van MOTM,vco's van doepfer zonder CEM3340 100e koop een P600 en je hebt er 12!!,sequencer van COTK,alle logic modules van COTK,wave x van serge,etc...een paar cynthia en een paar modcan...

begrijp t ff niet hex...; je koopt een prophet 600 voor 500.- de jouwe bv :D
en dan hal je 12 x 3340 cem eruit en dan lege prophet maar je hebt goedkoop je cems moet je nog 12 iets zoeken waar je cems in stopt ,..:confused:
dus die high end vcos van doepfer hebben cem 3340 ok gaan lekker hoog qa oct zekers
maar de ander vcos ,...daar past gewoon een chip 3340 in ...?
xplainje kan wel twee stemmen wg halen van bv een p600 prophet 400
probleem nee niet eg heb je wel 4 x cem voor je vcos:okdan:

volgens mij bedoeld hex dat je high end vco's koopt, zonder CEM's,
om daar zelf de CEM's uit een P600 in te zetten.
Dus: of 12x 240 euro, of 12x 120 euro plus de kosten van een P600.....toch?
Nou weet ik niet of ik een P600 zou "slopen" voor de CEM's,
blijf zulke acties een beetje kutgein vinden...

Sorry was even out hier,

Eh ja of die doefers high end vco aan 100e zonder sem dus want met kost die meer alshet dubbele,of je copiert het print van de digisound vco's dan kost het nog minder (indien je een hele bank laat maken)(heb het vroeger zo gedaan)

en die 6 filters en 4 3360 kan je verkopen ,+ nog is de lege prophet voor zeg maar 40e dat trek je nog is af van de aankoop van de p600...

De filters zitten in xpander en de 3360 in een jupiter6,dus daar vindt je wel klanten voor...

Ik verkoop de mijne want ik heb geen zin meer om te knutselen,en als ik CEM's nodig heb moet ik aleen maar AAAA zeggen...enfin tot voor kort nog..:dubbel:

Zelf ben ik nogal geinteresseerd in de spullen van Oakley. Lijkt me erg goed. Kan iemand daar wat meer over vertellen. Zie er namelijk niet zo veel over in deze thread.
Ik heb daar drie vco's besteld, maar ben nog aan het nadenken over de volgende modules. Kan iemand me daar iets over vertellen. Wat is de kwaliteit etc.

Hoe werkt Oakley samen met o.a. motm en synthesizers.com modules?
Het gaat mij niet alleen om de techniek, maar ook om zaken als frontplaten etc. Moet allemaal wel passen en een eenheid zijn.

Laatst gewijzigd:
voor zover ik weet kun je bij oakley zelf geen frontjes bestellen
de kwaliteit van de ontwerpen en de pcb's zelf is dan wel weer uitstekend en is een goede aanvulling op MOTM, omdat het van dezelfde standaards gebruik maakt ( voltages compatibel )

ik heb zelf het ladderfilter en de phaser en die zijn behoorlijk goed te noemen !

Die frontjes voor Oakley kun je door schaeffer laten maken. De tekeningen kun je gelukkig kant en klaar downloaden bij Oakley.

Wat ik me af vroeg is of de frontjes van motm of synthesizer.doc samen in 1 cabinet kunnen, of ziet dat er dan vreemd uit, of krijg ik raar kleurverschil of zo. Die van Oakley zijn gewoon mat zwart en de frontjes hebben geen randjes of zo die in elkaar schuiven. Gewoon tegen elkaar leggen. Ik heb echter ook al eens frontjes gezien die als een soort puzzel in elkaar klikken.

De MOTMs zijn pik zwart gespoten op een vlakke dikke metalen plaat.

de MOTMs,.com & COTk & echte moog modules hebben allemaal de zelfde hoogte.

Behalve dan de MOTM's zijn al de andere gekleurt in het aluminium (anodisatie) met als resultaat dat het opervlak niet echt zwart uigeeft zoals de MOTMs,metaal(alu) is aan bijde zijden omgeplooit,het detail van de bedrukking is veel fijner dan de MOTMs (lees beter afgewerkt).

ttz zelfs met anodisatie kan een pikzwarte kleur ook bekomen worden (zie rsf kobol),dus het is een bewuste keuze.

gezien de hoogt van deze alemaal hetzelfde zijn kan je ze allemaal in 1 case stoppen (wat ik ga doen...)

$100 voor alleen de kale printplaat?

waar is de tijd dat zelfbouw nog betaalbaar was ... :confused:

Back