Welke modular moet ik kiezen?

mja nogal lastig als leek om te oordelen.

Levka's toestel moeten de vco's gecalibreert worden, dit zou al een problem kunnen zijn :p

is in ieder geval wel meer in de prijsklasse dat ik in zicht heb. Alhoewel ik een beetje overweeg om mn hele zooi te verkopen en terug van nul te beginnen.

De XS lijkt me wel goed voor een beginneling als mezelf, en kwalitatief in orde.

Uit deze serie?!?!?

ja. heb ook nog een noise module uit die serie.....

Met welke arp synth is je filter te vergelijken?

Geen idee, er is bar weinig over te vinden...

Mocht iemand hier iets van weten let me know....

ja. heb ook nog een noise module uit die serie.....

Geen idee, er is bar weinig over te vinden...

Mocht iemand hier iets van weten let me know....

Heilige Eric!?!?!?!

kzal ff in de Arp draad een vraag erover posten

ok, dan ga ik die in de gaten houde.....

Hier m`n euro/frac systeempje in wording :)

Attachments

• DSCF4436.jpg
    DSCF4436.jpg
    112,4 KB · Bekeken: 126
Het onderste systeem is ModularM01C mk I :D

Fracracksysteem. Het is de bedoeling dat deze standalone te bedienen is. Joystick is dus eigenlijk de interface. Er zit oa. een wiard NoiseRing in. Het leuke aan deze module is dat hij veelzijdig is. Ringmodulatie, Noisebron en toffe CV-generator. Veel waar voor je geld. Ik wil nog een Blacet/Wiard MiniWave aanschaffen. Weer een veelzijdige module. Waves, maar ook te gebruiken als LFO of Quantizer. Die in combiantie met de NoiseRing kunnen dan een rudimentaire sequencer vormen.
Verder zitten er op dit moment van Blacet nog in:
-1 LFO
-1 VCO
-1 ADSR
-1 Dual VCA
Van CGS
-1 Mixer
Wiard
-BorgFilter (aggressief filter)
+ nog een multiple

Verder staan op het verlanglijstje:
Lag van oakley (http://www.krisp1.com/frac/fraclag.htm)
Multiple van Blacet (http://www.blacet.com/multi.html)

Blijft er uiteindelijk nog 3 fracspace in deze behuizing over. Welke modules zouden dit systeempje de kers op de slagroom bezorgen?
Iemand suggesties?

Hey M01C,

Heb je geen last van interferentie met je spring reverb zo dicht naast de voeding??

Dat valt wel mee, ik dreig terug met een interfentiemacht van playmobiel :D
(nieuw model doepfer voeding, met adapter buiten kast)

Hier een acid-achtig riedeltje.
Blacet -> VCO, ADSR, VCA
WIARD -> Borgfilter

Simpele patch, maar een dappere poging om op toegankelijke wijze met name het borgfilter ten gehore te brengen.

Midi/CV zo`n doepferding, loopje is een preset uit m`n XL7 (best leuk, dat je zelfs met modulair spul van presets gebruik kan blijven maken)

Owja, verwacht niet al teveel van opname kwaliteit, behringer en 96kbps. Maakt dat filter echt niet hoor :)

Attachments

• Borg&BlacetAcid.MP3
    3,8 MB · Bekeken: 120
Veer zit in een metalen bakkie pwm :)
Dus een kooi van faraday...

Ja dat zegt helaas niet zoveel.
Ik heb ook die A-199 van doepfer en die interfereerde met een voeding een meter verderop.
Ik heb er een hele rol aluminium folie omheen moeten wikkelen toen deet ie het pas echt goed.

Ik vind hem toch ook een stuk minder mooi klinken dan die grote galm bakken.
Gelukkig heb ik een Philicorda gevonden.

groet,
Maarten

mos lab

mos lab

heeft iemand inmiddels ervaringen met mos lab systems? Met welke andere modulairs is dit compatible (qua rack format en voltage)?

Ik ben ook aangekomen op de plek waar ik graag modulair verder wil in mijn studio. Ik wil er wel graag muziek mee maken (of liever, toepassen in mijn tracks).

Ik dacht dan een Analogue Systems systeem als toepassing voor ook het extern bewerken van audio. Nu werk ik in logic en protools en neem de analoge dingen daarin op.

heb wel alles via een patchbay geroute zodat ik bij de mixage mijn outboard comps en eq's kan gebruiken. ik mis wel wat effecten (1 pcm 91 is niet echt genoeg)

ik zat in mijn hoofd met

2x rs35 ext ins
1x rs140 midi/cv (606, 101, moog en ms10 aansturing? kan dat?)
1x rs390 echo
1x rs80 lfo
1x rs400 phaser
1x rs210 fixed filter

ik heb wel wat te besteden maar zeg eerlijk, ik ben een modular virgin en weet niet goed waar te beginnen.

ben ik anders beter af om bijv een systems rack 1 te kopen en aan te passen met external ins en fx?

ik zou een kenton pro solo als midi cv nemen...
ms10 werkt namelijk met niet met v/oct maar hz/oct en dat kan een kenton.
Cwejman heeft een hele mooie stereo phaser met ringmod in 1 ik zal eens kijken voor info.

Je wilt geen oscillators?

die rs95e's zijn wel cool ik heb zelf een rs95 maar een 10 turndial erbij is wel tof hoor, voor de fm sounds.

En gewoon losse module's is fijn hoor, als iets niet bevalt, weg ermee! en ander leuk spul terug.

Ow sorry. ik vergiste mij in de frequency shifter

deze is wel nice hoor... wel een beetje duur...

http://www.analoguehaven.com/cwejman/sph2/

zoals ik al schreef, die rs95e of rs95 zijn best wel ok...
maar als je wat meer geld hebt bestel je een Audio Frequency Generator van Livewire...in deze draad https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=93724&page=3&highlight=afg wat audio dingetjes....

Wat wel belangrijk is als je tonale dingen gaat doen is de tracking van de oscillators, die van analogue systems doen dat erg goed wel een oktaaf of 8 ofzo
die AFG doet er wel 5 dus daar kan je lekker muziek mee maken.

plan B model 12 schijnt de dikste osc voor eurorack formaat te zijn maar deze tracked slecht of je moet erg snel calibreren.

Ik vind zelf die afg het beste wat ik gehad heb, ook veeeeeeel optie's 7 waveforms tegelijk bv pulseanimation (lijkt wel een soort supersquare) aliensaw waves....

Back