Welke modular moet ik kiezen?

heb vandaag lang met anologue systems gebeld en gechecked... leuk bedrijf en erg behulpzaam.

dit is waar ik mee start:

Top Row:
RS240 - RS100 - RS120 - RS500e - RS310 - RS400

Mid Row:
RS360 - RS110 - RS80 - RS430 - RS350 - RS165

Bottom Row:
RS140 - RS290 - RS60 - RS170 – RS35

tis instappen en ik ga zeker ook de andere brands bekijken tzt. veel filters maar ik ben een filtergeek!!! :dj:

vooral het implementeren van external audio door het modulaire systeem is waar ik me erg op verheug!!!

edit:

nogmaals ik begin net met modulaire synthese in deze vorm en zal waarschijnlijk nog iets te enthousiast zijn, maar I love my options. hoe meer variatie hoe beter!

Laatst gewijzigd:
draden en knopjes

draden en knopjes

ik zou het wel weten - de Moog 55. ooit zelf in huis gehad. Kon het systeem overnemen voor 5000 gulden (je leest het goed), had toen geen geld genoeg dus ging het ding na 2 jaar mijn kamertje weer uit - de prijs van de memory oog had alles al opgegeten. SNIF.
Een goed alternatief vind ik de synthesizers.com apparaten. Klinken vrijwel identiek en hebben een redelijke prijs. Een Moog 55 opnieuw laten samenstellen door Mike Buchi gaat wederom iets te veel kosten.

Modular advies graag ...

Modular advies graag ...

:doei:

Ik wellicht van plan te starten met een modulair systeem. Nu zijn er heel wat fabrikanten Synthesizers.com, Blacet, Serge, Modcan, Motm, Analogue Systems, Cweyman, Wiard, Doepfer, Club of the knobs, ... en nu zie ik door het bos de bomen niet meer.

Wat ik het belangrijkste vind is de sound natuurlijk. Ik hou van schreeuwende filters, moddervette bassen en weirde sounds met veel karakter. Zoals korg ms-20 (zalig schreeuwend filter), RSF kobol, Arp 2600 (karakter geluid), Synthi.

Een voorbeeld. http://nl.youtube.com/watch?v=yZZ25VldcxA

Welke modular komt hier het dichtst in de buurt ?

:halleluja

De meest gefreakte instap modular is imho de Serge Creature.
(ja daar ben ik weer met de Serge)

Die Starkey zou ik vergeten is een uitgebreid gehoor testapparaat.

De meest gefreakte instap modular is imho de Serge Creature.
(ja daar ben ik weer met de Serge)

Die Starkey zou ik vergeten is een uitgebreid gehoor testapparaat.

Bedankt voor de reactie, ik bekijk even het Serge gamma.

Ik had de Starkey alleen als voorbeeld opgegeven voor de sounds die ik wil gaan maken. Het is de bedoeling om in een keer een basis systeem aan te schaffen. Ik wil vooral met muziek bezig zijn en wil naast mijn vintage synths wat complexere geluiden kunnen maken. Het is niet de bedoeling om uren geluidjes te maken (hoewel dat wel leuk is natuurlijk) of direct modules bij te kopen, ... Kortom hij moet vooral als muziekinstrument gaan dienen.

Bv .. een rs8000 systeem (http://www.analoguesystems.co.uk/index2.htm)
Alhoewel denk ik dat AS misschien niet de sound is die ik zoek, is iemand die er wat meer kan over vertellen ?

aller eerst, wat wil je er precies mee.
Ik wil namelijk tonale muziek maken, maw ik gebruik mijn modular als een
uitgebreide monosynth.

Er zijn ook gebruikers (zoals monopoly) die gaan een stuk verder in freaken en maken eerder geluidskunst.

Dat kan ook je keuze voor een synth mede bepalen.

Thanks voor de info.

... vooral als uitgebreide monosynth dan (cfr. ARP 2600) ... maar een inspirerende soundscape moet ook kunnen.

In het filmpje van de starkey hoor je aan het begin een cello achtig geluid wat ik bv geweldig vind.

Ik denk dat qua complexibaliteit de Serge alles uit de weg slaat.
En je kan er ook "gewone" muziek mee maken.
Ik denk dat dit toch het meeste bij een ems synthi komt qua gekkigheid.
De AR envelope kan ook gewoon cyclen als de trapezoid en er zit genoeg andere gekkigheid in.
Plus dat die $1500 kost (zonder psu) vs $6000 voor een synthi.

OK hier komt ie.... welke modular moet ik kiezen???

Ik zit te denken aan een semi-modular, omdat ik hem waarschijnlijk vaak in een standaart configuratie zal gebruiken voor basslijntjes en dergelijke,.. daarnaast wil ik er dan af en toe freaky effectjes en percussie dingetjes mee doen...

Ik ben meer op zoek naar vol, warm en vunzig dan naar clean en strak en gedetaileerd..... meer de 70-ies sound zeg maar....
Andere wensen zijn MIDI en dat het niet te groot is lijkt me ook wel handig.

Wat betreft mudget moet het niet te gek worden...

Ik zit nu te denk aan de anyware-instruments SEMTEX XL (1600 euro)
of de Cwejman S1 MK2 (2.690 euro) (eigenlijk veels te duur)
Verder zag ik ook nog de futureretro SX (1300 euro)

Ik ben op zoek naar gebruikers ervaringen en tips en andere sugesties..

cwejman is idd as instapper best duur
maar tegenwoordig hebbie de set opgedeeld in modulkes nog expansive
er is veel mogelijk
maar zou ook niet mn eerste keus zijn

zoon future retro is best simple maar klinkt wel erg ok ...niet te duur 1300 ofso

hebbie een aardig doepfer case voor
met watje zelf wil
= modulair geen semi

check eerst een wat mfb modules en een voedin en case [bouwm zelf ]
benje een paar honder eu kwijt kan je ff kijken en koop dan wat betere modules die je egt waard vindt voor wat jij wil
freaken of beuken ...of sequencen of filteren whatever

ik wil dingen zelf bouwen schiet aleen nog niet op heb een case ...laats voeding gekocht
en heb een asm liggen
paia fattman [die semi modulair moet worden en een ps3100 clone filter ....
wilder nog wat multimode filters by hebben en een quad lfo

moet ik wat kunnen d8ik so :kimono:

Thanx, ziet er informatief uit in ieder geval! Dat ga ik eens op mijn gemak bekijken.

Ik heb inderdaad wel het idee dat die Serge panelen wat minder overzichtelijk zijn dan andere systemen. Komt waarschijnlijk doordat ze zoveel functionaliteit bieden en ik kan me goed voorstellen, dat je er voorlopig nog niet mee uitgeleerd bent. Op zich is dat natuurlijk alleen maar positief want door af en toe "om een hoekje" te denken kom je waarschijnlijk steeds weer op nieuwe ideeen.

Erg mooi spul, en weer totaal anders dan Modcan in ieder geval. Als je begint met modulair is het best lastig om te bepalen wat je wilt, met alles wat er nu op de markt is :D

Ja de Serge is het meest open systeem denk ik.
Er is bijna geen 1 module die maar 1 functie heeft.
Met deze sheet is het zelfs voor mij nog duidelijker.

Als je nu nog voor wat anders kiest heb je wel een plaat voor je kop :D

..... Het is niet de bedoeling om uren geluidjes te maken (hoewel dat wel leuk is natuurlijk) of direct modules bij te kopen, ... Kortom hij moet vooral als muziekinstrument gaan dienen.
...

mijn tip speciaal voor jou;

een (gebruikte) semi-modulaire (=pre-patched) synth + een rackje met utility modules + exotische VCFs.
heb je snel een basis + toch voldoende groeimogelijkheden.

vintage: arp 2600, evt. korg MS-20
nieuw: Macbeth M5, Cwejman S1, Synthetic Music Systems

SMS303 schreef:
I am a truly GEARZLUT without any musical talents
Grammaticaal correct is:
I am a true GEARZLUT without any musical talents
(true is dan bijvoegelijk naamwoord bij 'GEARZLUT')
of:
I am truly a GEARZLUT without any musical talents
(true is dan bijwoord bij 'I am')

Bliepjes maken ligt ook echt aan de synth en niet aan de gebruiker.

En ik zou nooit meer een ms20 of arp 2600 voor zo veel geld.
Dan liever wat nieuws hoewel mij het M5 en Cwejman concept ook niet aanstaat om maar over die SMS te zwijgen.

Back