Welke modular moet ik kiezen?

sunny-pedaal,

opgepast met oude roland stuff, ik hoorde nog net van de repair dienst van roland dat er voor oude modular stuff geen spares meer zijn...

ik ben daar best wel tevreden mee :okdan: en ook de rest van de doepfer scene. Zal ook een reden zijn waarom er zoveel voor doepfer kiezen :p.
Kunnen we de module kopen dicht bij huis in ons favoriet formaat, zonder het uit de US te moeten bestellen :p en met andere voedingsconnectors etc te moeten gaan werken.

Daarbij, als die andere fabrikanten echt iets op de markt brengen wat *revolutionair* is, en ze nemen er een pattent op zou hij het niet mogen namaken.

cheers :baco:

sunny-pedaal,

opgepast met oude roland stuff, ik hoorde nog net van de repair dienst van roland dat er voor oude modular stuff geen spares meer zijn...
dank je , zou ook niet in eerste instantie naar roland gaan mocht er iets aan zijn . is waarschijnlijk een kwestie van transitortje of ic'tje waar dan wat op gevonden moet worden.
heb trouwens de laatste 30 jaar nog nooit iets aan m'n roland spullen gehad, gelukkig, afkloppen.

Die heeft nog nooit een voedings connector van een Dopfer gezien.
IMHO de meest domme idiote connector.
Synthesizers.com had trouwens ook van die maffe connectors vond ik zelf.

@ Jena mu6 : Hey,Jean,dus toch terug een modular.
Dacht dat je de vorige had verkocht omdat je er weinig tijd voor had ;-)

Dennis, wat heeft nou echt je voorkeur Serge of Wiard.

Ik neig naar Wiard, ook om het uiterlijk, maar de sound lijkt mij iets....muzikaler en minder "wetenschappelijk".

Jammer alleen dat Wiard voor een compleet systeem nog bijna meer kost dan Serge.

Dennis, wat heeft nou echt je voorkeur Serge of Wiard.

Ik neig naar Wiard, ook om het uiterlijk, maar de sound lijkt mij iets....muzikaler en minder "wetenschappelijk".

Jammer alleen dat Wiard voor een compleet systeem nog bijna meer kost dan Serge.

Kuhl dat je ervoor gaat :okdan:
Begreep ik nou dat je nog een digisound en formant systeem hebt?

Ja heb nog een hele grote Digisound en een Formant.

De Digisound klinkt echt heel mooi..........de formant ook wel, maar die is wat "vriendelijker"

Maar "ervoor gaan" weet ik nog steeds niet zeker hoor...........misschien koop ik wel een Virus TI. (niet dus)

Ik doe niet zoveel meer met m'n spullen, en heb dus veel verkocht. Denk er wel over om voor dat geld 1 high end modular te kopen.

Is alleen jammer dat het allemaal zo gedoe is met bestellen, wachten, vervoer en dan ook nog die klote invoerrechten.

Als er geen invoerrechten waren had ik allang met Grant Richter of Rex Probe gebeld.

Heb wel alvast een Bugbrand weezil gekocht van Tom. Jammer genoeg maakt hij zijn modulars momenteel nog maar voor 12 mensen.............anders had ik daar misschien wel voor gegaan.

Hey,Jean,in ieder geval kan je beter geen eurorack meer kopen,daar kom je van,anders had je net zo goed je oud systeem kunnen behouden ;-)
Gezien de info van Dennis en als je het nodige kapitaal hebt,wel lijkt me Serge wel een weg om in te slaan :-)
Persoonlijk spreekt het mij ook meer aan,zeker door de banana stekkers :-)
Maar of ik ooit zo een bedrag eraan wil uitgeven,per paneel,weet ik zo nog niet.

Heb je haast?

zoniet kijk dan es op http://www.dutchsynth.nl/

Fenix-XL2 Synthesizer Prototype
The XL2 is a Modular Synthesizer and Audio processor. The first proto type are only board. The second prototype will be one with a case.
The prototype of the synth has 103 potmeters, 9 switches and 230 banana sockets (> 140 inputs) compared to fenix 1 which have 63 potmeters, 3 switches and 158 banana sockets.

The prototype has 3 times the number of ic's compared to the Fenix 1.
The main modules in the prototype are

3 VCO´s, Each VCO has different options.
4 different VCF´s
8 mixers
2 envelope generators
3 VCA´s and 1 Ring modulator
1 stereo output with pan with VCA´s.
Further there is a analog and digital noise, audio input module, wave shaper, S&H and other small modules.

Further, just to experiment and fun, a stereo phaser, dual chorus, SSQ, 8 steps sequencer with clock and 3 different LFO´s (1 simple and 2 complex).

Heb je haast?

zoniet kijk dan es op http://www.dutchsynth.nl/

Fenix-XL2 Synthesizer Prototype
The XL2 is a Modular Synthesizer and Audio processor. The first proto type are only board. The second prototype will be one with a case.
The prototype of the synth has 103 potmeters, 9 switches and 230 banana sockets (> 140 inputs) compared to fenix 1 which have 63 potmeters, 3 switches and 158 banana sockets.

Zou dat echt nog gaan gebeuren?

Weet iemand hoever dit project is...........

Zou daar graag in willen investeren, ben echt wel overtuigd van de kwaliteit van de mensen van Synton

@Ronny
Ja Eurorack zou dom zijn van me, want dan had ik jou systeem nooit moeten verkopen, maar moeten uitbreiden/veranderen.

Jean de invoerrechten valt wel op te verzinnen.
Gewoon bellen man.
Serge of Wiard?
Ok hier mijn mening.

De Serge is de meest krachtige synthesizer die ik heb qua mogelijkheden.
Als je kijk wat je alleen al met een slope generator kan doen!
Maar dat geld eigenlijk voor iedere module.
Want een wavemultiplier kan je ook cv signalen mee bewerken ben ik sinds kort achter.
Het enigste wat het volgens mij niet kan is dat waar je nog niet opgekomen ben.

De Wiard deze is iets minder vrij in de mogelijkheden (nog steeds wel veel hoor)
Qua sound plaats ik hem wel boven de Serge hoewel de Serge wel een WaveX , Freq shifer en delay etc heeft.
Eigenlijk is de Wiard een kruising tussen een Arp 2600 en een Buchla Music easel.
Hij kan ook zeker als beiden klinken.
De VCO module is al een complete synth voice op zich met een vca en ar envelope module!
En dat is de kracht dat iedere module stand alone bruikbaar is.
De AR envelope module is gewoon een up/down slew limiter die je dus ook als up/down portamento kan gebruiken of als envelope folower.
maar je kan het ook gebruiken om zo cv om te zetten naar een audiopitch met de vco en zo een cv signaal opnemen en vervolgens visa versa weer afspelen en de audio omzetten naar pitch.

Ik zelf zou die andere shit gewoon vergeten als je dat niet doe kom je er later toch wel op terug en denk je uit eindelijk toch had ik maar.................

Back