Breath control op SY77

Arv

Robot
Ik heb een SY77 en wil eindelijk eens gaan proberen waar je die "breath control" input kunt gebruiken. Uiteraard zal je wel zo een 'fluit' geval moeten hebben, maar ik dacht misschien kan het ook een beetje DIY? Het is een ingang met 2 of 3 draadjes dus erg ingewikkeld zal het toch niet zijn.

En als je gewoon je lippen direct tegen de SY77 aan zet? :engel:

Re: Breath control op SY77

Het is een ingang met 2 of 3 draadjes dus erg ingewikkeld zal het toch niet zijn.

3 op mijn BC1, vermoedelijk gewoon massa, voedingsspanning en signaal uit.

Attachments

• bc1.jpg
    bc1.jpg
    48,7 KB · Bekeken: 79
ok, thanx allemaal

Misschien dat ik er 1tje koop. Maken ziet er toch wel uit als erg veel werk als je het helemaal met analoge elementjes moet doen :D

De vraag is, doet het erg veel met het geluid, of kan je met de normale 'wheels' ook een heel eind komen in dezelfde richting?

R

Wat het met het geluid doet dat kun je zelf instellen. Hou er wel rekening mee dat je je helemaal blauw blaast als je 'm wil gebruiken alsof het een modwheel is. Oftewel: gebruik 'm om korte veranderingen in je geluid te doen. Lang aangehouden modulaties gaat je niet lukken :D

heheheh.. ik heb zo een vermoeden dat ik het dan dus een beetje een '1 keer gebruiken en dan in de kast' dingetje ga vinden.. :D

R

... en dan verkoop je 'm aan de volgende... die dan weer.... etc.

Lekker hygienisch, zo'n ding dat door een complete verzameling mensen is volgerocheld! :D
(want geloof me, van een breathcontroller ga je rochelen...)

Je blaast je inderdaad rot, maar je kan dit een beetje inperken door het kleine gaatje bovenaan (waar je dus eigenlijk de ingeblazen lucht voelt ontsnappen) af te plakken. Zo verspil je niet gelijk je adem en kan je er toch wel leuke dingen mee doen (vooral als je de EG_BIAS van modulators ermee aanstuurt).

Persoonlijk prefereer ik wel om een modulatiewiel te koppelen aan die parameters, zodat mijn BC verhuist naar een ander forumlid ;) . Ben je nou trouwens tevreden over, Louis?

:doei:

@Danny: Ik heb er nog niet heel veel mee gedaan, maar het gebruik van de BC voor het aansturen van het volume was wel aardig. Beetje het idee van een echt blaasinstrument. Het aansturen van de EG Bias kreeg ik zo snel niet werkend. Momenteel heeft de SY77 echter even plaatsgemaakt voor m'n Mono/Poly, totdat ik verhuisd ben en alles weer neer kan zetten zoals ik wil.

Back