Reason en arpeggiators

BlackEyed

Geschoren lid
Ik heb het forum uitgekamd over oplossingen voor Reason en het gebruik van een arpeggiator. Volgens mij is de conclusie dat alleen een hardware arpeggiator uitkomst biedt. Bijvoorbeeld niet de Yamaha CS1x, maar wel weer de CS2x omdat die wel zijn MIDI-noten uitstuurt en dus in de sequencer van Reason ontvangen kunnen worden.

Mijn vraag is dus: wie heeft voor onder de € 300 een hardware synth/module te koop die een arpeggiator heeft en deze noten ook uitstuurt. Ik ga 'm nergens anders voor gebruiken, vandaar m'n niet zo hoge prijs. Laat het me svp weten.

nou het zal vast aan mij liggen,
maar ik krijg mijn hardware induced arpeggiated midi nootjes nooit opgenomen in Cubase
midi informatie van mijn synth wordt wel ontvangen, en de VSTI's reutelen lekker mee, maar opnemen, nee...
dat is alleen voor behouden aan de poster die na mij komt en gaat zeggen dat ik een domme lul ben (en hopelijk ook uitlegt waarom)

Mooi, dan heb ik dat voorrecht!!!

nee, onzin. Het ligt eraan welke synth je opneemt in Cubase. De meeste synths recorden alleen 1 note on/off, terwijl de arpeggiator er misschien wel 60 speelt. Speel je de track af dan stuurt Cubase die ene noot uit en als je arpeggiator aanstaat hoor je alle 60 noten.

Wat ik wil is dat alle 60 noten worden opgeslagen, zodat het niet uitmaakt waar je de noten naar toestuurt. Bijvoorbeeld naar Reason die geen arpeggiator heeft, maar die 60 noten dan wel laat klinken alsof-ie een arpeggiator aan boord heeft.

Die heb ik gezien, wordt echter niet vemeld of-ie midi-noten individueel uitstuurt. Ook als je googlet vind je dat niet terug.

Inderdaad wat is het heet....... (moeten wij niet altijd wat te zeiken hebben? te heet, te nat, te rechts, te links, wel Filip Dewinter, geen Nawijn, OK, ik sla door)

vrienden dank voor deze hete tip

vrienden dank voor deze hete tip

kijk jongens, dat krijg je nou van teveel rukken:
a. je besteedt je tijd elders op het net
b je negeert de vuistregel "het ene midikanaal is het andere niet"

dank mensen voor de arpeggiator tip, ik ben weer boven jan
zit ik weer de hele avond te klooien achter die synth machines

Godverdorie fuse, ik zag in je handtekening dat je nieuwe album is te downloaden. Ik luister nu naar Dry, maar da's een erg goed nummer, zeg. Wie zijn je helden, zeg maar?

je kan ook gebruik maken van software arp. in combinatie met hubi's loopback device. ff googlen naar "arpeggiator software" of ff neuzen op http://www.hitsquad.com/smm/

de meeste hebben veel meer mogelijkheden dan hardware....

:biertje:

voor vette arpjes met bv mn deepbassnine gebruik ik uiteraard mn rm1x
elk stepje inkloppen zodat je ook nog wat nootvariatie hebt.. en met de grooveedit m de pan laten uitswingen
ik ken geen betere manier

Ik heb op die site gekeken, maar geen van die programma's doet wat ik wil. Het zijn bijna allemaal VST's of AU's die ik in Cubase als arpeggiator kan gebruiken, maar dan worden de notes opgenomen in Cubase en niet in de sequencer van Reason. Ik wil Reason stand alone kunnen arpeggiaten, dus zonder Rewire.

En de Rm1x stuurt geen individuele noten uit en al deed-ie dat, ik heb 'm gehad. Erg goede sequencer, maar de arpeggiator kan niet zo heel veel (naar mijn smaak).

Volgens mij blijft echt alleen hardware die individuele noten zendt over....?

de arp funktie van de rm1x stelt idd niets voor.. maar als je 16 nootjes progt in een maat heb je toch ook een arp.. helemaal onder controle, geen beperkingen, de allervetste arpjes die je maar kan bedenken
waarom per se een arp functie gerbuiken?
beetje creatief zijn is niet verboden

In Reason kun je dat ook. Je programmeert een lijntje in de Matrix en je hebt je eigen arpeggio. Toch kom je vaak op de beste ideeen door naar wat voorgeprogrammeerde dingen te luisteren om inspiratie op te doen. En dan heb ik niet zoveel zin en tijd om te gaan zitten programmeren, terwijl een ander dat al voor me heeft gedaan.

Origineel geplaatst door BlackEyed
In Reason kun je dat ook. Je programmeert een lijntje in de Matrix en je hebt je eigen arpeggio. Toch kom je vaak op de beste ideeen door naar wat voorgeprogrammeerde dingen te luisteren om inspiratie op te doen. En dan heb ik niet zoveel zin en tijd om te gaan zitten programmeren, terwijl een ander dat al voor me heeft gedaan.

zit je met je muis te kutten.. nootje verslepen..

voorgeprogrammeerd? presets?

de tijd nemen voor een goed arpje is de helft van je trek.. anders krijg je van die 'voorgeprogrammeerde- preset-tracks'

:jakkes:

Wat is er in jezusnaam moeilijk aan een arpeggio in Reason?

1 Maak em zelf
2 Maak patterns in je Matrix en varieer
3 Geef ze een mooie slide mee van interval naar interval
4 Koekie!

Preset-arps lijken me sowieso uit den boze, tenzij je voorspelbaar wil klinken. :mega:

Origineel geplaatst door Subatomic
Wat is er in jezusnaam moeilijk aan een arpeggio in Reason?

1 Maak em zelf
2 Maak patterns in je Matrix en varieer
3 Geef ze een mooie slide mee van interval naar interval
4 Koekie!

Preset-arps lijken me sowieso uit den boze, tenzij je voorspelbaar wil klinken. :mega:

Er zijn waarschijnlijk ook nog steeds mensen die de rare witte en zwarte knoppen op de synth willen gebruiken. Een goede arp en wat leuke toetsjes in drukken kan voor inspiratie zorgen.

om nog ff terug te komen op software..... check Arp-X8 op http://www.filesclub.com/Download_arp-x8_95248.html

de maker (technotoys) is er mee gekapt, maar het progje draait nog goed.

Arp-X8 is an eight-layer arpeggiator. This program starts with the basic concept of the arpeggiators found in classic instruments like the Roland Jupiter 8 and Arp Quadra, adds a vast array of controls, and then multiplies it all by 8.
Depending on the arpeggiator settings and the keys played, the results can range from simple arpeggios through complex multitimbral rhythmic patterns and rich, swirling clouds of sound. It's a perfect tool for making any style of electronic music, from new age to techstep.

Features:
* Eight arpeggiators, each with independent controls for motion, timebase, and more.
* Ten motion algorithms, including random and brownian motion.
* Rhythm and accent generator.
* Input and output range controls.

als je dit progje in combinatie met reason wil gebruiken zul je wel hubi's loopbackdevice moeten installen...

Je kan toch bijv. in de malstrom een arpeggiator instellen op de synthesizer!? Kies dan voor curve 26 of hoger en speel met je pitch, en vergeet hem niet op sync te zetten. Teken 1 lange noot in de seq. en gaan.. Je kan dan ook een tb nabootsen, met een beetje handigheid.

Of is dat niet wat je bedoelde en zit ik er weer helemaal naast?

*beter laat dan nooit 8~

Deze maar eens omhoogschoppen...

HIER is een draadje over hoe je arps kan maken in Reason 2.5 (en 3.0)... Ik heb ze allemaal geprobeerd en ik moet zeggen dat t nog best werkt ook...

Groet,
Jamie.

een arpje in reason is snel gemaakt!
ge maakt een nieuw module (subtractor, malstrom) en sluit er een matrix op aan (standaard connecties), dan zet ge die matrix naar 1/12de ipv 1/16de en ge programeert wat notekes. ge zijt klaar! :D

Back