Synths Wendy Carlos

Cyber_MSD

Think in soundwaves
Hoi,

Ik vroeg me af welke synths er op de foto staan van in de studio van Wendy.
Het gaat om die 2 synths boven elkaar en die schuiaflopende synth.
Ze komen me niet echt bekend voor, voor die twee boven elkaar dacht ik aan buchla... maar zal wel niet.
Ik hoop dat jullie het me kunnen vertellen,
Greetz MSD

Attachments

• wendy.png
    wendy.png
    226,2 KB · Bekeken: 123
Het zijn geen synclaviers, maar de naam lijkt er wel veel op.. wat was dat ook al weer..

Synergy synthesizers

studio86.jpg

synergy

synergy

ook gebruikt door klaus schulze,o.a op dig it..net teruggevonden,vette geluiden hoor!

In de Roland Fantom X8

In de Roland Fantom X8

zit een Synergypatch.
Precies zoals hij klinkt (ik kan het weten want ik heb er eentje gehad, zwerft nu in Belgie rond).
Wat de klanken betreft klinkt het ergens tussen FM en LA in.
Verwacht geen super Oberheim/Prophet-pads, het is een beetje iel geluid.
Wel leuk hoor. Het ding is niet te tillen.
In principe kun je met een simpele Apple II een Synergy II aansluiten, je kun t dan net als de PPG en Fairlight de wavetables tekenen met een lichtpen OEWIIIIIIIJOEEEEEEEEEEEEP:P

Ik heb een Synergy staan. Helaas zonder de Kaypro computer. Mocht iemand zo'n ding tegenkomen, mag je me even waarschuwen :{

De klanken neigen naar de klank van een FM synth, maar dan stukken warmer. Ik heb er een heleboel originele cartridges bij, maar ik moet zeggen dat die wel tegenvallen. Vooral de Wendy Carlos presets zijn aan de saaie kant. Had ik meer van verwacht. De computer is bedoeld om de Synergy te programmeren. Het paneel geeft ook toegang tot een aantal parameters, maar voor het diepere programmeerwerk ontkom je er niet aan de Synergy aan een Kaypro te hangen. En ik denk dat daar de kracht ligt van deze machine. Maar ja... eerst een Kaypro zien te vinden...

Ik heb een Synergy staan

Dan heb je wat te doen dit weekend: samples maken voor ons nieuwsgierigen :D

Vooral de Wendy Carlos presets zijn aan de saaie kant.

Tja, ik weet niet wat die in de latere jaren precies overkomen is, maar ik heb hier S-OB 2000 staan, die voornamelijk met FM-dozen gemaakt is (SY77, TX816), en dan ook nog 's (zo te horen) met de originele presets van Yamaha. En dat terwijl zej toch een modulaire achtergrond heeft. Je zou inderdaad beter verwachten.

Back