Industrial/Noise/Electro

painstation

Ingeburgerd
Tsja hier ff een berichtje van mijn. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of hier mensen zijn die Industrial/noise/electro maken.
Over het algemeen wordt er voornamelijk house/techno en aanverwanten gemaakt.
Ben gewoon nieuwsgierig of er mensen zijn die bekend zijn met industrial e.d., zoals Sonar, Converter, Synascape enz. en dan ook dat soort herrie zelf maakt maakt.
Ik maak zelf muziek wat een beetje in dat straatje ligt. Het valt wel goed binnen het gothic-wereldje denk ik.
Nou goed als er mensen zijn die ook geintersseerd zijn in dat soort muziek, laat wat van je horen.

Pain=)

ik moet zeggen dat mijn inspiratie meestal wel industrial-geinspireerd is, Nine Inch Nails, Gary Numan, enz. maar of dat ook terug te horen is... het heeft een beetje de mildere kant van industrial aangenomen denk ik, de drums zijn veelal wel flink krakend en noisy. maar er zitten ook ambient en electro invloeden in, en misschien zelfs wel pop a la depeche mode. plus nog wat symphonische invloeden.
maar [industrial] techno is het zeker niet.

ik hou erg van noise en experimenteel e.d. ... je noemt een paar ant-zen / hymen bandjes op en ja, daar heb ik veel muziek van.

zelf doe ik er af en toe wat mee maar maak ik hoofdzakelijk de iets relaxtere 'experimentele techno'

Re: Industrial/Noise/Electro

Origineel geplaatst door painstation
Tsja hier ff een berichtje van mijn. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of hier mensen zijn die Industrial/noise/electro maken.
Ben gewoon nieuwsgierig of er mensen zijn die bekend zijn met industrial e.d., zoals Sonar, Converter, Synascape enz. en dan ook dat soort herrie zelf maakt maakt.
Ik maak zelf muziek wat een beetje in dat straatje ligt. Het valt wel goed binnen het gothic-wereldje denk ik.
Nou goed als er mensen zijn die ook geintersseerd zijn in dat soort muziek, laat wat van je horen.

Pain=)

Oi!

Ja, ik zit ook in de duistere kant van de electro.
Niet zo zeer gothic (ik heb nl. wél een gezond kleurtje ;) ) maar wel lekker donker, dreigend en duister.
De bands die jij noemt zeggen mij niet zoveel maar dat komt omdat ik niet in dat wereldje zit.

R.
(die toevallig een Fear Factory t-shirt aan heeft vandaag)

Re: Industrial/Noise/Electro

Origineel geplaatst door painstation

Pain=)

Als DJ op gothic/darkwave/industiral/elektro-feesten heb ik deze bandjes regelmatig gedraaid. Het valt dus idd best wel goed binnen dat wereldje. Ik heb het allemaal wel thuis (ook veel dingen van het Hands-label). Van Converter heb ik nog een hele leuke release met een inlay van 2 dikke plakken staalplaat. Synapscape is naar mijn smaak een beetje te hectisch overigens.
In de muziek gebruik ik deze invloeden ook veel, maar het is nergens echt puur industrial/noise zoals de projecten die jij noemt. Ook zit er altijd zang bij... 'k zou het eerder Darkwave/elektro noemen. Beetje een kruising tussen Will, Death in June en Project Pitchfork. Enfin, ik zal binnenkort wel eens wat posten hier, want ben bijna klaar met de nieuwe demo.

Grtz. René

Hoi rejo

Nou ik ben erg benieuwd naar je demo.
Ik moet overigens zeggen dat de muziek die ik maak ook niet altijd echt industrial is.
Ik heb een tijdje terug nog in een band gezeten, Grafter genaamd. Daar hadden we een zanger, twee zangeressen en een gitarist in zitten.
De muziek die gemaakt werd was eigenlijk van alles en nog wat, van electro, darkwave tot industrial.
De site van de band bestaat nog wel, www.angelfire.com/goth/grafter
Er zijn mp3's van te downloaden mocht je geintersseerd zijn.

Maar goed de helft van de band is inmiddels opgestapt. De toestenist en een zangeres zijn wel gebleven.
Met zijn 3 en gaan we nu dus verder onder een andere naam.
De muziek zal veel electronischer worden en we willen meer experimenteren met effecten e.d., vooral op de zang.
Wellicht gaat het wel een beetje lijken op Qntal en Wumpscut-achtige dingen waarbij we zeker nog wel heftiger willen gaan ala converter e.d.

Groeten

Goos

Back