hardcore sound

dixxy

There are keys to be play
Hallo,

Ik was benieuwd wat julie de beste synth vinden om hardcore leadsounds uit te knallen.
En dan bedoel ik welke van de virusA,jp8080 of de microkorg.
Dat zijn namenlijk de brave beestjes die hier staan.
Het is niet dat ik het niet kan ofzo,maar het is altijd leuk om meningen te horen van andere mensen die ook een van deze apparaatjes gebruikt/misbruikt om hardcore zounds te maken.
En bij voorkeur ook graag vermelden waarom nou juist deze en niet die andere

Danke

Ik hoop dat je weet waarom dat er geen sluitend/uniform/correct/eind-antwoord is op deze vraag?

*zucht*, okee, hier gaan we weer. Wat is hardcore? Waarom kwam men vroeger met een SH-101 of een Alpha Juno 2 goed weg? Omdat je het door een gitaar-distortionpedaal pompt en het dan ongelofelijk hard, raggend en ranzig kan gaan klinken. En daarom is het hardcore. Dus, wat doe je op je Virus? Je bootst dat proces na, of je gaat zelf kijken hoe je zo'n geluiden kan maken.

Jij hebt een JP8080, een Virus A en een MicroKorg. Je kunt de sounds eruit halen. Waarom gebruikt iemand een synth niet? Omdat 'ie naar zijn (of haar) mening niet hard genoeg ragt of niet geschikte sounds geeft, en dan heb je het ene uiterste van mensen die vertikken te programmeren en zo'n ding alleen voor de presets kopen, en het andere uiterste van 3 dagen achter de knoppen zitten en er dan achter komen dat ondanks alle truukjes het geen resultaat heeft wat men wil bereiken.

Er is niet '1' hardcore sound, er zijn er ik weet niet hoeveel. Er is niet 1 hardcore synth, ze kunnen het allemaal, vooropgesteld dat je er genoeg tijd en anders outboard gear in wil steken. Novation Nova iets te zwakjes of aan de softe kant? Dikke outboard distortion en EQ, weet-ik-wat-eroverheen. Waldorf Q te strak en niet ranzig genoeg? Filters erover. Virus aliast teveel? Da's goed. Nord te koud? Buizen. Hoppa.

Je synth is niet de grens van je kunnen, en bestaande sounds zijn niet de grens van het mogelijke geluidenspectrum.

de Virus A is meer dan geschikt....heb ik hier al jaren staan en al de nodige sounds uit gehaald ("sick confusing mf's" en "oh god" bijv.)....vooral lekker als je 'm ff overstuurd op je mixert...en de unison functie (later toegevoegd met de OS updates) is zeer geschikt om lekkere zaag-leads mee te maken...de RDAM preset is daarvoor een lekker uitgangspunt...(unison gebruiken en aan het FM knopje draaien geeft al snel het goeie resultaat)

de JP8080 is ook vet voor hardcore sounds...vele Offensive tracks zijn dr mee gebouwd ("thrillseeka" bijv.)....maar ook vieze sounds (zoals in veel tracks van bijv. Negative A).....heb 'm zelf niet,maar bij de collegas waar ik ermee heb gewerkt kwamen we altijd tot een snel resultaat met die bak...uitermate geschikt voor vette zaag-leads natuurlijk ook....

Microkorg : vet bakje...er zit een preset in die zo te gebruiken is voor hardcore (heb ik gebruikt in "pain & pleasure")...wel iets omslachtiger om te programmeren,maar de uitstekende editor biedt daarbij uitkomst...heb 'm zelf weer weggedaan,puur om ruimtegebrek omdat ik een Andromeda kocht destijds...maar onderschat dit beestje niet (vooral ism met de editor)...met een beetje geduld en verstand van synthese kun je hier sounds mee maken waar je haren van recht overeind gaan staan.....

en ach...wat Yoozer ook al zegt : met een beetje ge-experimenteer (de juiste hoeveelheid oversturen en/of distortion bijv.) kun je overal vette hardcore sounds uit halen....EQ is daarbij een handig hulpmiddel (vooral de Microkorg en Virus lekker oppompen met Mid)...

jij hebt gewoon 3 hele vette synths staan waar je alle sounds uit kunt halen,van dikke hardcore-kicks tot bizarre leads....niets anders dan je smaak en fantasie bepaald welke synth jij het lekkerst vind.....

gewoon freaken en gaan met die banaan....

Is de Juno 2 niet DE hardcoresynth? De Virus A ben ik vaker tegengekomen in gabbersetups :) Die doet het denk ik beter dan de JP8080 en microKORG wat Hardcore betreft...

Origineel geplaatst door Unregistrated
Is de Juno 2 niet DE hardcoresynth?
Nee. De Juno 2 heeft het "What The..." geluid, beter bekend als de Hoover. Deze kun je namaken op een Virus, een Nord Modular, in Reaktor, in...
De Virus A ben ik vaker tegengekomen in gabbersetups :) Die doet het denk ik beter dan de JP8080 en microKORG wat Hardcore betreft...
Vaker tegenkomen geeft nog steeds geen garantie ;).

Origineel geplaatst door DJ41
Mij was verteld dat het thrillseeka geluidje uit de juno 2 kwam. (door DJ Promo)

Ik weet dat Paul geen Juno 2 meer heeft,maar wel een JP8080 die ie heel veel gebruikt,en volgens mij vertelde hij dat het Thrillseeka geluid met een JP is gemaakt....maar belangrijk is dat niet,want zo'n geluid is typisch een voorbeeld van een sound die je met zo'n beetje elke synth kan maken...ook met een Virus of Microkorg...

Nu we het toch over hardcore geluiden hebben hier,

zo'n geluid wat in I like it loud is gebruikt (nee niet dat soort bromtoontje, maar meer zo'n orchestra geluid), weet iemand waar dat mee gemaakt is?
Ook in Hardcore to the bone van Masters of Ceremony zit ook zo'n geluid.

Of is dat gewoon een sample?

Ik vind persoonlijk de virus wel het ruigste van de drie,maar die jp8080 is wel lekker om die ouwe zware leads uit te halen,ja en tijd erin steken om lekker te tweaken?dat doe ik echt het liefst maar door tijdgebrek komt het er de laatste tijd ook niet meer van.
iniedergeval wel leuk om de meningen van andere erover te horen,en nog leerzaam ook

Origineel geplaatst door Yoozer
Nee. De Juno 2 heeft het "What The..." geluid, beter bekend als de Hoover. Deze kun je namaken op een Virus, een Nord Modular, in Reaktor, in...

Vaker tegenkomen geeft nog steeds geen garantie ;).

:halleluja: You are right. Ik wil dat "What The..." geluid wel eens horen. Volgens mij hou ik daar wel van :)

Ik heb zelf ook een Juno2, Virus (B) en een Jp8080

als je creatief genoeg bent kunnen ze allemaal heel vet klinken! :W
Zelf maak ik ook vooral Hardcore en Hardstyle. Geluiden stapelen, distortion, compressen enz. en het wordt
zo dik als jij wilt :D

suc6 ermee

Back