stoppen...en dan?

Arv

Robot
Hmmmzz ik zit in zo een periode die misschien veel mensen wel kennen, dat je denkt 'waar doe ik het allemaal voor'. Irritant, want ik zit zelfs te denken om gewoon te kappen met die muziekzooi.
Ik heb meer van deze threads gezien in de tijd dat ik hier op het forum rondhang en ik herken het zeer. Hoe ik het uit moet leggen weet ik niet maar ik heb zo een idee om rigoreus die zooi weg te doen en een half jaar op Hawaaii te gaan surfen ofzo :D Alleen, zoals bijna altijd het geval, beginnen de mensen die gekapt zijn na onbepaalde tijd weer opnieuw..

Herkenbare zaken voor iemand? of lul ik uit me nek

Met andere woorden Yawgmoth, ik moet meer naar mezelf luisteren? :D :D

jeuz ik voel me nu echt zo een zeikerd.. ;{

Wees blij dat je naar jezelf kan luisteren. Als je andere stemmen in je hoofd hoort is het probleem veel vervelender :D .

Tip: laat je gear eens een tijdje staan, en doe er dan wat compleet wat anders mee, van ambiant naar terror zeg maar. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat de ingeslagen weg toch de goed was. Blijf altijd achter je concept staan!

ga na waarom je t ff niet meer weet. vind je vette shit bouwen zelf niet meer leuk(yeah right), of een aantal dingen er omheen niet?

op de vraag : waar doe ik het allemaal nog voor is maar 1 antwoord mogelijk: om plezier te beleven

als gezeik met labels of helaas nog geen contact met labels of voor je gevoel weinig progressie of weet ik veel wat er voor zorgt dat je denkt dat je muziek maken niet meer leuk vindt, moet je aan de noodrem trekken en beseffen dat je muziek maakt omdat t leuk is om te doen en omdat muziek beweeglijk, interessant, een uitingsvorm, overweldigend, geil, kwaad makend, frustrerend, bevrijdend, energiek, persoonlijk, omarmend, geruststellend, intrigerend, vrolijk, triest, heftig, melangolisch, sfeervol, kabbelend, vet, moddervet, bruut, bevredigend, te gek en nog veel meer van dat soort dingen is!

vertaal je frustratie naar muziek en laat de hele wereld er lekker inzakken.

en idd vergeet een keer wat je vet vind in muziek en ontdek t opnieuw. Wie niet openstaat voor verandering kan zelf niets creeren en geluk meet je af aan wat je doet, niet aan wat je plannen of verwachtingen zijn.

tjeusz, voel me een soort van dr phill of zow als ik t teruglees :)

Even wat anders doen, kan wel helpen.

Dit kan los van muziek zijn, maar bv. eens een ander muziekproject doen, kan ook helpen je batterijen weer op te laden. :)

Zelf heb ik het ook af en toe. Dan doe ik iets anders. Zoals nu neem ik een paar nummers op voor een vriend en schrijf ik er wat arrangementen bij. En na afloop heb ik zeker weer zin om wat eigen nummers te doen.

Dit herken ik helaas wel, zit nu ook in zo'n periode =(
Ook is mijn inspiratie een beetje op de laatste tijd. Andere dingen gaan doen helpt waarschijnlijk wel.
Die drang naar muziek komt toch wel weer!! eens een junk altijd een junk :duivels:

@djFuse:

Ik snap wat je bedoelt ja. Ik maak voornamelijk muziek voor mezelf, zonder na te denken over mogelijke verdere stappen. Die stappen hoeven voor mij ook niet zonodig, het zou leuk zijn maar is niet noodzakelijk. Aan de andere kant is zoiets wel een voldoening voor je effort en geeft je stimulans. Dilemma!
Ook is het zo dat, omdat je bijna altijd in je eentje muziek maakt, het lastig is om je vrije tijd goed in te delen en voldoende tijd vrij te maken voor andere leuke dingen zoals drugs, alcohol en vrouwen :D Hehe, nee zonder dollen, het weekend is zo om als je muziek maakt. En maandag gaat het wekkertje weer voor je werk..

@apollo en Dronky:

Inderdaad, de drang naar muziek maken zal altijd bestaan, i have to admit it.

R

ja dat hep i-coke. tijdgebrek.. ik zou wel eens 3 dagen per week gaan werken :D

dan hest ook genoeg tijd over voor je kop voldrukken met vanalles en nog wat en andere dingen voldrukken met van alles en nog wat :D

Origineel geplaatst door DJ Fuse
ja dat hep i-coke. tijdgebrek.. ik zou wel eens 3 dagen per week gaan werken :D

dan hest ook genoeg tijd over voor je kop voldrukken met vanalles en nog wat en andere dingen voldrukken met van alles en nog wat :D

gheghe

Is wel waar.. Ik merk dat omschakelen van de "muziekmodus" naar "serieus je best doen op werk modus" soms niet altijd even simpel is. Voor muziek heb je ook tijd nodig om te kunnen experimenteren. Die vrije tijd is tegenwoordig schaars, want er moet toch brood op de plank komen.

R

ach het is toch een hobby... waarom uberhaupt praten over 'stoppen' terwijl 't iets is wat je gewoon ff kan laten rusten... het is toch wel beheersbaar neem ik aan, of heb je zo'n drang om te creeeren dat je er alleen vanaf raakt door je spullen weg te doen :D

Hee die Arv,

Best herkenbaar wat je zegt.
Op dit moment zit ik zelf ook een beetje in een muziekale dip. Te veel gebeurd afgelopen 2 jaar mbt relaties en hevige veranderingen in nabije omgeving.

Al deze emoties en frustratie zou ik logischewijs moeten kunnen botvieren op de meest geweldige composities, maar het tegendeel is waar.
Door mijn eigen gevoel gedwongen de studio in omdat ik zogenaamd 'produktief' en 'artistiek' bezig moet blijven. Als ik na 45 min prutsen 3 ansich best leuke beginnetjes voor iets dat 'wel wat kan worden' kom ik geen steek verder. Als ik dan weer door heb dat het er die dag niet inzit ga ik verder met presets en drumkits bouwen die ik in de toekomst toch waarschijnlijk niet ga gebruiken..

Waar doe ik het normaalgesproken allemaal voor? Voor mijn eigen well being. Muziek en de natuur is nou eenmaal het enige dat me drijft in het leven. Als de muziek even niet lukt dan betekent dat niet dat ik het allemaal maar op moet geven.. Het beste is om even te genieten van alle andere fijne dingen die wel goed gaan.

Helaas ligt het niet zo makkelijk.. tis net alsof er een magneet in die studio zit die je zelfs ongewild naar binnen sleurt, ook zie je anderen om je heen soms met de meest knullige producties goeie deals in de wacht slepen (dat terwijl jij het eigenlijk doet omdat je het leuk vindt) steekt het toch een beetje =(.

gewoon even chillen en niet zo druk maken is mijn advies.. dingen komen vanzelf weer

:mega:.

P.s. als je nog een mooie wurlitzer te koop hebt staan voor weinig... im your man :D

Stoppen is een groot woord. Het gaat me meer om de 'dips'. Ik zie graag een soort progressie, maar soms denk ik wel is dat ik geen steek beter wordt. Het zal er wel mee te maken hebben dat je je eigen grenzen verlegd ofzo. Ik vertik het alleen om met soft te werken, hoewel met soft je wel 10x sneller resultaat hebt, goedkoper is en je total recalls kunt doen. Het nadeel is dat ik een scheithekel heb aan computermuziek.,

bwaaahhhhhhhhhhhhh

Maare geen progressie?? er is altijd progressie als je het mij vraagt.. qua inspiratie op het moment misschien niet, maar doordat je er wel bezig bent met muziek maken bouw je een soort routine op waar je naar mijn idee ook veel uit kan halen.. Het lezen van artikelen op dit forum zorgt al voor progressie. Tis maar net op welk gebied je progressie 'mist' en uit jou verhaal te halen doel jij puur op inspiratie.. nou haal het voorlopig gewoon uit iets anders, net zolang tot je weer klaar bent voor jou muziek ding :).

zo nu en dan heb ik ook wel eens last dat ik niet echt inspiratie heb, en dat ik echt niet verder kom.. en dan denk ik soms ook van; fuck, wat moet ik nou, t schiet niet op... laat je spul dan gewoon ff staan, en ga eens wat anders doen, veel andere muziekstijlen luisteren die je normaal nooit maakt/luistert, ga een film kijken, of weet ik veel wat... de inspiratie komt na verloop van tijd vanzelf weer terug omdat vanalles in je kop zich weer aan het ophopen is (gedachtes, dingen die je mee maakt in het dagelijkse leven) en dan is er in mijn ogen niets lekkerder dan de hele teringzooi die in mijn kop opgehoopt zit op dat moment er via muziek uit te gooien... dat krijg ik er met praten niet uit ;) , ik denk dat je, als je je spul zou verkopen, er in het begin niet zoveel moeite mee zal hebben, maar na verloop van tijd dan krijg je enorme spijt, omdat je je gevoelens niet meer op die manier kwijt kan... damnnnn, klinkt inderdaad allemaal dr Phil achtig hier 8o) :P

Mischien toch onbewust de lat te hoog?
Mischien te veel anderen dingen horen, en die je demotiveren t.o.v je eigen creaties?
Mischien een sleur?
Mischien gebrek aan fantasie?
Mischien je zelf te veel principes op leggen, waardoor je vast loopt?
Mischien de 808 gekocht en denkende, nu moet het lukken?
Mischien ongeduldig?
Mischien een algehele dip, niet alleen met muziek? dat kan ook als blokade werken.

Mischien mischien, ik weet het niet.

Probeer je hoofd leeg te houden, dat is het enige wat ik je kan zeggen, en mischien moet je jezelf een doel stellen. Daarmee doel ik niet op perse een plaat uit brengen, maar probeer het plezier terug te vinden in je muziek.
Je bent vrij om te gaan en te staan met je muziek, mar als ge mar leut het:)
En dwing jezelf niet om te groeien, laat het zijn beloop gaan, kijk waar je toen was en waar je nu bent, dat moet toch al wat voldoening geven?

Thanx, ik waardeer deze adviezen zeer!

Ja, ik vermoed een combi van van alles, zoeken naar je eigen weg, je inspiratie.. etc etc..

R

misschien moet je eens gaan samenwerken met iemand ...

anders kom je eens bji mij in de studio kijken of ik bij jou..

dat werkt heel erg verfrissend en geeft absoluut nieuwe ideeën ..

Back