Hoe maak je dit geluid

Baal-Zebub

Vliegen Koning
Ik krijg regelmatig te horen: Ik wil het vetste geluid ter wereld maar niemand mag het ooit hebben gehoord.

Hoe maak je dit geluid?

probeer s wat anders met je synth.. bv microfoon erbij en in de fik steken of op de grond gooien
ik denk niet dat iemand ooit een minimoog op de grond gooien geluidje heeft verwerkt in zn muziek. is wel vet hoor

neem 30 Moog 3C modulars en stuur ze tegelijk aan. flike hap chorus, galm en delays erover (analoog uiteraard)
en door je ouwe buizenbak heen jagen.

Misschien moet je gewoon leren spelen.... de vetste synthgeluiden vind ik nog altijd de geluiden die het vetst gespeeld worden!

Zoals een leadGitaar door de Sla-Olie?.............Zo vet genoeg?:D :dubbel:

vraag aan de topic starter, meen je dit serieus?
want het geluid dat jij bedoelt hebben wij blijkbaar nog nooit gehoord!

Ah ik snap hem al, je wil ons gewoon uit de tent lokken en misschien dat er iemand iets verklapt :bekdicht: nou mooi niet dus hè!! :peukie:

Voor mij is het vetste synth-geluid een geluid wat echt alle kanten op kan gaan qua modulaties. Niet zozeer een moment-opname van een geluid maar wat het geluid doet over tijd.

(dat ik er nog serieus op in ga hè :stupid )

Laatst gewijzigd:
Het was een Juno-60 zo in het opname apparaat. De vervorming is van de Juno zelf.

Ik heb er nog eentje: "Deze break moet klinken alsof de drummer is opgeslokt door een walvis"

Wie durft?

Je hebt helemaal gelijk.

De juno stond ook in unison voor de distortion.

De chorus en het filter verklappen het.

Back