is de service van Native instruments echt zo slecht

CosmicDreamer

Sonic Passionado
Hello,

Vandaag heb ik hun intact sampler besteld, leuk beestje voor wat ik nodig heb echt wel te doen. Alleen lees ik pas later op hun forums dat vele mensen (het zijn wel meestal USA people) klagen over de leveringstermijn en gebrekkige service. heeft iemand hier ervaring mee ?

Amerikanen mekkeren gewoon snel. Stelletje verwende gasten.
Heb er weinig problemen mee gehad hoor.

Dat stelt me toch al wat gerust. Ik kan het mij ook moeilijk inbeelden dat het "zo" slecht is. Ik hoop gewoon snel van de demo af te zijn :)

btw... is het makkelijk te installeren op een pc zonder internet ?

Geen zorgen, vooral de zeikerds gaan lopen bleren op het forum, de tevreden mensen zijn lekker aan het muziek maken... Is dus niet representatief. :)

Origineel geplaatst door CosmicDreamer
Dat stelt me toch al wat gerust. Ik kan het mij ook moeilijk inbeelden dat het "zo" slecht is. Ik hoop gewoon snel van de demo af te zijn :)

btw... is het makkelijk te installeren op een pc zonder internet ?

Lastig, tja wel omslachtig.
Het werkt met een respons code, dus je installeert je soft, vult eerst je serial in.
Dan open je de registratie tool, en saved de challenge (zo uit me hoofd).
Dan open je die op de pc met internet, en ik moest die toen mailen.
En kreeg een mail terug met de code die je dan weer op je andere pc moet openen in de reg tool, en dan ben je klaar.

Maar heb het wel eens gehad, ik weet niet precies wat er gebeurd, maar ik denk dat er een soort van Dna profiel van je pc word gemaakt.
Dus wat had ik, ik heb er sinds de registratie een pci kaart bij gepropt, en toen ik Native spullen ging updaten, klopte mijn key niet meer.
Dus begon het hele verhaal weer opnieuw met registeren.

Dat werkte toen nog met mail, maar je kunt nu je oude key's online zelf beheren, en een nieuwe aanvragen, als je je geregistreerd hebt natuurlijk.

De tool van UAudio vind ik dan nog relaxter. Ongeveer hetzelfde als NI maar de support is zo on-ge-lo-ve-lijk goed.

THx :) het is gewoon zo dat ik die pc gestript hebt van alle non essentials. geen interne cd speler, geen internet en niets anders dan de rma audio kaart erin.

ik ben blij ket de keuze want intakt is wel een uitstekend proggy. Ik zal wel nooit een reactor kopen, maar misschien wel eens pro35...

anyway, wat was dat met die opmerking over steinberg ? wat doen ze (of wat doen ze niet?).

Mischien geld dat alleen voor mij ,ik weet het niet, maar heb steinberg op de mac en atari gehad, maar suport nooit.
Je mocht dan zelf naar duitsland bellen.
En mijn duits is net zo slecht als mijn frans. dus hulp kwam er niet als je vast zat.

oh ik moet dan gewoon dialect spreken, het schijnt da duitsers ons dialect beter verstaan dan ons nederlands :)....

Het lijkt me wel leuk dat als ik cubase 3 sl ga kopen dat ik die key kan inpluggen en het werk,

maarja, wat NI betreft, heb al verschillende demos gezien en das wel echt te gek, nu heb ik aleen og maar mijn virus keyboard nodig en een klank module, en voor de rest alles op pc

NI maakt geweldige producten, imho voor de rest is de een houding van: Wij leveren het produkt, en zoek het zelf maar uit. Ik herinner me nog het drama van Reaktor 4 dat 6 maanden te laat uitkwam zonder enige nuttige berichtgeving.. . Het komt wellicht dat het in het voormalige oostblok ligt (Berlijn).:yamaha: Maar na een tijd ben ik deze dingen al weer vergeten ..

Heeft nix met oosblok te maken. Maar berlijners zijn gewoon arrogant, zelfde als met amsterdammers, parijzenaars, londenaars etc etc. Omdat ze in de hoofdstad wonen denken dat ze beter zijn dan hullie. ;)

Maar ehm... een RMA geluidskaart?
Istie kapot? (RMA betekend toch dat je dat ding ter reparatie opstuurd en je een RMA nummer krijgt zodat je kan zeuren wanneertie weer klaar is)

Origineel geplaatst door fuse
Heeft nix met oosblok te maken. Maar berlijners zijn gewoon arrogant, zelfde als met amsterdammers, parijzenaars, londenaars etc etc. Omdat ze in de hoofdstad wonen denken dat ze beter zijn dan hullie. ;)

Nooit problemen met arogantie te maken gehad in Berlijn.
Eerder omgedraaid.
En dat alle amerikanen zeiken is ook een beetje gelul he.
Woon jij trouwens in Amsterdam Fuse?

8>

Native Instruments is momentaal aan het bijschalen wat betreft support. Ze komen gewoon mankracht tekort door de verkoop van zoveel producten.

Komt allemaal wel goed hoor. Momenteel is het wel ietwat rustig wat betreft aanwzigheid van NI mensen op het forum.
Maar verder geen problemen.

Ik vind het bijvoorbeeld helemaal niet erg als het 10 dagen zou duren eer de doos aan komt ipv de 3 dagen die ze beloven. Maar ik zou het erger vinden moesten ze je totaal in de kouw laten staan als een product totaal niet werkt, maar de demo werkt steengoed, dus daar heb ik al zo'n prob niet mee

Nou ja, kan me heel goed voorstellen dat je als computern00b je eigen systeem niet onder controle hebt en dan je gal gaat spuwen richting NI wanneer het onterrecht is.
Dat zie ik best wel vaak eigenlijk. Voor diverse software zaken.

Daarmee krijgen ze ook mee te maken en kan me goed voorstellen dat je daar ook wel eens ziek van wordt. En die tijd die ze dan kwijt zijn kunnen ze niet aan échte problemen besteden.

Maar je weet pas vaak achteraf waar het aan lag. En mensen geven zichzelf niet vaak de schuld.
Zelf heb ik niet zoveel NI spul, maar het valt mij behoorlijk mee.
Vroeger met die brakke USB aansluitingen en buggy windhoos was dat gezeik met dongles wel eens lastig. Valt nu reuze mee.

eens software bedrijf dat strakke vsti code maakt die hoeft op dat gebied toch al niet te vrezen. Met een deftig geconfigureerd systeem is dat ook niet lastig. En zeggen dat mijn vorige cubase lisence cubase 3.5 vst was. Nodeloos te zeggen dat er al wel wat veranderd is en alles tikt idd als een klok tegenwoordig. Daarom dat ik nu ook al die soft begin te vernieuwen die ik had. + wat dingen bij aankopen.

Back