Klote cubase SX 2 / midi interface

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Ik snap er af en toe niets meer van.... Ik heb eigelijk niet veranderd.

Het volgende is het geval. Ik kan in mijn SX 2 mijn virtuele synths opnemen,luisteren en al...
Verder kan ik dit alles ook gewoon met mijn hardware synths.... behalve het afluisteren !!

Hij ontvangt midi in/out dat laat ie gewoon zien... Maar als ik hetgeen wat ik op heb genomen af ga luisteren dan hoor ik niets.... Hij stuurt ook niets uit naar de mixer.... terwijl hij dit wel gewoon doet met mijn VST- i's !!

Alles doet het wat opnemen betreft kan het alleen niet afluistern !! Wat zou dit volgens jullie kunnen zijn? Aangezien ik gewoon mijn vst'i gewoon kan bespelen,luisteren etc...

Ik snap er geen hout van.

Bedoel je nou dat midi out niet werkt? Je hardware synths geven geen geluid?

Ontvangen de synths wel midi? Op de correcte kanalen? Staan de volumes allemaal correct?

haha,

volgensmij weer eentje die denkt dat je externe apparatuur op kan nemen als je het met midi aan de pc hangt..

dude.. je moet je synth wel met audio terug sturen je pc in.. dus een in je line-in van je soundkaart..

Ja dat vermoeden heb ik ook. Je moet natuurlijk wel de audio uitgang van je hardware synths op een mixer of de ingang van je geluidskaart steken. Moeten we nog even het verschil tussen MIDI en Audio gaan uitleggen?

En wat dat betreft vin ik de titel van dit topic wel erg vreemd. Er werkt iets niet en meteen is SX2 KLOTE! Nou ik werk al een paar jaar met SX2 zonder problemen. En ik vind het zeker geen KLOTE programma!!

:okdan:

Volgens mij zit jouw probleem in de MIDI setup van je cubase. Let wel: In Cubase moet je MIDI in en out apart definieren.
Ik denk dat je MIDI in wel goed id gedefinieerd maar niet je MIDI out. Heb je soms een MIDI interface met meerdere in en outs?

Kleine monitor knopje uizetten op je audiotrack, je moet gewoon ff in de handleiding zoeken :P

Nee, het is bijna zeker te weten geen MIDI probleem !!! ( Alhoewel het enigste wat je tegenwoordig zeker weet is dat je een keer dood gaat :D )

Het is meer een audio probleem....

Oke ik moet inderdaad nog IN op mijn geluidskaart !! WAAR komt die IN op mijn geluidskaart vanaf ( van WAT op mijn mixer...) ??

Ik gebruik inderdaaad een midi-interface..... AMT 8 ....

Snap em effe niet.... meer helemaal...

midi in >> op >> midi out

even in je sx2 spoor je amt-8 selecteren + het juiste midi channal van je hardware bak en je audio outputs van je hardware naar je mixer.

en dan van de mixer je monitorouts naar de versterker/speakers en de mainouts naar je geluidskaarts' audio in

tadaa!

Origineel geplaatst door Hallucinator
haha,

volgensmij weer eentje die denkt dat je externe apparatuur op kan nemen als je het met midi aan de pc hangt..

dude.. je moet je synth wel met audio terug sturen je pc in.. dus een in je line-in van je soundkaart..

klinkt aannemelijk! Ik ging ook eens een keer bij iemand langs om een cubase probleem op te lossen. Deze persoon had 1 midi kabel aangesloten tussen een synth en de computer. En dan daarna proberen om het signaal als audio te exporteren vanuit cubase.

even voor de duidelijkheid...... hoe is je spul aangesloten?

als het goed is, heb je de amt8 op je computer aangesloten, en je synths daar via midikabels weer aan verbonden.
De audio uits van je synths gaan naar een mixer, en je mixer (of als je maar 1 synth hebt, die direct) naar de geluidskaart zijn audio in. (line in). Klopt dit allemaal bij jou?

ja het klopt allemaal...

Zoals ik in het begin zei... ik kan alles; ik zie midi in data verschijnen ( wanneer ik op toetsen rammel) ik zie dingen uitgaan.... Ik kan opnemen ( zie in mijn track ook het verschil tussen de noten,duur etc...)

Alleen hoor ik niets !! Mijn mixer geeft ook niet een audio-signaal !! Daar en tegen doet ie dit wel gewoon wanneer ik een VST i bespeel dan hoor ik gewoon alles en kan ik ook alles opnemen etc... Er wordt dan ook iets uitgestuurd op mijn desbetreffende mixerkanaal...

Er moet iets OUT ( van mijn mixer; deze dient alleen voor af te luisteren, NIET voor aftemixen etc...) NAAR de IN op mijn audio-kaart ( Audiophile PCI 24/96)

IN is niet zo moeilijk..... ( er is er maar 1) MAAR de OUT van de mixer welke ???

Ik heb er immers 2 bezet voor mijn AFLUISTEREN van mijn studiomonitoren ( passief systeem)
en een OUTPUT voor mijn stereo-toren ( volgens mij)

Ik heb inmiddles zo veel aangesloten en afgekoppeld, dat mijn L* L bijna er bijna als een audiokabel bijhangt !! :dubbel:

even voor de duidelijkheid.

als je een toets van je indigo aanslaat, hoor je dan iets?

zo ja, dan weet ik bijna 100% zeker dat je midichannels niet goed staan.

staat de virus in multimode?

dan zou het ook nog zo kunnen zijn dat er iets op je mixerkanaal van je synth niet goed ongesteld staat. Krijg je wel geluid als je op de synth zelf speelt?
Verder kan het ook nog zo zijn dat je mididata stuurt naar een midikanaal anders dan 1. Bij de meeste synthesizers staat het ontvangstkanaal standaard ingesteld op kanaal 1, en wil je multitimbraal aansturen (dus meerdere kanalen tegelijk), dan moet je de synth (meestal) in performance/multimode zetten.

-edit- damn Alex, je was me net voor! :D

2 keer zelfs, want ik was net een edit aan het typen dat je me voor was. :mega:

Ik vind het een beetje een vaag verhaal. Dit is wat ik ervan begrijp: Je hebt een computer met Cubase SX waarop je VSTi's gebruikt. Daarnaast heb je een hardware synth die je via midi op je computer hebt aangesloten. Lijkt mij in ieder geval dat je de audio uitgang van zowel je pc als de hardware synth beide op ingangen van je mixer hebt aangesloten. (hetzij 4x mono danwel 2x stereo ingangen).

Wanneer je midi goed geconfigureerd is zou opgenomen midi data (die naar ik begrijp goed wordt opgenomen) gewoon weer moeten worden weergegeven door je hardware synth. Zoniet, Check dan in het desbetreffende midi track of de goede midi uitgang (poort) en het juiste midi kanaal is gekozen. Check ook in je synth of het midi kanaal (RX channel) is gekozen.

Ik neem aan dat wanneer je op je synth op de toetsen drukt je wel geluid uit je speakers krijgt? Zoniet controleer dan alle audio aansluitingen en de instellingen op je mixer. Wanneer je het audio van je synth zou willen opnemen kun je het beste een aux of group uitgang van je mixer gebruiken. De uitgangen hiervan sluit je aan op de ingangen van je geluidskaart. Zo kun je bepalen welke signalen van je mixer (alleen synth of ook de uitgang van je pc) worden opgenomen in een audio track van je Cubase.

Nog even voor de duidelijkheid: Je kunt niet een opgenomen midi track als audio exporteren uit cubase. Je kunt wel het geluid van een hardware synth waarvan de midi data is opgenomen in een midi track, als audio opnemen in een audiospoor. Er bestaat dus geen "Export MIDI as Audio..." functie. Maar ik denk dat je daar wel al achter was....

jongens fijn dat er zo snel reacties zijn !
Ga effe eten en dadelijk verder kijken !

Voor alle duidelijkheid van mijn kant uit;

Ik heb mijn audiophile ( zit uiteraard wel aangsloten in/op mijn desktop) ALLEEN via OUT ( audiophile) naar IN ( op mixer) aangesloten zitten .... Er zou dus andersom
ook een verbinding moeten zijn ???? ( das toch alleen voor bijv; een cd' speler er op aan te sluiten of een FX apparaat ?)

Verder heb ik inderdaad mijn geluidskaart binnenkomende op een stereo-kanaal...
Mijn synths ( waaronder mijn Indigo) gewoon op mono-kanalen.... ( deze zitten nu vol:( )

Ik zal het dadelijk wel eens allemaal nalopen.

Thanx tot dusver !

Je hoeft niet per se de mixer op je geluidskaart aan te sluiten, dat hoeft alleen als je je hardware synths in de computer op wilt nemen. Mocht je er nou echt niet uitkomen: ik woon vlakbij (brouwhuis), en ik heb vandaag of morgen wel ff tijd, om langs te komen, het is wat makkelijker om oplossingen te verzinnen als je ook kunt zien hoe alles aangesloten en ingesteld is. PB me maar.

Origineel geplaatst door jaccis

( das toch alleen voor bijv; een cd' speler er op aan te sluiten of een FX apparaat ?)

Nee, uiteraard niet! Wanneer je audio wilt opnemen in Cubase van een externe bron (synth, microfoons via mixer, of andere analoge bron) moet je dit doen via de ingang van de Audiophile. Hoe wil je anders audio IN je pc opnemen??

(ik ga nu effe afwassen....:( )

Back