Hoeveel oscillators heb jij?

Origineel geplaatst door demian
hehe.. ik bedenk me ineens dat een LFO een 'Low Frequency Oscillator' is.

Een oscillator dus..
pcies, dat wilde ik ff horen... van de thread starter zelf that is! een duidelijk kader nu :)

Origineel geplaatst door fuse
Trouwens een selfoscillerend filter, telt dat ook? :confused:
daar zeg je zoiets ;)

phasers en flangers...?

de frequentie van de oscillator verandert van tijd tot tijd door een onregelmatigheden, toch 1 dan

Laatst gewijzigd:
Kurzweil K2600 heeft 192 Oscilators,
een fun voor Lfo's maal 58 is 58 maal 192 plus triple modulair, is 3 x 58 x 192...sjeses en dan heb ik het alleen maar over mijn Kurz...8o)

Origineel geplaatst door fuse

01v: 1 (testtoon generator) :)

potverdorie...goed dat je het zegt....m'n ghost heeft ook zo'n ding...
en mn fireworx ook...mmm....zit ook in meerdere fx.....en hoeveel osc's heeft een 909 eigenlijk ?

tis niet zo makkelijke opgave dit...:eureka:

Origineel geplaatst door Danny
SY99 nr 1: 16 AFM + 16 AWM = 32
SY99 nr 2: 16 AFM + 16 AWM = 32
W30: 16
D20: 32
Virus C: 32 x 3
DX7: 16
E6400: 64
Wavestation A/D: 32
S1100: 16
TX16W: 16
Trilogy: 2

Totaal: 354 ... en zegt dat nu iets over m'n muziek???? .... Neen, absoluut niks :D.

:doei:

Wacht even. Dus het is wel een keersommetje van de polyfonie en het aantal osc's per voice?

hmmm. Zo'n microQ omega...met wavetables en subosc's is 5 per voice. En dat keer 75 = 375

Daarmee heb ik je al met 1 synth van de tafel Danny.8o)

Wat een vieze patser thread is dit. Ik doe niet mee.

Alleen modulars:

formant 1: 4
formant 2: 4
bohm: 5
doepfer a-100: 3 (1 onderweg)
doepfer vms: 2

Maakt 18 (1 onderweg)

Verwarrend...

Hoe zit het met de Casio CZ serie? En LA synths? En kan iemand nog eens uitleggen of bij de FM synths alleen de ops geteld mogen worden, of de algoritmes, of helemaal niet? En als een synth 2 oscs per stem heeft en hij is 6 stemmig, telt dat dan als 12? En als 'ie dan nog 'ns 2 parts multitimbraal is zonder verlies van polyfonie, kun je dan zeggen dat 'ie 24 oscs heeft? En LFO's, tellen die nu wel of niet mee? Waarom wel / waarom niet? En sub-oscs? En softsynths? En gesampelde waveforms? Als gesamplede waveforms tellen, mag dan bijvoorbeeld de tr505 dan ook meedoen, of gaat dat dan weer te ver? En als dat niet te ver gaat, wat te doen met dingen als een boss dr660?

Ik zou graag een eenduiding, helder, en eventueel in regels opgesteld antwoord krijgen, want ik zie door de stemmen de oscs niet meer...

Origineel geplaatst door Chinetti
Verwarrend...

Hoe zit het met de Casio CZ serie?

weet ik niet..
En kan iemand nog eens uitleggen of bij de FM synths alleen de ops geteld mogen worden, of de algoritmes, of helemaal niet?
[
Alleen de ops graag..
En als een synth 2 oscs per stem heeft en hij is 6 stemmig, telt dat dan als 12?
Yes indeed.
En als 'ie dan nog 'ns 2 parts multitimbraal is zonder verlies van polyfonie, kun je dan zeggen dat 'ie 24 oscs heeft?
Nee
En LFO's, tellen die nu wel of niet mee?
Is al beantwoord
Waarom wel / waarom niet? En sub-oscs? En softsynths? En gesampelde waveforms?
Doet graag lastig he.. is al beantwoord.. lezen knul.
Als gesamplede waveforms tellen, mag dan bijvoorbeeld de tr505 dan ook meedoen, of gaat dat dan weer te ver?
Is een gesamplede waveform een oscillator? Nee. dus..vul maar in.
En als dat niet te ver gaat, wat te doen met dingen als een boss dr660?
Trek je conclusies..
Ik zou graag een eenduiding, helder, en eventueel in regels opgesteld antwoord krijgen, want ik zie door de stemmen de oscs niet meer...

En nu..

Na al die vragen van jou, hoeveel oscillators heb je??

Origineel geplaatst door mc_kwok
Wacht even. Dus het is wel een keersommetje van de polyfonie en het aantal osc's per voice?

hmmm. Zo'n microQ omega...met wavetables en subosc's is 5 per voice. En dat keer 75 = 375

Daarmee heb ik je al met 1 synth van de tafel Danny.8o)

Wat een vieze patser thread is dit. Ik doe niet mee.

Ach ... het is niet het aantal oscillators dat maakt de man :dubbel: ;)

Ik ben content met die driehonderd en nog wat, daar kan ik mee wat ik wil en dát is wat telt ;) .

:doei:

(L100 = 12) + (JP8000 = 16) + (Xa=128) + (JX10=24) + (Juno60=6 met sub's = 12) +
(CTS1000=8) + (en straks OB12 = 24) = 224

Hoe zouden alle Oscillators uit dit draadje unison klinken ?
Massive wall of sound

Twee... eentje beneden en een boven.

Heb je wel nodig met dat warme weer.... pffffieuw.

sjit....alweer de tel kwijt...

als ik ga patchen op mn patchbay hoor ik ook een toon als ik het kabeltje er net niet ver genoeg in stop....telt die ook mee ?

Origineel geplaatst door dione
sjit....alweer de tel kwijt...
Ik wil het toch echt weten hoor..!

als ik ga patchen op mn patchbay hoor ik ook een toon als ik het kabeltje er net niet ver genoeg in stop....telt die ook mee ?
Je mag hem mee tellen hoor, dan trek ik hem wel van het eindresultaat af. 8o)

Wordt het niet eens tijd voor een tussenstandje, Demian? Wie gaat er aan kop, wie heeft er de meeste? :D :P

Back