SpaceAgent202
Sinds 2001
ikzelf? geen 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

pcies, dat wilde ik ff horen... van de thread starter zelf that is! een duidelijk kader nuOrigineel geplaatst door demian
hehe.. ik bedenk me ineens dat een LFO een 'Low Frequency Oscillator' is.
Een oscillator dus..

daar zeg je zoietsOrigineel geplaatst door fuse
Trouwens een selfoscillerend filter, telt dat ook? :confused:

wel een variable klokpuls zeker?Origineel geplaatst door Roel
ikzelf? geen![]()
Origineel geplaatst door fuse
01v: 1 (testtoon generator)

Origineel geplaatst door Danny
SY99 nr 1: 16 AFM + 16 AWM = 32
SY99 nr 2: 16 AFM + 16 AWM = 32
W30: 16
D20: 32
Virus C: 32 x 3
DX7: 16
E6400: 64
Wavestation A/D: 32
S1100: 16
TX16W: 16
Trilogy: 2
Totaal: 354 ... en zegt dat nu iets over m'n muziek???? .... Neen, absoluut niks.
![]()
Origineel geplaatst door Chinetti
Verwarrend...
Hoe zit het met de Casio CZ serie?
Alleen de ops graag..En kan iemand nog eens uitleggen of bij de FM synths alleen de ops geteld mogen worden, of de algoritmes, of helemaal niet?
[
Yes indeed.En als een synth 2 oscs per stem heeft en hij is 6 stemmig, telt dat dan als 12?
NeeEn als 'ie dan nog 'ns 2 parts multitimbraal is zonder verlies van polyfonie, kun je dan zeggen dat 'ie 24 oscs heeft?
Is al beantwoordEn LFO's, tellen die nu wel of niet mee?
Doet graag lastig he.. is al beantwoord.. lezen knul.Waarom wel / waarom niet? En sub-oscs? En softsynths? En gesampelde waveforms?
Is een gesamplede waveform een oscillator? Nee. dus..vul maar in.Als gesamplede waveforms tellen, mag dan bijvoorbeeld de tr505 dan ook meedoen, of gaat dat dan weer te ver?
Trek je conclusies..En als dat niet te ver gaat, wat te doen met dingen als een boss dr660?
Ik zou graag een eenduiding, helder, en eventueel in regels opgesteld antwoord krijgen, want ik zie door de stemmen de oscs niet meer...
Origineel geplaatst door Thoraval
ik heb de grootste osc
telt dat ook???![]()
Origineel geplaatst door mc_kwok
Wacht even. Dus het is wel een keersommetje van de polyfonie en het aantal osc's per voice?
hmmm. Zo'n microQ omega...met wavetables en subosc's is 5 per voice. En dat keer 75 = 375
Daarmee heb ik je al met 1 synth van de tafel Danny.![]()
Wat een vieze patser thread is dit. Ik doe niet mee.

.
Ik wil het toch echt weten hoor..!Origineel geplaatst door dione
sjit....alweer de tel kwijt...
Je mag hem mee tellen hoor, dan trek ik hem wel van het eindresultaat af.als ik ga patchen op mn patchbay hoor ik ook een toon als ik het kabeltje er net niet ver genoeg in stop....telt die ook mee ?