Welke synth moet ik nemen?

Origineel geplaatst door FeyTH
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb besloten er toch maar wat meer geld voor uit te trekken. :) Ik heb de Casio PX-300 stage piano gezien voor € 575 en ik ga volgende week luisteren. Ik denk toch dat dat 'm wordt. Nogmaals bedankt voor de reacties :)

Misschien handig, lees hier wat user reviews van die PX-300
http://www.harmony-central.com/Synth/Data/Casio/PX_300-01.html

En wat de waardering betreft, sommige punten zijn op een hele rare manier gegeven. "Keyboard is excellent" bij features, en dan nog steeds een 4?

Raar. Magoed. Wel eerst uittesten in ieder geval.

Dan kan ik alsnog toch wel een vrouw nemen...? :D

:{ :P

mja, ontopic maar weer hehe

Ik had de reviews al gelezen. Ik ga morgen in de winkel kijken en luisteren enzo. Alsie dan bevalt, neem ik 'm :)

waarom pak je geen ROLAND XP tweedehands??? :stupid (marktplaats,ebay.de ......)

XP50 of
XP80
dat vind tegenwoordig voor +- 300/400 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!

en dat kun je zelfs nog uitbreiden met expansion bords voor extra klankbronnen zoals orkest/Latin etc.... indien je extra wil

je kan ook alles aansluiten wat jij wenst (meerdere pedalen zelfs) en er zit ook een sequencer ingebouwd die je wel of niet gebruikt.....songs te saven op de inwendige diskdrive....

PC via midi aanhangen, ja daar is hij 'natuurlijk' ook voor ontworpen.....
en het is "MEER" een synthesizer dan die PXdinges die je daar wil halen

Maak aub je huiswerk aub goed en spaar geld enzovanalles :eureka:

Tja, ik hoef eigenlijk niet al die extra sounds... ik wil gewoon een goed pianogeluid. Ik heb bovendien anders zitten denken... als ik op mezelf ga wonen (ik woon nu in een studentenhuis, en daar is 't nogal klein ;) ), wil ik toch iets van een piano... dus ik kan nu een goedkope synth kopen en later een degelijke piano... of ik zoek iets in het midden, en dan kom ik al gauw uit bij een stage piano.

Aangezien ik via midi wil opnemen en ik Cubase heb, heb ik alle andere sounds eigenlijk niet zo nodig. Bovendien vind ik de PX-300 voor € 575 geen slechte deal.

Hoe dan ook, morgen ga ik kijken, en als het niets is, koop ik 'm niet :) De Roland XP80 is zeker iets om te onthouden, dus bedankt voor je reactie :)

Tja, ik hoef eigenlijk niet al die extra sounds... ik wil gewoon een goed pianogeluid. Ik heb bovendien anders zitten denken... als ik op mezelf ga wonen (ik woon nu in een studentenhuis, en daar is 't nogal klein ;) ), wil ik toch iets van een piano... dus ik kan nu een goedkope synth kopen en later een degelijke piano... of ik zoek iets in het midden, en dan kom ik al gauw uit bij een stage piano.

Aangezien ik via midi wil opnemen en ik Cubase heb, heb ik alle andere sounds eigenlijk niet zo nodig. Bovendien vind ik de PX-300 voor € 575 geen slechte deal.

Hoe dan ook, morgen ga ik kijken, en als het niets is, koop ik 'm niet :) De Roland XP80 is zeker iets om te onthouden, dus bedankt voor je reactie :)

aaaah...zo...
ja ik dacht dat je een synthesizer zocht....
neen dan moet je idd geen XP hebben

die link van hierboven bij Thomann van die Kurzweil lijkt me interessant dan als je die richting uitwil
Kurzweil is nml bekent voor zijn supermooi akoestische klanknabootsels

Veel pianogenot!

Back