Audiophile probs

UtopiaMastering

Stamgast
Ik heb onlangs een audiophile 2496 gekocht en ben prettig verrast over het geluid, alleen zit ik met een ander probleem.

Ik gebruik fruityloops, en kan helaas nieteens een nummer fatsoenlijk afluisterren als er iets teveel aan samples/vst's tegelijk worden gespeeld. De cpu schiet gelijk naar de 97/99%. Nu heb ik gehoord dat dit niet normaal hoort te wezen. Ik heb al het mogelijke aan drivers geprobreert maar dit mocht niet baten.

Weet iemand waar het anders aan kan liggen?

(heb overigens een 2.4ghz amd proc, met 512mb ram geheugen)

Mvg;

Rob

Ik kan me niet herinnerren dat ik het daarmee had?

Maar bij gelijke systemen vergeleken krijg ik veel meer cpu usage? Outrage heeft ook een vergelijkbaar systeem en zit ver beneden mijn cpu usage. Ik heb verder naast fl geen programmas aan ;{

mmm... apart. ik zou niet direct weten wat het probleem zou zijn.
kijk anders ook even op tweakXP
misschien dat er een paar systeem instellingen verkeerd staan.

Origineel geplaatst door Jazper
Latency ruimer gezet? En asio drivers enabled..?
Ja, en asio drivers gaan al helemaal niet lekker, krijg bij de cubase scan elke keer een error dat het niet te vertrouwen was oid (negative nogwat).

Hmmm.. gebuik zelf geen q-beat.. maar... voordat ik deze kaart ging halen heb ik uitvoerig op het net gezocht naar negatieve info.. en die was bijna niet te vinden.. (in tegenstelling tot de EMU soundcards(wat voor mij een 2e optie was))

heb je ook je onboard audio uitgezet ? als je dat hebt tenmiste. dat wil ook wel eens voor dit soort vage problemen zorgen.

IK voel met je mee gast ik heb ook nix anders dan problemen met die tyfus computer, vaak de neiging gehad om m eens flink in elkaar te trappen.

Origineel geplaatst door Stz
:r :stupid :stupid =(

Probleem is dat je zo machteloos staat :P

Ja en het vervelende is dat een computerprobleem van een afstand zo moeilijk is op te lossen. Ik zou hem wel even onder mijn handen willen hebben.

Maar goed,

Fruity loops nog steeds een te hoge latency ondanks je nieuwe install, toch?

Geen last van spyware shit ofzo of andere dingen die de power van je CPU kunnen vertragen?

Misschien een optie om eens een ander pci slot te proberen.
heb je verder nog meer pci devices?

Midi usb interface heeft bij mij ook eens conflict gegeven met de audiophile.

Anyway, denk dat dit hardware gerelateerd is.

Hey Stz,

Zijn jouw problemen met de 2496 geluidskaart nu opgelost?

Ik zit namelijk zelf met de mijne te knoeien en heb heel grote latency... :r

Snap er geen bal van

Overigens vindt ik het driverpanel zeer onduidelijk.. en heb ook het idee dat het niet helemaal goed werkt. :confused:

Controlleer of je abso-zeker-weten-luut de M-Audio (Delta) ASIO driver gebruikt. Als je een andere ASIO variant (niet van Maudio) ingeschakeld hebt staan is de performance altijd verre van ideaal.

DirectX/Asio drivers: vette latency, hiccups etc..
Maudio ASIO driver: geen hoorbare latency... nada

Bij problemen met midi timing: schakel alle geemuleerde midi poorten uit en gebruik alleen "echte" MIDI ins.

Back