Nieuw intro website

meesha74

Muzikant
Ik heb een nieuw flash intro voor m'n website gemaakt. Hij is wel vrij groot geworden. (Er zit wat videomateriaal in verwerkt).

Ik zou jullie willen vragen of je hem eens wilt bekijken en met name hoe lang het duurt voordat hij is gedownload. Met mijn XS4all Basic ADSL (3200 kbps) duurt het ongeveer 10 seconden. Laat even weten hoe lang het bij jullie duurt en of je het irritant vindt om te moeten wachten. En ik ben natuurlijk benieuwd wat je er van vindt....:D

www.meesha.nl

Alvast dank!!

:okdan:

nou ik heb niet keklokt maar laat het ook iets van 5 a 10 sec zijn. (ik heb adsl lite)

dat is bets wel te doen. maar het is maar wel goed dat je die zandloper erbij hebt gedaan want anders zou ik meteen op skip introi hebben gedrukt.

de intro is spannend gedaan trouwens met die bewegend vensters voor de filmpjes.

wat ik niet goed vind is dat de muziek die automatisch begint op de main page niet ophoudt wanneer ik je filmpjes ga bekijk....oh wacht even ik moet op stop drukken.....dat duurde even voordat ik dat door had.

Ik heb nog nooit naar een intro gekeken. Ik kies altijd skip intro omdat ik er het nut niet van zie. Het kan allemaal wel mooi en prachtig zijn, maar het gaat om de info die de site bied.

Origineel geplaatst door VanHeckis

wat ik niet goed vind is dat de muziek die automatisch begint op de main page niet ophoudt wanneer ik je filmpjes ga bekijk....oh wacht even ik moet op stop drukken.....dat duurde even voordat ik dat door had.

Ja ik zit er ook over te denken om dat anders te doen. Misschien de muziek helemaal weglaten of de stop knop duidelijker maken. Ik krijg het nog niet voor elkaar om de muziek automatisch te laten stoppen als je een ander audio/video fragment start...

Ik heb nog nooit naar een intro gekeken. Ik kies altijd skip intro omdat ik er het nut niet van zie. Het kan allemaal wel mooi en prachtig zijn, maar het gaat om de info die de site bied.

Daar is wat voor te zeggen. De reden dat ik wel een intro heb gemaakt is ten eerste omdat ik het leuk vind om te maken. En ten tweede probeer ik de bezoeker nieuwsgierig te maken naar wat er op de site te zien is. Door het een beetje spannend en vaag te houden zou de bezoeker zin moeten krijgen om verder te kijken. Uiteraard heb ik een skip button gemaakt voor wie meteen verder wil. Ben het ook met je eens dat de inhoud van de site het belangrijkst is. (ook daar doe ik mijn best voor...:D )

Neemt niet weg dat ik je toch wil uitnodigen om een keer mijn intro te bekijken...;)

4374 kb is voor een (flash)intro wel erg veel... iemand met een tragere verbinding zal wel heel erg snel op 'skip' drukken lijkt me... beetje jammer van al je crea bea activiteiten nutuulk...

en er is nog iets anders qua flashintro's: de frame rate! ...het kan bij jouw allemaal smooth lopen maar hoe is dat bij anderen met een tragere pc? ...wederom jammer van al je crea bea activiteiten nutuulk...

een website maken met veel 'ongein; is leuk (voor jezelf)... maar denken de bezoekers daar ook zo over?
een site hoort in 1ste plaats niet voor jezelf te zijn maar voor het publiek nutuulk...

...maar ff los van bovenstaand verhaal: het intro ansich is wel ok verder (heeft misschien alleen wat optimizing nodig) :)

Laatst gewijzigd:
Ja daarom Is er ook de mogelijkheid om voor een low bandwith versie te kiezen. Hier zitten geen flash dingetjes in. Ik heb ondervonden dat op de meeste breedband verbindingen de "wachttijd" wel meevalt. (niet meer dan 10 seconden). En aangezien steeds meer mensen bredban internet hebben leek het mij wel te doen. En, tja, die videobeelden vreten bytes.

Tja, ik vind dat een website best wel wat aandacht mag hebben qua vormgeving. Het intro is bedoelt om mensen nieuwsgierig te maken. Wie dat niet wil kan gewoon doorskippen. Ik weet ook dat niet iedereen daarop zit te wachten. En dat lang niet iedereen een geschikte pc heeft is onvermijdelijk. De meeste pc's en verbindingen die ik heb geprobeerd (vrienden, werk etc.) hebben er geen probleem mee.. Veel webites van bands/ artiesten e.d. hebben tegenwoordig ook grote flash intro's / sites...

Hoe lang duurde het bij jou?

Deze intro kun je makkelijk terug brengen tot een kwart van de hoeveelheid bytes. Er zit namelijk redelijk weinig bewegend materiaal in en het verbaasde me dat hij dan toch 4 mb groot is. Er zijn allerlei tips en trucks voor (frameskipping , compressie etc.).

No offence intended: Ik ben al helemaal niet zo van de flash intro's, maar 4 mb, daar ga ik normaal gesproken al helemaal niet op wachten :).

Inhoudelijk vind ik m op zich wel okay.

Ja, weet je, het rare is dat ik de originele video bestanden heb weten terug te brengen tot niet meer dan maiximaal zo'n 200kB!! Dan zit er nog een audiobestand in van 600 kB. Je zou dan toch denken dat het uiteindelijke flash bestand daar niet overheen zou gaa. Nou weet ik dat het zo niet werkt en dat flash één en ander op een andere manier publiceert maar het is mij niet gelukt om het kleiner te krijgen. (ik wil wel goede kwaliteit behouden en niet van die overduidelijk gecomprimeerde audio/videobestanden.)

Nou ben ik aardig bedreven in Flash maar lang niet zo veel dat ik weet hoe ik het meer zou kunnen comprimeren. Ik zal nog een keer goed moeten zoeken. Iemand tips?

No offence intended: Ik ben al helemaal niet zo van de flash intro's, maar 4 mb, daar ga ik normaal gesproken al helemaal niet op wachten

Ok, snap ik. Vandaar ook de skip button. Ikzelf kijk meestal wel naar de intro's van websites. (tenzij het echt heel erg lang gaat duren.) Ik weet dat ik m'n website niet voor mezelf maak maar voor de bezoeker. Ik heb er gewoon veel lol in om het een beetje "op te leuken". Wie er niet naar wil kijken hoeft dat dan ook niet te doen. 'T is voor mij gewoon een beetje hobby....

:okdan:

Duurde enkele seconden (ergens tussen 5 en 10) om in te laden. (breedband)
Heel knap gedaan! Klasse!
Maar ook ik zou normaal gezien onmiddellijk skip gedrukt hebben...

Tja, hoe komt dat?
er zit zoveel brol op het web dat dat een gewoonte is geworden om die intro's niet meer te bekijken.
zonde van die dingen natuurlijk die wél de moeite zouden zijn....

Back