Sampler rond de 200 euro

D-man

blub
Hoi,
ik ben op zoek naar een goede manier om mijn basgitaar en evt. stem te kunnen gebruiken in m'n tracks. Mijn huidige setup bestaat uit een RM1x, een masterkeyboard en een emu proteus 2000, de meest logische toevoeging hieraan zou voor mij dus denk ik een sampler zijn.
Nu heb ik een beetje onderzoek gedaan, maar ik kom niet echt wijs uit wat ik nu precies nodig heb. Ik zat zelf te denken aan een akai s2000/s3000 omdat ik deze vaak voor rond de 200 euro weg zie gaan. Een andere optie is wellicht een Emu ESI2000.

Het probleem dat ik eigenlijk heb is dat ik niet goed weet wat ik nu wel en niet kan met deze samplers. Ik zoek dus gewoon een simpele manier om basloopjes en korte stukjes vocals op te nemen (eventueel nog bewerken of wat effecten eroverheen) en in m'n tracks te verwerken, zonder de computer.
Waar moet ik opletten bij m'n zoektocht, en wat zijn geschikte samplers?

Hoi D,

Ja, voor 200 euro kun je een hoop krijgen tegenwoordig ! Als je er effecten bij wilt dan is een EMU ESI2000 of 4000 een goeie keuze, de akai S2000 heeft geen effects dacht ik. De 3000XL weer wel en die heeft ook een groter display, wat heel fijn werkt. Dan heb je nog de meer groovebox achtigen zoals de Boss SP-202 en de Korg ES1 en doosjes van Yamaha die wat directer werken, makkelijk te vervoeren zijn, maar qua editting gemak wat minder zijn. Persoonlijk zou ik het op de ESI4000 of S3000XL houden.

p.s: let op dat de S3000XL alleen effecten heeft met een EB16 effect kaart. Zonder die kaart vind je ze inderdaad wel eens vaak voor 200 euro. Met de EB16 wordt het wellicht duurder.

Ik heb nog een Akai s1100 te koop, daar zit standaard een effectboard in...

Excuus ik was wat in de bonen zo vroeg op de ochtend. De S3000XL heeft kaal geen effects, wel filters. Je kunt 'm uitbreiden met nog een filterboard (vandaar) en dus de EB16 effectskaart. Nou, dan wordt de keus weer wat makkelijker.

Marc uit Oegstgeest (bij Leiden) heeft een ESI4000 Turbo (ook fijne uitbreiding) in de aanbod sectie staan voor 220.

Origineel geplaatst door vinnieq
Marc uit Oegstgeest (bij Leiden) heeft een ESI4000 Turbo (ook fijne uitbreiding) in de aanbod sectie staan voor 220.
Sjee, inderdaad, koopje! Als ik niet al een Esi-32 had en niet krap bij kas zat, was hij weg geweest :P
Had ik m'n ESI-32 op Marktplaats gezet.
(En, oja, ik was aan het sparen voor monitor speakers... moet ik niet voortijdig m'n centen verbrassen...)

De ESI serie klinkt echt superstrak, vind 'm persoonlijk beter klinken dan de AKAI S3000.
Voordeel van de AKAI is dat er echt tonnen aan samples te... euh... 'vinden' zijn ;)

Voor de ESI heb ik gelukkig ook wel wat, en de ESI-4000 Turbo kan zelfs nog wat meer aan.
Dat Turbo bord is echt super, heb 'm bij een kennis wel 's gehoord. Filters en FX enzo...

ditzelfde....

ditzelfde....

...geldt voor de S-2000.

Origineel geplaatst door vinnieq
Excuus ik was wat in de bonen zo vroeg op de ochtend. De S3000XL heeft kaal geen effects, wel filters. Je kunt 'm uitbreiden met nog een filterboard (vandaar) en dus de EB16 effectskaart. Nou, dan wordt de keus weer wat makkelijker.

Back