Welke sleutelplaten hebben je naar electronica getrokken?

Jaja, woensdagmiddag/avondplezier... Fons Dellen, Lotje IJzermans, Gerard J Walhof. Ik ben alleen de namen van de radioprogramma's van zo half/eind jaren '80 een beetje kwijt geloof ik.
"Krapuul de Lux" is van na mijn radio luistertijd eigenlijk alhoewel Luc Janssen er natuurlijk midden jaren '80 ook al rond liep.

Spleen, Radionome ? :)

Een film

"a clockwork orange" in de eerste plaats.

Later Oxygene, en natuurlijk Vangelis, pink floyd en nog 1000 andere

einstürzende neubauten, esplendor geometrico, blackhouse, merzbow, front 242, daf, the klinik, la nomenklatur, minimata, frontline assembly enz.

De eerste naam die ik me kan herinneren is Daft Punk!:eureka:
Ben een 90's kind, dus heb wel veel electronische muziek voorgeschoteld gekregen natuurlijk :D
Van Daft Punk ging ik naar het hardere werk van Aphex Twin en Squarepusher.
Vanaf mijn 12e veel uitgegaan, altijd naar Drum n Bass feesten gegaan met een goede maat van me!
Toen even een tijd een hiphopfase gehad en daarna weer volop veel electronisch.

Was weer verliefd geworden op Aphex Twin, echter dit keer het rustigere werk, en heb mezelf toen verloren in heel wat goeie Warp artiesten.
LFO, Autechre, Boards of Canada!
Oh en F.U.S.E! (Plastikman) heeft me veel naar Detroit Techno en aanverwanten laten luisteren.
Shpongle vond ik ook heel tof samen met Carbon Based Lifeforms.
Ook Burial is voor mij een levens-veranderende artiest geweest.

Tegenwoordig zijn er teveel elektronica gasten die ik tof vind. Als het maar lekker zweverig is.:koffie:

Super inspirerend.

Niet echt antwoord op de vraag maar de sleutelartiesten die me naar synths hebben getrokken zijn Duran Duran (ten tijde van Seven and the ragged tiger uit '84) en Prince (in eerste instantie Purple Rain, later alles....)
Pas de laatste jaren eigenlijk meer gericht op instrumentale/electronische muziek en dan met name de techno-achtige (Jay Lumen, Denis Sheperd, Gui Boratto etc etc etc... ben nog van alles aan het ontdekken)... en ook de laatste jaren met m'n eigen muziek meer gericht op instrumentale 4 to the floor... daarvoor vooral gericht op Prince- en R&B-achtige muziek (wat lastig is zonder vocalen :P)

Op zich begon het met hardcore begin jaren negentig, maar daarnaast heel cliché met Jarre en Vangelis

eind jaren 60 overal waar ik maar enigzins een synth kon ontwaren, spitste ik onmiddelijk mijn oren.. keith emerson gaf de doorslag..in de jaren 70 kwam je op platenhoezen alleen zo,n beetje de naam moog en arp tegen, en die moest en zou ik dan ook ooit een keer scoren..
in 1982 was het eindelijk zover, moog en arp waren onbetaalbaar, maar de korg ms 20 was prima te doen met z,n 1295 gulden.

Back