Ik kwam, dankzij m'n vader, al heel vroeg in aanraking met muziek. Hij draaide thuis vooral veel beat uit de jaren '60, maar her en der had hij zijn uitschieters in de electronische muziek. (Popcorn en iets dat Flip Flap heette, dacht ik... dat ga ik hem nog eens vragen

)
Ooit had hij een bandje voor me opgenomen met o.a. "Son of my father" van Chicory Tip. Als ik dat draaide, zei hij altijd "Hier hoor je één van de eerste sintiesaaizers!" (en nog steeds spreekt hij dat woord ongeveer zo uit, haha!) Ik vond het een leuk geluid, maar ja, ik was toen een jaar of 7, dus verder nog geen idee... We hadden ook een LP waar Aurora van Nova opstond: vond ik ook mooi, net als Affraid of the future, van eh... eh...
De cd's van Synthesizer Greatest - een paar jaar later - konden mijn broer en ik niet kopen van ons kleine beetje zakgeld, dus werd het een bandje dat "Synthesizer Spectaculaire" heette. Alle evergreens stonden daar ook op, plus instrumentale medleys (ai, jeukwoord!) van bekende jaren '80 platen (don't you want me, don't go, funky town...) Heel cheezy!!
Een hoop muziek die hier in deze threat beschreven staat ken ik nog niet. Ik heb de komende tijd dus nog een hoop te beluisteren !!