Welke sleutelplaten hebben je naar electronica getrokken?

Ach, vooruit dan maar. Als eerbetoon aan Pete, die ik muzikaal gezien echt bewonder: pica 3.

En die muziek van The Who, die vind ik eigenlijk maar niks. Als je de demo's van Pete gehoord hebt, begrijp je ook waarom; hij brengt het met zoveel meer passie en gevoel :)

Attachments

• sf_pete_townshend_scoop_side_3_photo.jpg
    sf_pete_townshend_scoop_side_3_photo.jpg
    238,4 KB · Bekeken: 89
De muziek die mij triggerde om echt zelf muziek te gaan maken was het meer industriële gabberwerk, zo rond 1997-1998.
Ik geloof dat met name de platen van Dance Ecstacy/Kotzaak, Fischkopf en Epiteth toen wel een grote invloed hebben gehad op de stijl die ik wilde maken. :duivels:

Naderhand ben ik steeds meer verschillende stromingen electronische muziek gaan ontdekken met artiesten die voor mij als 'voorbeeld' dienden:
Johannes Heil, Plastikman, Jeff Mills voor techno.
Aphex Twin en Biosphere voor ambient.

Front 242, Depeche Mode, Nitzer Ebb, Kraftwerk ...
Diverse soundtracks van films ...

Nja ben van '89. Eerste single'tje was around the world van daft punk en It's like that van run dmc, was toen 8 of 9 jaar. Toen is het echt begonnen, zat regelmatig tussen de bescheiden vinyl en cd collectie van mn ouders te neuzen. Waar ik al snel Depeche Mode uit de doosjes nam en de cd's enorm bekrast aangetroffen werden tussen mn rommel op kamer, ik begon stilaan naar vooral jaren 80 muziek te luisteren zoals Def Leppard, Van Halen, Krokus, Vangelis, Mike Oldfield enzo door mijn ouders. Rond 2000 bekend geraakt met french house, stardust, mojo, en Cassius, vooral door mtv (toen het nog goed was) en een goede vriend van mij. Heb veel opengestaan voor vanalle genres, oude hiphop, hardhouse, Progressive house, trance, techno, metal, indie rock, 70s prog rock, italo disco. Nu vooral house, en synthpop is nog altijd blijven hangen na mn puberteit en is een volledige passie geworden, samen met vintage synthesizers. En daar wil ik nu ook iets mee doen. :p

Laatst gewijzigd:
ja dat wel, bedoel dan eerder mid nineties mtv :P Toen ik om 7 uur opstond gekluisterd voor de televisie om mn lievelingsclipjes te zien. Nu doe ik me de moeite niet meer.. :D

Als begin 10er gek op 'Synthesizer Greatest'-achtige shit, en verder Nova (!), Vangelis, nooit zo verdiept in Jarre, maar z'n bekendste nrs kende ik uiteraard van 'Synthesizer Greatest' :D

Vervolgens de opkomst van new beat en house, maar toen heb ik zelf weinig aan muziek gedaan, dat kwam pas jaren later en wat daar ECHT de reden voor was (qua bands) weet ik eigenlijk niet..

Voor mij zijn dat toch de "klassiekers" uit de mainstream geweest. Als jong jochie met alleen een radio op de kamer hoorde ik het eerst Haddaway met "What is Love" en 2 Unlimited. Geen stoer verhaal, maar goed. Eurodance. Was gelijk verkocht. Later vrijdagavond gaan luisteren naar Cyber Radio en dat opnemen op bandjes. Cyber Radio heeft me in contact gebracht met house die je niet dagelijks hoort. Jaaaaren later ben ik synthesizers gaan kopen. Tijdens mijn studietijd, toen had ik eindelijk geld ;)

Loop al een tijdje mee sinds jaren 80 wave&punk toen al veel synth muziek maar toen niet echt op gefocust jaren 90 veel industrial ook veel synhts maar nog niet echt wakker.
Maar toen afscheidstoer SwansareDead Effenaar 97 Pansonic (toen nog Panasonic) toen werd er bruut de knop omgedraaid jesus wat was dat hard&vet........toen wist ik 't dark-ambient/noise/minimal/powerelectronics.

grt G-J

Zeit van Tangerine Dream
Zelf bij king [platenzaak] midden jaren 70 in van mijn zuur verdiende zakgeld in Enschede gekocht.
Ik dacht "dit moet toch erg goed wezen " [dat is ook zo , maar dan moet je niet nuchter zijn]
Dus een week later op zoek naar een "betere " synthesizer plaat.
.......En dat was Stratosfear
En zo kwam het balletje aan het rollen.

vroeger (1989-1990?)op de radio 'Domino, deel II', zaterdagavond, net anderhalf uur, electronische delicatessen geserveerd door ... Lux Janssen ... acid house, front, new beat, etc ... en dan maar klaarzitten met cassetteje en opnemen ... en niet bewegen, want anders kwam er storing op de radio ...

Michael Garrison,. JMJ,. Johan Timman,. Alan parsons,.. pink floyd, ELO, tangerine dream,. Kraftwerk,. Gekke japanse shit,. Ach,. Weet ik veel,. er was zoveel synthmuziek toen ik jong was,..
Vind r nu niet veel meer aan trouwens! Maar toen was t vet!

Vind r nu niet veel meer aan trouwens! Maar toen was t vet!
het waren de nog nooit eerder gehoorde geluiden en perfecte timing van sequences en dat in een tijd dat veel nog onberijkbaar was en je alles hoofdzakelijk alleen via radio en in bijzondere gevallen via de buis kon ontvangen... of via een paar bladzijden vol met ongein van zo'n flut hitkrantje endergelijke :D

Maar toen was t vet!

het waren de nog nooit eerder gehoorde geluiden en perfecte timing van sequences en dat in een tijd dat veel nog onberijkbaar was en je alles hoofdzakelijk alleen via radio en in bijzondere gevallen via de buis kon ontvangen... of via een paar bladzijden vol met ongein van zo'n flut hitkrantje endergelijke :D

Jups,.. en "vet' was toen nog gewoon "vet",.. terwijl "vet" van nu t "gers" of "biek"van toen was!
:mega:

Als begin 10er gek op 'Synthesizer Greatest'-achtige shit, en verder Nova (!), Vangelis, nooit zo verdiept in Jarre, maar z'n bekendste nrs kende ik uiteraard van 'Synthesizer Greatest' :D

Zeer herkenbaar. Die hele Arcade serie was destijds de bom! Ik weet nog dat ik na het Eureka! concert mijn eerste Vangelis albums aanschafte, maar die vond ik toen veel minder te pruimen dan die geweldige Synthesizer Greatest shizzle.. Tegenwoordig zijn die rollen 180 graden omgedraaid..8D

Ik ben begonnen met Prodigy - Fat of the Land, Les Rythmes Digitales - Dark Dancer en Sash - It's my life.
Maar het begon voor mij pas echt met Wumpscut - Wreath of Barbs, Yelworc - Blood in face en de samplers van het 'Gothic'-magazine.

Back