Welke sleutelplaten hebben je naar electronica getrokken?

ZigZag Dance...geen grap dus

ZigZag Dance...geen grap dus

Mmmmm....
´k herkende Jarre´s stijl op de achtergrond, alleen jammer dat er iemand door heen "zingt".
Komisch.

bij mij begon het 5 jaar geleden toen ik toevallig ergens een cd van autechre (confield) kon downloaden. ik kende hen toen nog niet en luisterde vooral naar metal (Tool). ik dacht :
"ootekkerr? uwtekkur? autekkeur?" dus ik besloot het maar te downloaden om te zien wat het was. en ik zette het nummer Cfern op ik dacht wat the fuck is dit? maar ik vond het wel cool dus ik bleef luisteren. het was toen winter en ook behoorlijk koud en de muziek paste perfect op dat moment. zo begon ik langzaam in de electronica te komen. toen kwam ik plots boards of canada tegen met het nummer everything you do is a balloon. ja toen ik dat nummer hoorde wou ik ook meteen muziek maken. en hier staan we dan :D
aphex twin was er natuurlijk ook nog. kwam een beetje op hetzelfde moment. weet nog dat ik snachts altijd naar Selected Ambient Works 85-92 luisterde in bed met een koptelefoon.

Synthesizer Greatest op cassettebandje, veel geluisterd als klein ventje
en later Prodigy - Music for the Jilted Generation
die 2 staan aan de basis

wow dat is toch al een tijdje geleden,
ben er nu 21 en voor mij is't al begonnen in de vroege jaren '90 :)
met een oude cassettedeck van m'n pa, mét fader voor het opnameniveau...
ik zie me nog 5 uur voor de top 100 zitten
om zowat alles waar een pakkende melodie in zat op te nemen...

met de infrarood koptelefoon heb ik nachten wakkergelegen om te luisteren naar de dancecharts (dj philip, extreme trax, m.i.k.e., philip van mullem, cosmic gate) op stubru, technoville op stubru (alle bekende namen natuurlijk), en dj's op Einsleive (partyservice met o.a. piet blank, ...)
om 4 uur snachts wakkerworden van het geruis omdat de batterijen plat zijn :D

in '97 (?)... ik wilde paul van dijk - for an angel namaken... that's how it started :)

tegenwoordig toch een hele ommekeer gemaakt qua muzieksmaak als'k mezelf zo bezigzie

m.r.t.

Origineel geplaatst door TanTaRa
'Flip flap'.....toch niet 'ZigZag dance' van Jean Michel? Da's namelijk een ouwe 'hit' van hem uit 69..dacht ik.

Da's nen hele foute :D

Goh, een weekje forumloos en kijk eens wat ik allemaal heb gemist!

Ik heb m'n ouwe heer even gebeld en het ging om ene Peter Henn. Ik heb helaas geen MP3 kunnen vinden, maar ik kan je verzekeren dat "mijn" flip flap fouter is dan deze Zig Zag... :D

De experimentele electronica van de vroege jaren, de pioniers. Edgard Varese vooral. Ik geloof niet dat Varese toen al op plaat uitgebracht is, maar ik kan me vergissen.

Origineel geplaatst door Pixel
Goh, een weekje forumloos en kijk eens wat ik allemaal heb gemist!

Ik heb m'n ouwe heer even gebeld en het ging om ene Peter Henn. Ik heb helaas geen MP3 kunnen vinden, maar ik kan je verzekeren dat "mijn" flip flap fouter is dan deze Zig Zag... :D

mmm...ook al ga ik normalerwijze voor kwaliteit, ´k ben toch erg nieuwsgierig naar zoiets aparts waar ik nog nooit van gehoord heb. ´k Hoop dat je me die flip flap es kunt laten horen, lijkt me wel komisch.

ooit op n voetbalkamp kocht ik inluxemburg n cassettebandje waarop ik vermoedde een nummer stond, zon flauw hiphopnummer 1 we're havin some fun in the bedroom all day and all of the nite..
thuis gekomen bleek t lekkere newbeat te zijn waar ik nog nooit van gehoord had maar wel vet vond

mn pappie had thuis henk badings 'kain en abel', balletmuziek door de gastjes van de philips studios van lang geleden..ook vet spacen

tja, dat was ergens begin jaren 80... Mijn vader had oxygene in de platenkast staan en toen ik daar een keer doorheen bladerde vond ik die hoes toch wel erg interessant. Luisteren dus. De rest is geschiedenis, zoals ze zeggen....... :D :D

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Propaganda: album naam onbekend enkelt 12"'s gekocht
A Secret Wish

A%20secret%20wish.jpg

Komt uit de ZTT stal, waar Trevor Horn ontzettend gave mixen en remixen voor deed.

Origineel geplaatst door isnieZot
aphex twin was er natuurlijk ook nog. kwam een beetje op hetzelfde moment. weet nog dat ik snachts altijd naar Selected Ambient Works 85-92 luisterde in bed met een koptelefoon.

Datzelfde doe ik nog steeds met dat album :) Autechre is er bij mij wel in gehakt toen ik Chiastic Slide pas echt goed ontdekte. Ik had hem al een jaar op tape toen het kwartje ineens viel. Geweldig nog altijd.

De eerste kennismaking met synths was voor mij Autobahn van Kraftwerk. Wat was dat toen een vreemd nummer met rare geluiden! Maar toen was ik nog te jong om me daar in te verdiepen. Een paar jaar later kwam dan de belangrijkste single voor mijn muzieksmaak: Sound and Vision van David Bowie. Voor dat nummer werd mijn smaak eigenlijk bepaald door wat mijn oudere zusters leuk vonden. Maar na Sound and Vision begon het pas echt. Ik moest en zou die LP (Low) hebben! En dat album staat vol met synths, string ensembles en chamberlins. Wat wil je ook met Brian Eno achter de toetsen!
En vlak na Low kwam Jean Michel Jarre ook nog eens langs....

Back