Juno d?

Origineel geplaatst door metatron
Voor 500 eu zou ik voor een 2dehands ION gaan.

zou ik ook doen.... heb hem laatst voor het eerst gehoord en vind hem erg leuk..
stond met name versteld van de distortion die erop zit.. vond ik erg mooi:)

Origineel geplaatst door Anquah
ok, jij je zin :D sample
zoals je hoort zijn t verschillende geluidjes gelayered. los van elkaar vallen ze wel na te maken met softsynths, maar het gemak van hardware pads zoals deze doen t m.
btw, weet iemand hoe t zit met motif rom uitbreiden?

Deze sound zou je in Absynth zo kunnen maken. Wavestation doet dit ook wel trouwens. Deze week voor het eerst even op die Juno-D geprutst maar das echt een koud non-juno apparaat.

geezer,

hier wat gelayerde pads uit mijn micron, het knoppenloze broertje van de Ion waar verschillende mensen het in deze draad ook al over hebben.

Let wel, dit zijn allemaal nog (maar) presets. En misschien is het je smaak niet, maar het laat wel horen wat je met een (V)A kan doen. Je zegt dat het vooral gemakkelijk moet. Wel, de meeste VA's hebben tegenwoordig ook een performance-mode, waarbij je dus verschillende lagen tot bv. 1 pad kunt maken.

Attachments

• pads.mp3
    869,4 KB · Bekeken: 103
hey gijs
bedankt voor je moeite, het zijn idd echt goeie pads, en die juno weet ik nu ook niet meer. ik ga binnekort eens bij feedback in utrecht simpelweg wat bespelen, dan kan ik t beste idee krijgen over goeie prijs/kwaliteit verhoudingen. maar jou synth klinkt zeker zoals ik iets zoek :)

juno

juno

Ik had gehoopt als eerste post iets interessanter te kunnen plaatsen maarja...
Als het je nog wat helpt natuurlijik want ik zie dat post al een tijdje stil ligt.

Ik heb een tijdje geleden een juno-D gekocht.

Ervaren mensen doen, bij het horen van de vorige zin één van de volgende dingen:
A. Ze lachen je gewoon uit
B. Steken een monoloog af over 'hoe schandelijk het wel is dat ze deze synth Juno durven noemen' ;-)

(uiteraard hopen op "Juno" geluid is hopeloos. Ronduit dom van Roland om die naam te gebruiken imho)
Echter bekijk het eens vanuit een ander oogpunt. Laat de spijtige keuze van naam even niet meespelen en luister/speel. Mss is hij niet leuk voor een 'juno' maar wel als goedkope synth ;-)

Ik persoonlijk beleef er hopen plezier aan.

"Waarom?" vraag je.

Kijk, ik heb een 49key midi bordje en een 88key stage piano. beide zijn leuk voor hun eigen ding mee te doen maar ik persoonlijk zit een beetje met een open ruimte tss 88K en 49k. Beide zijn leuk en zou geen van beide verkopen.
88k om lekker klassieke piano te spelen, 49k om wat te prutsen met de sequencer en sampler. Met prutsen bedoel ik dan het leerprocces dat nog maar weinig te maken heeft met creatief muziek maken ;-)

Nu dan, wat gedaan? een 61k midi bordje? nee, dan is het praktische van mijn 49 bordje weg.
Nog een nadeel aan een MIDI bordje, geen geluid.
Kom ik eindelijk bij de belangrijkste reden voor de aanschaf van m'n Juno-D.

Ik durf nogal wel eens lopen fluiten en wat melodietjes lopen bedenken. Wat doe je dan als je het eens wil uitproberen met een ambient synth of grand piano? de 88k bovenhalen? forget it! niet voor 5min. liggen sleuren met 30kg.
de 49k? Nope, dat ding heeft geen geluidsbron dus kan je extra hardware boot'en. geen optie dus.

OF

je klikt even je 61k synthje aan, zoek even een patch dat het geluid benaderd dat je wil gaan gebruiken/maken met je volledige setup en probeer wat uit. opschrijven die handel en volgende 'studiosessie' je 'stukje' met de volledige setup uitproberen.

Nog wat om over na te denken.
Je kan hiervoor natuurlijk 2de hands synths aanschaffen, maar gezien de al zeer lage prijs van de Juno-D, wil je als nieuweling (zoals ik dus ;-) ) echt het risico lopen om een beschadigd apparaat te kopen?

Dus om af te ronden. De juno-D speelt leuk vind ik. Dus als Midi bord voor het aansturen van andere synth vind ik hem echt plezant. De geluiden van de Juno zijn zeker niet van topkwaliteit en ik zou ze niet gebruiken in de opname van muziek. Leuk Midibord met interne geluidsbron zeg ik altijd. Mijn "even wat uitproberen" toetsjes. ;-)

Dit is MIJN opinie en geen raad!
ik ben gezien mijn onervarenheid niet in staat raad te geven.
Maar mss kan ik je met deze post een beetje een andere kijk geven.

Re: juno

Re: juno

Origineel geplaatst door xerox
Ik heb een tijdje geleden een juno-D gekocht.

Ervaren mensen doen, bij het horen van de vorige zin één van de volgende dingen:
A. Ze lachen je gewoon uit
B. Steken een monoloog af over 'hoe schandelijk het wel is dat ze deze synth Juno durven noemen' ;-)

B) Schandelijk!

A) :dubbel:

Back