Waarom heb je hem weggedaan?

Alweer jaren geleden een z.g.a.n. Moog Prodigy, m'n eerste synth, weggedaan omdat ik'm zelden meer gebruikte.

Was eigenlijk alleen al voor de geweldige Osc Sync implementatie de moeite waard geweest om'm te houden.

Red Sound Federation - onhandig formaat, niet onder de indruk van de effecten
Korg Wavestation A/D - Legacy collection vervangt deze, dus meer plaats, makkelijker te bedienen en beter geluid (de hardware AD vind ik nogal stil en dof)
KORG ES1 mkII - leuk maar beperkt, geen meerwaarde bovenop wat ik al heb
Yamaha RM1X - zoals bij anoniempje hierboven: niet mijn werkwijze
Yamaha DX200 - leuk, maar tabletop. operator in live is nu mijn go-to fm synth. geruild tegen io dock + cash - gebruik ik veel meer.
Yamaha TX81Z - leuk, maar veel werk om te editen. ook hier weer: operator
Korg Kaosspad 2 - leuk, maar niet persoonlijk genoeg en te beperkt
Korg EMX - leuk, maar te beperkt. had ik gekocht om tijdens de renovaties in ons huis toch wat muziek te maken. heeft zijn dienst bewezen. de elektrons zijn dieper en de tafel staat vol...
Siel DK700 - groot en ongemakkelijk om te editen. was ook iets fout mee en had zelf geen tijd/zin om te zoeken wat en hoe het te repareren
Kawai K4R - verkregen door ruil. te weinig gebruikt. plaats en geld nodig.
Novation Remote 25 - teveel gedoe. heb nu een push en dat is een wereld van verschil wat integratie betreft.
Midiman Midisport 2x2 USB midi interface - eerste midi interface. teveel spullen om met een 2x2 te blijven werken
Boss PS-2 Digital Pitch Shifter/Delay - mijn eerste effectpedaal. werd niet meer gebruikt, dus...
Zoom UF-01 Ultra Fuzz - verkregen door ruil. weinig of niet gebruikt
Akai Z4 - slagschip, maar in deze tijden makkelijk te vervangen door soft samplers
Waldorf MB15 - goed spul, maar wilde wat met usb
Roland A880 - goed spul, maar wilde wat met usb

staat nog te koop:
regelwerk - niet nodig momenteel
flightcases - optreden doe ik voorlopig niet meer
launchpad - heb een push nu
padkontrol - heb een push nu
protone - wil wat minder zodat ik alles meer gebruik, geen plaats meer in de huidige opstelling
m-one: gebruik vooral effecten in live, geen plaats meer in de huidige opstelling
soundcraft spirt folio fx8 - geen plaats, mixen doe ik nu op de computer
behringer mixing desks - idem

in het algemeen: stroomlijnen van de setup. ik doe meer als ik tegen de grenzen kan aanschurken. teveel = teveel afleiding en te weinig focus.
het geld van de verkoop heb ik in een nieuwe laptop gestoken en daar heb ik heel wat meer aan.

Zo, jij hebt een goede reden voor je handelen. Ik heb er meestal geen idee van. :)

Ik kan al niet verzinnen waarom ik een tweede keer een DX7 kocht, laat staan waarom ik hem weer weg deed (het feit dat ik niet kon verzinnen waarom ik hem kocht zit daar waarschijnlijk voor iets tussen...)

Ik wou in de vst tijd altijd een dx7 hebben omdat ik toendertijd die fm7 NI clone veel gebruikte voor vage random sounds en eigenlijk wil ik nog steeds wel een fm achtige synth, heb niets vergelijkbaars staan in hardware. Maar de dx7 zelf zie ik niet gebeuren in mijn huidige setupje, te oud en te log. Misschien als er eens een leuke iets wat makkelijkere te proggen fm synth op het pad kom dat ik het probeer. De dx200 sprak me om die redenen altijd wel aan, maar om de een of andere redenen heb ik het gevoel dat die me niet gaat geven wat ik er van verwacht. Misschien beter weer fm7 op een vst track naar buiten gooien.

Yamaha RM1x: mijn eerste stuk hardware, uiteindelijk verkocht omdat ik er niets mee deed en ik wat anders wilde. Nog altijd een soort van spijt van (zou hem wel weer willen voor midi aan te sturen)

Akai MPC1000: veel te ongemakkelijk werken voor mij. Ben een computer gewend, dus vond het onzin om samples die ik edit op mijn pc over te zetten naar een apparaat dat ik helemaal opnieuw moest leren kennen.

M-Audio Venom: leuke sound, maar een crime om mee te werken. Had een van de eerste versies en saven van patches lukte maar 1 op de 5 keer, bleef constant hangen en veroorzaakte te veel stress

Waldorf Blofeld: ook erg leuke sound, maar deed er niets meer mee. Werk nog erg veel in the box en deze stond alleen maar stof te happen. Genoeg leuke vsti's om een dergelijke sound mee te maken.

Maar ik zal zeker nooit mijn Radias, AN1x, D50, Alpha Juno wegdoen. Misschien ooit nog wel mijn Micron.

Kawai K3: omdat die niet als master keyboard te gebruiken was (all-note-off midi messages)
DSI Evolver: Haren-uit-hoofd-trekkende interface
FB01: Nog harder zuigende interface
focusrite 18i6: Omdat ik meer outputs nodig had
Soundcraft EFX8: Omdat m'n motu alles prima kan mixen (ik moet 'm nog te koop zetten :))
Mono lancet: omdat ik met de pulse 2 minstens net zulke vette sounds kan maken (heb ze tijdje naast elkaar gehad)

de laatste tijd doe ik alleen maar synths weg om mijn modulaire verslaving te voeden.
wat er terug komt is meestal in de vorm van DIY kits en onderdelen. :)

akai vx600, akai ax73, juno106, deep bass nine,micromodular, roland a880, boss sx700, line 6 echo pro, alesis ion, alesis andromeda,moog voyager, moog little phatty, spl transient designer,spl charisma,mpc 2kxl, mpc 2500, s1100, simmons sds7,vermona drm, ms20,606,707,727, KORG 900ps, tidal quad en NOG een heleboel andere dingen:
omdat ik zeker weet dat met alle dingen die ik nog GA kopen t allemaal veel vettetr wordt dan met wat ik al heb of had :D

Keytek CTS2000: Ik gebruikte hem te weinig en hij was niet in geweldige staat (waardoor ik hem dus eigenlijk bijna niet gebruikte).
Roland SPD8: Ik gebruikte hem te weinig.

Volgende is hier onlangs weggegaan.

Nova II keys: Zat me vuil aan te kijken
Modular : Een paar verkeerde opmerkingen
Boss DR110 : Lui en slecht luisteren

Leuke vraag is ook 'waarom heb je hem teruggenomen?' - maar misschien is daar al een draadje van.

De afgelopen jaren heb ik veel spullen gekocht en ook een hoop weer doorverkocht. Maar soms doe je iets weg waarvan je achteraf denkt ... ik mis die sound of die mogelijkheden. Dus onlangs weer een Mopho gekocht (ik had de eerste weg gedaan omdat ik best veel DSI apparaten had en het dus niet veel meerwaarde had, maar inmiddels zijn deze allemaal weg), een Sherman Filterbank 2 omdat toch niks zo lekker scheurt als dat (ik heb hem destijds verkocht omdat ik dacht het wel met plugins en/of gitaar peNdaaltjes op te lossen, niet dus) en ook mijn tweede M-One XL omdat ik zelfs jaren na de verkoop van mijn eerste exemplaar die mooie warme reverb bleef missen.

Historisch:
Alesis Quadrasynth module: Klonk mij als kont, geruild met een huisgenoot voor een korg O3/R.
Korg O3/R: Verkocht omdat romplers echt niks meer toe te voegen hadden.
Roland SC33: Verkocht want nutteloos
Alesis SR16: meh

Recenter:
Korg PolySix: Verkocht als lijk omdat batterijschade.
Roland Juno 106: Deed me weinig en ik had het geld nodig.
Roland JX-3P: Deed me weinig en ik had ruimte nodig.
Waldorf Streichfett: Voegde niks voor me toe boven een plugin.

Ik heb altijd weinig gekocht en weinig weggedaan. Wat ik heb verkocht is:

- Roland MC-303. Daar begon het allemaal mee en ik heb er ontzettend veel plezier aan beleefd. De MC-505 heb ik nog steeds.

- NordRack 1. Daar heb ik nooit uit kunnen halen wat erin zit.

- Korg Phropecy. Hetzelfde verhaal en hij voelde ook nog eens plastic aan.

- Novation K-Station. Ik vond de V-Station plugin net zo goed.

- Rhodes MK2. Wegens ruimtegbrek, daar heb ik maanden buikpijn van gehad ;{ ;{ =(

TR-909: Dikke bak, maar ik was hem snel beu..
Juno 106: Mooi ding, goede eighties klank, maar beperkt, en beetje plat
Korg M1: De kazigheid begon mijn keel uit te hangen
JX8P: Haaarstikke vervelend om te programmeren, had geen zin om geld uit te geven aan de controller
TR-606: gewoon geldnood, en te duur voor wat ie doet
S1000: ging elk moment waarschijnlijk toch stuk gaan, zoals elke Akai
MPC 2000: De sound lag mij gewoon niet

Oh wauw, wat heb ik allemaal weggedaan.
- yamaha an1x - nooit 1 goede sound uitgekregen.
- korg poly 800 - was wel klaar met het orgeltje, en programmeren vond ik niet echt gezellig
- kurzweil k2000rs - kwam een k2500rs
- jomox t-resonator - eens zo'n filter geprobeerd, maar snap nog steeds niet de bruikbaarheid ervan
- mackie cfx20 - kwam TAC bullet voor in de plaats
- roland tr707/tr727 - gebruikte ik nooit
- microwave I rev. b - had al een rev a, en wilde niks meer dubbel hebben
- futureretro revolution - leuk acid, maar gebruikt nooit acid bleeps (en heb een x0xb0x)
- futureretro mobius - gebruikte ik niet meer, en heb nu analog4 voor dit
- moog minifooger drive - had ik dubbel
- korg dw8000 - kon er niet goed op editten, dus nooit gebruikt
- roland jupiter 4 - vetst klinkende synth ooit (in mijn bezit dan), mooi ook, maar gebruikte hem nooit in nummers. (kleine snik nog steeds)
- ibanez ue-405 - dubbel, en ingeruild voor ue400
- jomox m-base11 - tja, had op een gegeven moment tk-09 en 909, beetje overbodig als je 909 kicks wil

zoiets... grappig om dat eens op te schrijven...

Machinedrum - Slap en dunne drums
MC-909 - Te veel plaats dat hij innam
M-resonator - Ehm mijn oren deden echt pijn van dit ding
Analog Four - Eens geprobeerd na de machinedrum, is niet mijn ding die elektron interfaces
Mbase11 - Leeggesampled en klaar was ik :D
TLA 5013 EQ - Software dan maar , was eigenlijk om kicks te shapen
Focusrite Voicemaster - Weggedaan ehm omdat ik geen micro kon betalen :D
Virus ti2 - Geld en is gewoon een VST DSP in een hardware bak wat voor mij geen meerwaarde was.. + granular en fm zijn voor mij dingen die ik niet gebruik.
Boss ROD-10 - Geld.. nu wel spijt van ..

Technics WSA1, een fantastisch synthesizer work station.

Waarom dan? :?

Cheers,
Exo. :mega:

Zou het niet meer weten, waarschijnlijk omdat ik weer iets nieuws wilde, zoals het zo vaak bij me ging in de afgelopen tweehonderd jaar.:D

Back