Red Sound Federation - onhandig formaat, niet onder de indruk van de effecten
Korg Wavestation A/D - Legacy collection vervangt deze, dus meer plaats, makkelijker te bedienen en beter geluid (de hardware AD vind ik nogal stil en dof)
KORG ES1 mkII - leuk maar beperkt, geen meerwaarde bovenop wat ik al heb
Yamaha RM1X - zoals bij anoniempje hierboven: niet mijn werkwijze
Yamaha DX200 - leuk, maar tabletop. operator in live is nu mijn go-to fm synth. geruild tegen io dock + cash - gebruik ik veel meer.
Yamaha TX81Z - leuk, maar veel werk om te editen. ook hier weer: operator
Korg Kaosspad 2 - leuk, maar niet persoonlijk genoeg en te beperkt
Korg EMX - leuk, maar te beperkt. had ik gekocht om tijdens de renovaties in ons huis toch wat muziek te maken. heeft zijn dienst bewezen. de elektrons zijn dieper en de tafel staat vol...
Siel DK700 - groot en ongemakkelijk om te editen. was ook iets fout mee en had zelf geen tijd/zin om te zoeken wat en hoe het te repareren
Kawai K4R - verkregen door ruil. te weinig gebruikt. plaats en geld nodig.
Novation Remote 25 - teveel gedoe. heb nu een push en dat is een wereld van verschil wat integratie betreft.
Midiman Midisport 2x2 USB midi interface - eerste midi interface. teveel spullen om met een 2x2 te blijven werken
Boss PS-2 Digital Pitch Shifter/Delay - mijn eerste effectpedaal. werd niet meer gebruikt, dus...
Zoom UF-01 Ultra Fuzz - verkregen door ruil. weinig of niet gebruikt
Akai Z4 - slagschip, maar in deze tijden makkelijk te vervangen door soft samplers
Waldorf MB15 - goed spul, maar wilde wat met usb
Roland A880 - goed spul, maar wilde wat met usb
staat nog te koop:
regelwerk - niet nodig momenteel
flightcases - optreden doe ik voorlopig niet meer
launchpad - heb een push nu
padkontrol - heb een push nu
protone - wil wat minder zodat ik alles meer gebruik, geen plaats meer in de huidige opstelling
m-one: gebruik vooral effecten in live, geen plaats meer in de huidige opstelling
soundcraft spirt folio fx8 - geen plaats, mixen doe ik nu op de computer
behringer mixing desks - idem
in het algemeen: stroomlijnen van de setup. ik doe meer als ik tegen de grenzen kan aanschurken. teveel = teveel afleiding en te weinig focus.
het geld van de verkoop heb ik in een nieuwe laptop gestoken en daar heb ik heel wat meer aan.