Hallo, Ik heb me zojuist even aangemeld op dit forum omdat ik even wat wilde weten over een aantal drumcomputers/synths.
Ben inmiddels een paar jaar bezig met produceren met software, maar was niet tevreden met het geluid. Nu heb ik recentelijk een MicroKORG aangeschaft en wil nu ook mijn drums hardwarematig maken. Nu had ik de volgende op het oog:
KORG Electribe EMX
Jomox Airbase 99
Machinedrum SPS-1
Die eerste 2 liggen wel in mijn prijscategorie (nieuwwaarde) en die Machinedrum lijkt mij ook wel erg vet maar is net iets duurder.
Ik had voor mezelf de volgende afwegingen gemaakt:
KORG: + met synth, buisjes,
- wellicht niet echt een drumcomputer omdat er ook een synth in zit, drumsounds lijken mij minimaal te bewerken
Jomox + goede sound, meer parameters voor drum sound dan KORG
- geen sequencer?
Machinedrum + aantal tracks, parameters voor drums
- prijs
Ik zit het meest aan de KORG te denken, denk dat ik daar in iedergeval wel een hele productie mee kan maken, mits ik het bij techno houdt.
Het liefst maak ik muziek a la Future Sound Of London en The Orb en spreken mij de akoustische drums meer, en klinken wellicht echter dan wanneer je ze zelf maakt.
Ik hoop dat iemand op dit forum me een drumcomputer kan aanraden (of een andere). Of wellicht dat jullie ervaring hebben met een van deze machines.
Ben inmiddels een paar jaar bezig met produceren met software, maar was niet tevreden met het geluid. Nu heb ik recentelijk een MicroKORG aangeschaft en wil nu ook mijn drums hardwarematig maken. Nu had ik de volgende op het oog:
KORG Electribe EMX
Jomox Airbase 99
Machinedrum SPS-1
Die eerste 2 liggen wel in mijn prijscategorie (nieuwwaarde) en die Machinedrum lijkt mij ook wel erg vet maar is net iets duurder.
Ik had voor mezelf de volgende afwegingen gemaakt:
KORG: + met synth, buisjes,
- wellicht niet echt een drumcomputer omdat er ook een synth in zit, drumsounds lijken mij minimaal te bewerken
Jomox + goede sound, meer parameters voor drum sound dan KORG
- geen sequencer?
Machinedrum + aantal tracks, parameters voor drums
- prijs
Ik zit het meest aan de KORG te denken, denk dat ik daar in iedergeval wel een hele productie mee kan maken, mits ik het bij techno houdt.
Het liefst maak ik muziek a la Future Sound Of London en The Orb en spreken mij de akoustische drums meer, en klinken wellicht echter dan wanneer je ze zelf maakt.
Ik hoop dat iemand op dit forum me een drumcomputer kan aanraden (of een andere). Of wellicht dat jullie ervaring hebben met een van deze machines.

de leuksten uit de serie vind ik zelf de es / es mk2.
maar ik word streeds niet overtuigd door de demo's die ik te horen krijg.. en dat heeft te maken met smaak en niet met de kwaliteit.. maar misschien dat je eens zo'n demo'tje in elkaar wil flansen die mij ervan kan overtuigen dat ik em moet kopen (over een tijdje