Origineel geplaatst door TanTaRa
~Haha, de Machinedrum is wel ok hoor, mijn hoofd begon alleen te duizelen bij het prutsen ermee.
De ER-1 begreep ik onmiddelijk. Op zich prima bak hoor. Ik heb hem onder een heel album gesmeten.
Wat wil je er eigenlijk precies mee maken Andry?
Ik wil techno maken en vernieuwende trip-muziek. Mijn DJ droom begint weer de kop op te steken, en ben van mening dat dat sneller gaat via een goede productie. Als ik dat maak denk ik wel "hit-gericht" (maar wel met mn eigen touch natuurlijk). Naar mijn mening is techno een lekkere flow met een "apart en herkenbaar geluid" (denk maar aan de house evergreens, Pull Over, ofzoiets)
Wat de trip muziek betreft maak ik gewoon wat me ingeeft. Ik denk dan wel vaak aan FSOL. Wil daarvoor wat zachtere, warmere drums hebben dan wanneer ik een techno productie maak.
Dus eigenlijk wil ik harde heldere drums voor techno (techno knalt niet op een feest als het te warm is afgemixt) en een warmere sound voor de muzikalere producties.
Heb op de machinedrum-site ff wat demo's geluisterd en volgens mij kan ik dat alle 2 wel bereiken met dat apparaatje. Net ook ff de handleiding bekeken, en zit nu wel meer aan de machinedrum te denken ipv de KORG Emx. Vooral als je de parameters voor de drumsounds vergelijkt.
Heeft trouwens de machinedrum ook een soort motionsequence, of kan dat slechts met via die zgn "extended"-mode?
)
bedankt!