lowlands

bliepertronic

Vintage kloon
in de ban
ik ga mij alvast voorbereiden op 3 dagen lang herrie, kamperen in de modder tussen de pubers, weinig eten, veel drinken, de nodige pretchemicalien in mijn hoofd storten , het gevoel hebben de 4 daagse gelopen te hebben, kortom lowlands staat weer voor de deur!

<schaamteloze zelfpromotie>

o.a. een dj set van ondergetekende, iedere dag een paar uur jazzy house, nu jazz en broken beats op de moving grooves piaggio (check: http://www.movinggrooves.nl/)

en op zondag 9 uur lang met wickedjazzsounds jazz, funk, soul, hiphop en drum&bass in de groovetube (check: http://www.wickedjazzsounds.com)

</schaamteloze zelfpromotie>

Dus kom ff gedag zeggen als je in de buurt bent, lijkt me gezellig!

Origineel geplaatst door bliepertronic
komen weer een hoop leuke dingen
er zullen weer genoeg blokgolven en zaagtanden door het tentdoek heen snijden....

Wat mij betreft is het eerder gitaarband galore, maar dat is natuurlijk ook (onder andere) het gave aan Lowlands: je kunt er alles vinden! (en dat geldt ook voor het eten! :P :{ )

Alleen is het totaal uit ze band gerukt.
Wat ooit is begonnen als een mooi alternatief voor het comerciele pinkpop.
Is nu 1 comercieel festijn met idioot hoge prijzen.
Ik ben om die reden ook de afgelopen 4 jaar niet meer gegaan.

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik ben om die reden ook de afgelopen 4 jaar niet meer gegaan.

Qua entree vind ik het nog wel meevallen (115 euro is best redelijk vergeleken met wat je ervoor krijgt), maar de muntprijs is echt achterlijk (2 euro per munt, geloof ik). Commercieel vind ik muzikaal eigenlijk nog wel meevallen. Ik weet niet veel van techno, maar met Foo Fighters als main act en allerlei vage redelijke onbekende bands kun je toch moeilijk stellen dat ze met de line-up voor het grote geld gegaan zijn. Maar Roni Size, The Dropkick Murphies en Beef voor de 40ste keer is natuurlijk minder interessant...

Maar sowieso 100x leuker dan dat ongezellige Pinkpop!

nou bij die roni size ben ik zeker te vinden, en dan gelijk aprodite er achter aan is gegarandeerd altijd feest!
jammer dat ze ltj bukem nog nooit gehad hebben daar, die was laatst op het supernatural festival helemaal geweldig!

een grapig detail voor mij is de band zZz!
zag ik ooit een keer op ruigoord spelen en bestond alleen uit een drummer en een organist op een afgetrapt philicorda orgel
die vond ik toen zo leuk dat ik ze gratis naar de studio heb gehaald om een demo op te nemen
was eeen redelijk succes, want exelcior (alternatief label) heeft ze ontdekt en nu treden ze overal op, touren door amerika en zaterdag in de india tent om een uur of 3!

Ik ben er zaterdag en zondag, lichamelijk. Marlin Manson lijkt me wel appart om een keer live te zien, en verder vindt ik de straatartiesten op de Higher Ground (op zondag) altijd erg vermakelijk.

Dit jaar sla ik even over wegens geldgebrek. ;{

Wat misschien wel grappig is om naar te gaan kijken:

Micromusic
Microgolf en microscoop, die kennen we. En microgram en microfoon. Maar micromusic? Da's dus muziek, gemaakt met games en computers uit het stenen tijdperk, zoals je in de gelijknamige Texelse Boys Playground-workshop leren kunt (zie onder Specials). Low tech music for high tech people, zogezegd. Twee internationale micromusic-live-acts zullen laten horen hoe vet de resultaten klinken kunnen. Micromusic brengt de bliep terug in de dance. Bereid je voor op Gameboy-breakbeats, pixeltechno, Commodore-electro en Atari-acid!

http://www.micromusic.net/

best grappig 8o)

Dat Texelse Boys playground wekte bij mij als enige enige zin om dit jaar naar LL te gaan; ik ga uiteindelijik toch niet omdat de prijzen naar mijn mening buitenproportioneel zijn.

Maar toch wel beniuewd hoe het allemaal uitpakt, want wat ik las willen ze ook een groot deel van het publiek er bij betrekken, voor muziek en beeldverwerking.
maar goed,khoor wel hoe het was
voor degene die wel gaan, hep pret! enne... tziet er goed uit voor jullie, tblijft alst goed is t/m weekend goed weer hier in de polder.

Dat vind ik eerlijk gezegd reuze-meevallen. Ja, het is groot gegroeid, maar dat moet ook wel als je het commercieel een beetje rendabel wilt houden en Mojo is gewoon een commercieel bedrijf.

Kijk je naar de line-up dan is die gewoon hardstikke goed. Een hele hoop nieuwe veelbelovende en relevante bandjes naast de grote namen, cabaret, politiek, en een programmering die alles behalve routineus is. En daar kun je drie dagen van genieten voor €115, lijkt me heel redelijk. Een avondje U2 alleen kost al minstens de helft.

Wil je kleiner dan ga je toch voor een van de vele andere festivalletjes? De beschaving afgelopen weekend, Supernatural Festival was leuk, Austin Lace op 27 augustus in Utrecht (check daar Austin Lace, geweldige Belgische band), er is genoeg en ook in dat segment. En nu hou ik op :)

Ik ben in bels.. Bij pukkelpop..

Goedkoop he! :D

't is niet dat ik het zo duur vindt voor wat je ervoor krijgt hoor. Wat dat betreft ben ik het wel met bombario eens. Maar uiteindelijk kom je met ticket + treinreis + eten&drinken toch al gauw op iets van 350 euro voor drie dagen uit en dat kan ik me op 't moment gewoon ff niet veroorloven. Net verhuisd naar een nieuwe kamer in Rotterdam en die dat is dus gewoon een maand huur wat ik dan uitgeef :)

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Ik ben er zaterdag en zondag, lichamelijk. Marlin Manson lijkt me wel appart om een keer live te zien, en verder vindt ik de straatartiesten op de Higher Ground (op zondag) altijd erg vermakelijk.

Bij mooi weer te herkennen aan blauw TB303 shirt.

Back