lowlands

zojuist ff op de site gekeken en ik vind toch wel dat er aardig wat namen zijn die (te)veel geboekt worden en/of de laatste tijd niet meer echt overtuigen;
korn, the prodigy, foo fighters, incubus, dropkick murphys, franz ferdinand.
Puur persoonlijk natuurlijk, maar een aantal van deze namen lijken wel vaste gasten van het festival te worden..
Ik zie hierin een hoop geld gaan wat ook aan nieuwere namen had besteed kunnen worden, zo is Lowlands tenslotte begonnen en groot geworden.
Stiekem hoop ik dat ze dit jaar flink verlies draaien..
:duivels:
Jammer genoeg zijn het vaak ook de bezoekers die het leuk(er) maken..
;{
Ik denk dus wel dat MoJo er dit jaar weer mee wegkomt. :frons:

wat de (lowlands)boer niet kent dat vreet ie niet!

115 euro mijn :kont:
Veel te veel geld wat die zakkenvullers van een Mojo willen vangen.
60 euro heb je 4 dagen plezier op Dour en normale prijzen voor drank etc.
En de programering is echt bagger altijd weer de zelfde acts van jaren terug.

Maakt mij weinig uit. Gaat me om de sfeer en die is (bijna) altijd top! En ja 115 is teveel geld als je voor de straatartiesten gaat!

Origineel geplaatst door bliepertronic
ik hoop dat je net als verleden jaar weer bekertjes kan rapen
verleden jaar mijn kaartje ermee terugverdient en gratis gezopen!

Ik hoop het ook, dan doe ik er weer 1 aan een touwtje, en trek ik hem voor die zwervers weg. Werd er op het laatst doodziek van, de bekers werden je gewoon uit de handen gekeken.

Ik hoop het ook, dan doe ik er weer 1 aan een touwtje, en trek ik hem voor die zwervers weg. Werd er op het laatst doodziek van, de bekers werden je gewoon uit de handen gekeken.

Ghe ghe...:) Zeer herkenbaar, al kun je het ze moeilijk kwalijk nemen, ze maken gewoon slim gebruik van het systeem.
Maar ja, ik als luie festivalganger piktte het ook nooit en trapte de bekertjes altijd gelijk kapot.
Ik denk dat het toch zoiets is van; "als ik er niet van profiteer, dan niemand!"

ik hoop dat je net als verleden jaar weer bekertjes kan rapen
verleden jaar mijn kaartje ermee terugverdient en gratis gezopen!

Bij lowlands? Dat waren toch allemaal weggooi bekers?

Origineel geplaatst door Rubmanation

Stiekem hoop ik dat ze dit jaar flink verlies draaien.. :duivels:

Dan mot ik je teleurstellen, want de kaartverkoop gaat wel heel erg goed geloof ik.

toch jammer dat ik dit jaar niet ga vanwege een optreden... er komen toch onverwachts een heleboel leuke dingen.

Amadou et Mariam
Aphrodite
Eboman
Funkstorung
Hacker
IF / Alden Tyrell
Prodigy
Roni size...

Origineel geplaatst door Rubmanation
Ik zie hierin een hoop geld gaan wat ook aan nieuwere namen had besteed kunnen worden

Toch even reageren hoor, wat een onzin :) The bravery, Ane Brun, Editors, Face Tomorrow (retestrakke Nederlandse band), Duvelduvel, Futureheads, Maximo Park, ZZZ, The Magic Numbers, Voicst en ga zo maar door, het zijn allemaal nieuwe, frisse en rete-enthousiaste bandjes en ze staan allemaal op Lowlands.

Niks persoonlijks hoor, maar Nederlanders kunnen wel enorm zeiken over festivals. Zijn er allemaal onbekende bandjes dan is er een gemis aan grote namen, zijn er grote namen dan krijgen onbekende bandjes geen kans, enzovoorts, enzovoorts.

Wat dat betreft doen die Engelsen het heel wat beter, gewoon als een blok achter hun muziekcultuur staan, het levert in ieder geval een hoop leuke nieuwe bands op. Punt :D

Origineel geplaatst door elektrovolt
toch jammer dat ik dit jaar niet ga vanwege een optreden... er komen toch onverwachts een heleboel leuke dingen.

Amadou et Mariam
Aphrodite
Eboman
Funkstorung
Hacker
IF / Alden Tyrell
Prodigy
Roni size...

I-F/Alden Tyrell is disco met Fred Ventura die erover heen zingt.

Ik vertrek zondag laat in de avond weer richting huis. Dus dat nachtprogramma moet ik missen. (wat ik overigens echt helemaal niet erg vindt).

Origineel geplaatst door mono-poly
Heeft geen moer met muziekcultuur te maken maar met zakkenvullerij van Mojo en co.

Geef ons dan eens een lijst van festivals waar je enkele dagen kan kamperen en van muziekcultuur kan genieten, zónder dat het om zakkenvullerij gaat?

Sorry hoor, ik zie vaak goede opmerkingen van jou voorbijkomen, maar je zit nu in mijn ogen een topic, waarin allerlei enthousiaste mensen voorpret hebben over een festival, te verzieken met maar liefst vier negatieve opmerkingen. Je punt is duidelijk. Draag iets positiefs bij of ga ergens anders klagen... :smeris:

Ik heb er in ieder geval veel zin in. Ja, het is veel geld, nee, de programmering is niet perfect. Maar als ik dit jaar weer een bandje tegenkom zoals de Cleaning Women 2 jaar geleden, is het wat mij betreft een geslaagd festival. :mega:

Ik las net in de krant dat vergelijkbare engelse festivals veeel duurder zijn, daarom wordt er ook flink geadverteerd in engeland en komen er ook heel wat engelse lui naar lowlands.

Origineel geplaatst door tsuba42
Geef ons dan eens een lijst van festivals waar je enkele dagen kan kamperen en van muziekcultuur kan genieten, zónder dat het om zakkenvullerij gaat?

Sorry hoor, ik zie vaak goede opmerkingen van jou voorbijkomen, maar je zit nu in mijn ogen een topic, waarin allerlei enthousiaste mensen voorpret hebben over een festival, te verzieken met maar liefst vier negatieve opmerkingen. Je punt is duidelijk. Draag iets positiefs bij of ga ergens anders klagen... :smeris:

Ik ben 5 keer naar lowlands geweest en me prima vermaakt.
Maar het kan echt goedkoper voornamenlijk in belgie en duitsland imho.
Ik vind dour altijd het mooiste voorbeeld 65 euro voor 4 dagen inclusief camping.
En normale prijzen voor een biertje of een FLES water!
Vroeger kon je ook onbeperkt dingen mee nemen naar de camping op LL
Maar wat ik hoor is ook dit over.

Origineel geplaatst door mono-poly

Ik vind dour altijd het mooiste voorbeeld 65 euro voor 4 dagen inclusief camping.

Nou, goeie tip, net even gauw de site bekeken, jammer dat het al geweest is dit jaar. Maar wie weet ga ik volgend jaar daar kijken, leuke programmering in ieder geval. :okdan:

Dit is pas de 4e keer dat ik Lowlands bezoek; eerste 2 keer waren de eerste 2 Lowlands uitgaven (toen het inderdaad nog klein, betaalbaar en een zooitje was), 3e keer 2 jaar geleden, dus ik ben er een tijdje uit geweest maar heb me de laatste keer wel weer uitermate vermaakt.

het water is en dan voornamelijk vrijdag geheel gratis!
het komt zomaar uit de lucht vallen!

Nou, dat viel dus heel erg mee, alleen vrijdag een klein beetje regen.

Ik ben gisteravond thuis gekomen, maar vanmorgen toch maar even m'n baas gebeld of ik nog een dagje vrij kon nemen... En dat kon gelukkig. Ik ben ook geen 18 meer...

Muziek:
- Apocalyptica was wat mij betreft het hoogtepunt, ook al vond ik het jammer (maar wel begrijpelijk) dat er een drummer bij zat.
- Eboman deed z'n best, maar ik heb beter gezien van 'm, hij leek me te veel bezig met de dingetjes die mis gingen, terwijl hij vroeger juist zo goed een zaal aan het dansen kreeg door zelf enthousiast mee te springen
- DJ Elephant Power mixte niet strak, maar had wel een heel leuke platenkeus

Verder nog wel andere dingen gezien en gehoord, maar dit waren de acts waar ik echt iets over kwijt wou.

Het was erg leuk & gezellig & fijn & nu ga ik de thuiszorg bellen... auw...

Back