softwarematig geluid opname probleem

Nowald

Ouwe rot
Wanneer ik weer eens aan het pielen ben met softsynths en gewoon doelloos wat geluiden bouw/melodien speel heb ik wel eens, had ik dit maar opgenomen, dit klinkt best leuk :) Dus mijn eerste gedachte was, even Adobe Audition starten en op REC drukken. Op een een of andere manier neemt Audition niet de "interne" geluiden van de computer op. Bij mijn laptop is dit op een een of andere manier wel het geval. Weet iemand waar dit aan ligt? Want nu moet ik elke keer als ik wat op wil nemen de output van me pc in de sampler stoppen of in me laptop prikken wat gewoon irritant is. Alvast bedankt! :biertje:

Kun je iets specifieker zijn? Ik heb uiteraard in de std windows software mixer gekeken of de opname kanalen niet “gedempt” zijn.

Je opent volumeregeling in windows, gaat naar "opties" -> "eigenschappen"

Vink dan de radiobutton (rond knopje) bij "Voume aanpassen voor" aan bij "Opnemen"

Zorg dat in het overzicht daaronder dat alle "Volume regelingen" die je nodig hebt aangevinkt staan

Klik op "ok"

Kijk nu in het overzicht van de volumeregeling of de bron waarvandaan je wilt opnemen in het overzicht staat, en vink de checkbox (vierkantje) aan waar selecteren naast staat. (vink voor de zekerheid ze eerst maar allemaal aan)

Probeer nu nog maals of je geluid kunt opnemen? Volgens mij moet het nu lukken ;)

Back