wat is commercieel en hoe sta je er tegenover?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door MadR
je moet denk ik ook onderscheid maken tussen mainstream en commercieel. commercieel heeft
een fies smaakie. mij zal het jeuken ik doe toch wat ik leuk vind.

Commercieel lijkt inderdaad soms wel bijna een scheldwoord en wordt vaak meteen denigrerend
gebruikt als je geld verdiend met een succesvolle produktie.
Het wordt in de afkeurende betekenis dan ook vrijwel altijd gebruikt door mensen zonder succes
die geen cent verdienen met hun muziek.
Vaak komt er dan ook meteen iets achteraan in de trant van "M'n artistieke vrijheid, onafhankelijkheid,
niet voor het klootjesvolk, geen concessies aan de platenbonzen..." en meer van dat geleuter.

Origineel geplaatst door senso

Vaak komt er dan ook meteen iets achteraan in de trant van "M'n artistieke vrijheid, onafhankelijkheid,
niet voor het klootjesvolk, geen concessies aan de platenbonzen..." en meer van dat geleuter.

Juist en zo werkt het ook,of zou jij concessies doen,en produceren zoals de baas dat graag wil zonder enige emotie van jezelf maar puur formulewerk om die baas zijn zakken te vullen?
Blij dat niet alle mensen zo denken.

Muziek is nu al behang geworden,wees blij dat er mensen zijn die durven risico's te lopen.
Uit liefde voor de muziek,en niet voor hun ego,hun bankrekening,maar om te vernieuwen,zonder die underground zou mainstream niet eens bestaan.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back