INLAND EMPIRE
Ouwe rot
.... Zit ik jaren te prullen aan éénvoudige beatjes en scheve melodieen zonder enig serieus resultaat. Begin ik vorige week aan een nieuwe website en dinsdag dacht ik :"Laten we snel even wat muziekjes maken met gouwe ouwe Reason.." die ik onlangs update naar versie 3. Dus na een paar minuutjes pielen met de nieuwe devices begon ik maar eens wat muziekjes te maken. Ik begon in de namiddag en in de late avond had ik maar liefst 9 nieuwe uitstekende tracks (tegenover de rest van mijn trackjes). Ze waren niet uitgewerkt maar toch elk ongeveer 16 - 32 maten met verschillende ritmes en melodieen. 6 september was de produktiefste dag sinds lang!
Zou dit komen omdat ik al een paar jaar enkel MPC-wise muziek maakte? Want ik ken Reason zeer goed, heb daar jaren mee geknoeid. Maar in 2003 heb ik een MPC gekocht en de pc amper nog aaangeraakt om muziek te maken. En dan nu zonder midi keyboards, enkel met een simpele laptop PIII 700mhz met amper 256mb geheugen, de muis en het azerty toetsenbord, in de zetel met een hoofdtelefoon. En programeren maar!
Reason 3 klinkt echt lekker! Ik merk eerlijk gezegd geen verschil meer tussen het geluid vd laptop zonder extra soundcard met Reason 3 en de MPC4000.
.....Wou ik ff melden
Iemand nog soortgelijke ervaringen door het abrupt overstappen naar een ander platform? software <-> software, hardware <-> hardware, hardware <-> software
Zou dit komen omdat ik al een paar jaar enkel MPC-wise muziek maakte? Want ik ken Reason zeer goed, heb daar jaren mee geknoeid. Maar in 2003 heb ik een MPC gekocht en de pc amper nog aaangeraakt om muziek te maken. En dan nu zonder midi keyboards, enkel met een simpele laptop PIII 700mhz met amper 256mb geheugen, de muis en het azerty toetsenbord, in de zetel met een hoofdtelefoon. En programeren maar!
Reason 3 klinkt echt lekker! Ik merk eerlijk gezegd geen verschil meer tussen het geluid vd laptop zonder extra soundcard met Reason 3 en de MPC4000.
.....Wou ik ff melden
Iemand nog soortgelijke ervaringen door het abrupt overstappen naar een ander platform? software <-> software, hardware <-> hardware, hardware <-> software