Gemoeds toestand VS apparatuur?

Origineel geplaatst door dione
Mee eens...

Ik eigenlijk ook... maar da's zonde van de kostelijke discussie! :engel:

Origineel geplaatst door koediman
het is wel goed hoor ... erg wetenschappelijk ook, een model tot absolute waarheid benoemen. ga zo door! [/sarcasm]

voor de mensen die graag met humor (randi en consorten hebben daar verdacht vaak moeite mee) de wijde wereld willen bekijken heb ik hier nog een link: Committee for Surrealist Investigation of Claims of the Normal

Het Standaard Model strijd met de algemene relativiteits theorie om de meest nauwkeurige theorie die de mensheid heeft ontdekt. De voorspellingen van deze theorieen zijn nauwkeurig tot op 14 significante cijfers.

James Randi is van beroep goochelaar.

:kont: is wat ik vind van die website.

Je kan best gelijk hebben trash.....

De menselijke hersenen beziiten genoeg electriciteit om een 25watt lamp te laten branden.

En over het beinvloeden van apparatuur door je mood is zeer zeker mogelijk.
Alleen vergt dit voor de meeste jarenlange training in esothorische theorie en praktijk.

Als je dit bewust zou kunnen sturen.....it a kind of magic, zal ik maar zeggen

Beware the God of Electrickery ;)

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Als ik iets zinnigs zou moeten proberen te zeggen hierover dan wordt het iets in deze hoek:

De gemoedstoestand van een mensen heeft invloed op zijn waarneming. We zijn geen robots. Als je je klote voelt zie je de mooie dingen des levens niet. Je ziet de vervelende dingen. Het lijkt dan dat er meer apparaten kapot gaan of slecht klinken. Verstoorde waarneming dus.

Als ik me goed voel vind ik de klanken van Jan Vayne
ook prachtig. Ik zie dat dansende haar en die ietwat
arrogante blinkende oogjes voor me in slow motion.
Dan vraag ik aan ém:" Maar Jan, waar heb jij zo goed
leren improviseren" Waarop Jan glimlachend fluisterd:"Dat
mijn jongen... Dat komt vanuit je hart." Dag Jan Vayne,
deze wijze les zal ik in mijn patchmem stoppen en opslaan
als Sysex op een schijfje die ik altijd bij me zal dragen.
jan knipoogt en wijst met zijn sierlijke vingers naar de
zwarte toetsen... Vergeet ze niet mijn jongen, vergeet
deze niet. Waarna hij als een doerak vlug verdwijnt uit
mijn nog naglunderende gezichtsveld.

Re: Gemoeds toestand VS apparatuur?

Origineel geplaatst door trash
Ik loop al heel wat jaren met deze vraag :

Stel je hebt veel stress, stress is spanning zorgt dat voor een magnetisch veld?, kan het zo zijn dat het de werking van de apparatuur kan beinvloeden?

Nee. Het menselijke lichaam kan wel functioneren als geleider van electromagnetische
straling, maar dat heeft niets te maken met de gemoedstoestand.

Het is mischien wat frappant deze vraagstelling, maar het is mischien toeval of niet, maar als ik in een stressvolle periode zit, gaat er vaak een bak kapot.
Of het display, of iets anders.

Dan moet je maar niet zo hard op die knoppen rammen ;) Ik denk echter dat je je eerder druk maakt over storingen als je gestressed bent, waardoor je een correlatie gaat zien tussen die twee,

Hebben jullie hier ervaring mee?
Of een antwoord, of een filosofie hier over?

Tja, je moet Star Trek niet so serieus nemen :D

Origineel geplaatst door Patat Met
Het Standaard Model strijd met de algemene relativiteits theorie om de meest nauwkeurige theorie die de mensheid heeft ontdekt. De voorspellingen van deze theorieen zijn nauwkeurig tot op 14 significante cijfers.

Het standaardmodel heeft geen beschrfijving van zwaartekracht, maar dat wil niet zeggen dat het de algemene relativiteitstheorie weerspreekt.... die theorie wordt gewoon genegeerd. Het is verder een heel gedegen model en je kunt er heel nauwkeurige voorspellingen mee doen. De eer voor meest nauwkeurige theorie komt dan ook niet toe aan de algemene relativitietstheorie, maar voor Quantum-Electrodynamica. Zonder die theorie had je nu bijvoorbeeld niet die computer waar je nu aan zit te tikken.

James Randi is van beroep goochelaar.
:kont: is wat ik vind van die website.

Randi maakt veel gebruik van zijn kennis van goochelen om charlatans te ontmaskeren. Hij is een beste gozer en doet goed werk om bedrog aan de kaak te stellen. Hij kan zich heel erg kwaad maken over bijvoorbeeld gebedsgenezers, die onwetende mensen geld uit de zak kloppen

Ik zou zeggen: we hebben veel meer mensen nodig als Randi!

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Het standaardmodel heeft geen beschrfijving van zwaartekracht, maar dat wil niet zeggen dat het de algemene relativiteitstheorie weerspreekt.... die theorie wordt gewoon genegeerd.

Het standaard model is ook nog niet kompleet.
En zwaartekracht is wel een heel miniscuul krachtje he.
Dus voorlopig nog geen gequantfiseerde zwaartekracht theorie.
Maar het is natuurlijk gewoon een kwestie van tijd voordat de zwaartekracht is opgenomen in het standaard model.

Nu nog even zeiken over de meest naukeurigste theorie:
Zijn ze niet aan het praten over de definitie van een seconde?
Nu nog een aantal trillingen van een atoom (quantumelectrodynamica)
Maar eventueel in de toekomst een aantal rotaties van een pulsar (algemene relativitijd)
Met als groot voordeel dat de klok niet op aarde staat.

En verder:
Dood aan de kwakzalverij/pseudowetenschap!!!

:biertje:

(p.s. randi is een boerenlul die nog het nooit van wetenschappelijk onderzoek heeft moeten hebben maar alleen van z'n grote bek)

Zo hallo .. Je zit Patat Friet beetje zwart te maken als troll, maar je was zelf hiero ook lekker bezig he? Ik heb het idee dat je een aardige bord voor je kop hebt.

:Z

Origineel geplaatst door Hanz
Tja, da's natuurlijk de gemakkelijkste manier om je aan een inhoudelijke discussie te onttrekken.
Jij gelooft alleen iets als het in je eigen denkbeeld past, of als je het zelf hebt opgeschreven?

haha..

Origineel geplaatst door Hanz
Typisch! De meeste wetenschappers die ik ken, hebben een oprechte interesse in wat de wetenschap zich ten doel heeft gesteld: namelijk het verbreden en verdiepen van de menselijke kennis.
Dat vereist een bepaalde openheid van geest, en een nieuwschierigheid naar dingen die nog niet vast staan.
Als wetenschapper behoef ik je natuurlijk niets te vertellen over Hegeliaanse dialectiek, danwel de manier van discussie voeren in wetenschappelijke kringen.

Ik ben zeer geinteresseerd in dat soort zaken, wees niet ongerust beste Hanz. Ik ben alleen allergisch voor 'onderzoeken' en uitspraken die ongefundeerd zijn. Herinner je je die anti-gravity motor uit Rusland? Daar is een heel artikel aan gespendeerd, maar werken doet dat ding voor geen meter (duh..). Dat is precies wat ik bedoel: mensen kunnen van alles opschrijven en beweren maar dan hoeft het nog niet WAAR te zijn..

Origineel geplaatst door Patat Met
Het standaard model is ook nog niet kompleet.
En zwaartekracht is wel een heel miniscuul krachtje he.

En verder:
Dood aan de kwakzalverij/pseudowetenschap!!!

ehr.. zwaartekracht is de kracht die alles in ons universum bij elkaar houdt.. Echt een klein krachtje wil ik het niet noemen! :D

die tweede uitpraak, daar kan ik me wel in vinden! Die vent van die 'biostabil' kan die hanger beter in zijn aars douwen.

Origineel geplaatst door Septic
De menselijke hersenen beziiten genoeg electriciteit om een 25watt lamp te laten branden.

Alleen jammer dat sommigen nog niet eens genoeg vermogen gebruiken om er een ledje mee te laten branden.

Origineel geplaatst door fuse
Alleen jammer dat sommigen nog niet eens genoeg vermogen gebruiken om er een ledje mee te laten branden.

Nee, in de lichtstad Eindhoven barst het van de peertjes op straat zeker:eureka: ;)

okee... ja ik heb ook weleens een (te) grote bek, dus mijn excuses naar arv... had het iets anders moeten verwoorden ja.

mijn mening blijft echter hetzelfde.

jullie kunnen wel lekker aankomen met diep wetenschappelijke theorieen enzo maar basic logica is teveel gevraagd.

interessant om te zien dat die RA Wilson quote over Randi en z'n trawanten vrij veel begint te lijken op hoe het in deze thread toegaat.

voor de goede orde:
-ik heb nergens pseudo-wetenschap verdedigd (wat een woord ook, alsof er zoiets bestaat)
-ik heb alleen aangekaart dat ik het met trash eens was dat er af en toe vreemde dingen gebeuren als je je kut voelt mbt kapot gaande apparatuur... om het nog even wat duidelijker te maken, ben het niet echt eens met de theorie van trash over z'n magnetische straling etc maar dat was m'n point niet.
-mijn mening over randi heb ik tenminste geprobeerd nog enigszins te funderen, andersom heb ik daar niks van gemerkt. (nog steeds is het mij niet duidelijk wat patat met nou tegen RA Wilson heeft) dus wie was hier nou aan't trollen?

maar goed... ik had al besloten om deze thread lekker links te laten liggen... een beetje open staan voor vreemde zaken is blijkbaar reden genoeg om afgemaakt te worden met er niks toe doende argumenten. (dat bedoel ik dus met verkeerd gebruik van logica, zie nogmaals die Wilson quote)

een fijne dag nog verder en van mijn kant no hard feelings... ik gun eenieder zijn eigen realiteit! :)

maar goed... ik had al besloten om deze thread lekker links te laten liggen... een beetje open staan voor vreemde zaken is blijkbaar reden genoeg om afgemaakt te worden met er niks toe doende argumenten. (dat bedoel ik dus met verkeerd gebruik van logica, zie nogmaals die Wilson quote)

een fijne dag nog verder en van mijn kant no hard feelings... ik gun eenieder zijn eigen realiteit! :)

no prob Koedi ;)

Ik wil zelf ook nog wel aangeven dat ik ook zeer opensta voor bovennatuurlijke zaken. Maar ik heb misschien een meer dan gezonde kritische blik op die dingen. Vroeger luisterde ik altijd naar "het zwarte gat" op de radio. Fantastisch!
Heel veel dingen zijn aantrekkelijk voor mensen om direct te verwijzen naar het 'ongrijpbare' want dat is lekker romantisch (om even Hanz zijn woorden te gebruiken :) ). Als het verklaard is dan is het niet meer interessant..

Leuke tread dit, maar dat je apparatuur stuk gaat omdat je magnetisme uitstraalt omdat je gestrest bent geloof ik niet, zoals al gezegt, het zal eerder andersom wezen, ik heb zelf nogal eens een muis gesloopt als er iets fout gaat, ik heb er de laatste jaren niet zo'n last meer van en ik heb het altijd kunnen beperken tot een muis.
Bij mijn gaan de apparaten ook gewoon random defect, er valt geen touw op vast te knopen, maar gelukkig komt het eigenlijk heel zelden voor.
En als je toch gelooft dat ze door magnetische straling stuk gaan, dan kan je het beste midden in een oerwoud gaan zitten met je apps en ze niet aansluiten, in de omgeving waar je nu zit is het een groot magnetisch veld, denk aan je bedrading door het huis, je GSM, je TV, magnetron, monitor, enz. en de magnetische straling die je app. zelf opwekt.
Ik geloof wel dat het invloed op ons heeft maar andersom? Nee, maar dat is natuurlijk mijn mening:) .:)

Origineel geplaatst door Arv
ehr.. zwaartekracht is de kracht die alles in ons universum bij elkaar houdt.. Echt een klein krachtje wil ik het niet noemen! :D

Effe een voorbeeldje hoe "sterk" zwaartekracht is tov. electromachnetisme:

Je kan met een statisch geladen kam een papieren vloetje oppakken (electromachnetich) terwijl daar de hele aarde met al z'n massa (zwaartekracht) aantrekt.

Snap je nu dat zwaartekracht niet zo sterk is?

Heftig onderwerp hier op het SF. Het lijkt mij dat de tegenstellingen allemaal draaien om de wens tot het leveren van een bewijs. Hetzij voor- of tegen de stelling.

Wanneer je wilt bewijzen of iets "waar" dan wel "onwaar" is zal er in eerste instantie oveen gekomen moeten worden dat de methodiek die je hanteert om tot dit bewijs te komen juist is, en dat zal dan eerst bewezen moeten worden. Waarbij dan natuurlijk geldt; Er zal er in eerste instantie oveen gekomen moeten worden dat de methodiek die je hanteert om tot dit bewijs te komen juist is, en dat zal dan eerst bewezen moeten worden. enz. enz.

Een zekere Gödel heeft hier zich het hoofd al over gebogen en is tot de conclusie gekomen dat een formeel systeem niet binnen zichzelf bewezen kan worden.

Belangstellenden in deze tread zou ik het boek "Gödel Escher Bach" wel willen aanraden. Een filosofische ontdekkingstocht naar wat "bewijzen" nu eigenlijk inhoud.

Wat in ieder geval WEL invloed heeft bij het hebben van stress (en vermoeidheid), is je beleving van geluid. Dat verklaart ook in veel gevallen waarom sommige mensen een stuk muziek op het ene moment als "mooier" ervaren dan het andere. Het is goed mogelijk dat die ene vette synth de ene dag een stuk minder lekker klinkt dan de andere, door de doodsimpele reden dat jij het geluid die dag wat anders ervaart. Je moet zeker niet onderschatten wat je lichamelijke en geestelijke gesteldheid voor invloed heeft op je gehoor.

zullen we dan effe ECHT diep gaan .. wat zwaartekracht betreft .. bekijk dat eens bij de planeten .. das compleet andere koek namelijk ...het grappige is namelijk dat darwins wetten niet van toepassing zijn in het heelal .. die werken alleen op aarde .. daar voor heb je Einsteins theorie voor nodig .. en nu komt het mooie .. naast aantrekkingskracht tussen hemelichamen is er nog een kracht die invloed heeft .. namelijk dat een zeer grote massa ( in dit geval de zon) de ruimte vervomt .. waardoor de de banen van hemellichamen een elypyische vorm aannemen ..

voor de rest wat krystallen betreft .. die hebben een zeeeer hoge frequentie .. echter de vraag is of deze vatbaar is voor straling van buitenaf .. ik denk ( in mijn jomanda mode ) van wel .. platen die strak zijn qua klok die opeens uit gaan lopen en dat soort dingen ..

al zou dat toch allemaal in me hoofd zitten ?

:confused:

Back