fuse
Gepokt en gemazeld
Lijkt me trouwens eerder een psychologisch verschijnsel.
Je bent gestresst en laat je sterker beinvloeden door negatieve dingen.
Draait/drukt harder op knoppen. Mist geduld om te wachten op dingen.
En idd je gehoorbeleven wordt ook anders. En je blijft jezelf maar opfokken.
Maar magnetische velden en spanningen van het menselijk lichaam?
Op geaarde apparaten die ook nog eens vaak EM beschermd zijn en tegen hogere ingangsspanningen.
Dat je bijv computers kan slopen door statitsch electrisch geladen te zijn kan heel goed. Maar als je niet al je gear open hebt liggen en direct alle faders/knoppen aanraakt zal er niets aan het handje zijn.
Dan heeft het veel meer invloed door boven een versterker die toch wel warm wordt een effectenbak te hangen die het dan ook te heet krijgt. Die zal dan veel harder slijten.
Als je een deadline hebt dan werk je vaak langer door en dan is de kans dat apparaten gaan uitvallen ook groter omdat ze dan sneller slijten.
Lijkt mij een hele logische verklaring.
Je bent gestresst en laat je sterker beinvloeden door negatieve dingen.
Draait/drukt harder op knoppen. Mist geduld om te wachten op dingen.
En idd je gehoorbeleven wordt ook anders. En je blijft jezelf maar opfokken.
Maar magnetische velden en spanningen van het menselijk lichaam?
Op geaarde apparaten die ook nog eens vaak EM beschermd zijn en tegen hogere ingangsspanningen.
Dat je bijv computers kan slopen door statitsch electrisch geladen te zijn kan heel goed. Maar als je niet al je gear open hebt liggen en direct alle faders/knoppen aanraakt zal er niets aan het handje zijn.
Dan heeft het veel meer invloed door boven een versterker die toch wel warm wordt een effectenbak te hangen die het dan ook te heet krijgt. Die zal dan veel harder slijten.
Als je een deadline hebt dan werk je vaak langer door en dan is de kans dat apparaten gaan uitvallen ook groter omdat ze dan sneller slijten.
Lijkt mij een hele logische verklaring.

.