Mixing Contest

8 punten voor mix 4
7 punten voor mix 3
6 punten voor mix 2
5 punten voor mix 1
4 punten voor mix 8
3 punten voor mix 5
2 punten voor mix 7
1 punt voor mix 6

@toon

om te reageren op de track "godsdienstwaanzin" wil ik je verwijzen naar :

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=49088&highlight=godsdienstwaanzin

dat ik geen steve vai ben mag duidelijk zijn , dat jij onwijs snelle solo's kan spelen ook :gaap:.

ik ben geen beroeps muziekant maar doe het voor mijn plezier , doe alles op gehoor . noten eet ik aleen , dus als er een fout acoord in mijn track zit , mijn wel gemeende excusses daarvoor .

laten we het verder in deze thread hebben over de mix kwalieteiten en niet over de kwalieteiten van de song zelf .

als je het geen doen vind om ze op deze manier te beoordelen , beoordeel ze dan niet .
maak dan de volgende keer zelf wat waarmee we kunnen experimenteren.

@Catalunya (en de rest)

graag je top 8 in een pb-tje.

dank u .

Origineel geplaatst door bassio

laten we het verder in deze thread hebben over de mix kwalieteiten en niet over de kwalieteiten van de song zelf .

OK, geen probleem ...

Wie heeft er allemaal gemixt?

Ik vind mix 4 de beste, en dan mix 7 denk ik....

de rest gaat hem voor mij niet worden, overal zit wel iets in wat net niet helemaal lekker is ofzo... (imho)

Komt eraan hoor; maar ik luister in ronden. Via winamp op shuffle stand :)

Elke ronde valt er een af, dat is dan de laatste op mijn lijst.
Ik laat telkens een aantal uur tussen de ronden in, dus het duurt even.

Persoonlijk heb ik mix 3 gediskwalificeerd omdat hier eigen samples / opnamen zijn toegevoegd.
Over mix 7 twijfel ik nog, ik meen een orgel te horen ipv een synth, maar dat zou een FX kunnen zijn?

Origineel geplaatst door MrM

Persoonlijk heb ik mix 3 gediskwalificeerd omdat hier eigen samples / opnamen zijn toegevoegd.
Over mix 7 twijfel ik nog, ik meen een orgel te horen ipv een synth, maar dat zou een FX kunnen zijn?

Je bent wel streng zeg ;)
Ik heb zelf eigemlijk maar één mix gehoord waarbij er duidelijk eigen samples aan toe waren gevoegd. Bij de andere was dat niet zo duidelijk.

Origineel geplaatst door bassio
hmm , nog niet echt veel top8's binnen.................

mensen er mag gestemd worden!!!!!!!!

graag je top acht in een PB-tje naar mij .

Ehm.. mogen we niet gewoon een top 3 doen?

Top 8 is echt lastig man, als iedereen gewoon de 3 besten eruit kiest
krijg je volgens mij eerder resultaten..

is het niet leuker oim de punten hier neer te zetten met het commentaar erbij ?
van punten alleen leer je niet veel :)

vindt ze allemaal wel oke, alleen te veel hoog erin maar dat kan ook aan mijn speakers liggen
:L

Meneer de schildpad. Denk toch dat het echt aan je speakers ligt dan.

Maar welke mixen hebben nou die analoge warmte waar het allemaal om begonnen is?
Lijkt me wel grappig om te weten hoe jullie erover denken.

Trouwens qua experiment denk ik dat er toch te weinig meedoen om echt een duidelijke conclusie te kunnen trekken. Wat dat betreft valt het me enorm tegen dat er zo weinig mensen aan hebben meegedaan. Mede omdat ik dacht dat een onderwerp als deze wel de nieuwsgierigheid van velen opwekt. Misschien was het materiaal om mee te werken niet optimaal (wat niet weg neemt dat het iniatief van Bassio uiterst sympathiek was).

Misschien is het een idee om dit experiment over te doen. Maar dan wat minder ad-hoc opgezet.
En dat we dan proberen een man (m/v) van 20 a 40 zo gek krijgen om mee te laten doen.

Origineel geplaatst door fuse
Meneer de schildpad. Denk toch dat het echt aan je speakers ligt dan.

.

oke , ik doe niet mee met de wedstrijd maar heb er een gemaakt met bijna al het hoog eruit.
ga ik ervanuit dat een hoop geluiden niet zo een hoog bereik hebben , en klinkt niet dof naar mijn idee.
mijn analoogtheorie :D
complimenten aan bassio voor een vette track , goed accent man

Bassio zonder hoog

Disclaimer: Nu ik de uitslag nog niet weet kan ik deze post doen, als ik de uitslag nu al wist zou men mij verwijten kunnen maken, of interpreteren dat deze post uit frustratie geschreven is.

OK, het verhaal;
Fuse, 8 mixen zijn (te) weinig voor het experiment. Acht mixen zijn ook zeker te weinig voor deze leuke song! De song verdiende meer dan dat :(

Maar ik moet ook zeggen dat 8 bijdragen best wel veel is. Waarom denk ik dat? Omdat ik eenzelfde soort contest heb gehouden, maar dan op twee Engelstalige fora, en ook daar was het aantal inzendingen op één of twee handen te tellen.

Ik had nota bene niet echt een contest gemaakt, maar meer een beginners oefening. Zo van, hier heb je de multi-tracks, zet volume en pan. Meer niet, louter volume en pan.
Totaal géén reacties / inzendingen.
Pas toen ik toestond dat er ook remixen mochten worden gemaakt kwam er wat boven water.
Maar ik wou zo graag een 'oefening' in VOL en PAN.

Voor degenen die willen weten waar de oefening staat :engel: PM me, want ik wil niet de aandacht van dit topic weghalen.

Dat 'misschien' geldt voor de mensen die besloten hebben om niet mee te doen.
Ik heb me er prima mee vermaakt hoor. ;)

Back