Mixing Contest

Origineel geplaatst door radiance
Ik heb de tracks op gehoor even hard gezet zonder naar de meter te kijken.
Lijkt me wel zo eerlijk omdat niet alle tracks even zwaar door de limiter zijn gehaald.

Ik vertel niet welke mix van mij komt, wel wil ik zeggen dat het geluidsnivo van mijn mix bewust is gemaakt; je hoeft dus de mix niet nogmaals te bewerken, hij was - in mij optiek - af / in balans.

Als we we nou alle 8 klaar zijn met beoordelen kunnen we onze bevindingen ook wel eerder posten.

Je bedoeld dat de 8 mixers de mixen beoordelen?
Lijkt me leuker als de luisteraars het ook doen, is het misschien niet handig dat de luisteraars hun beoordeling ergens naar toe kunnen mailen, en dan de uitslag binnenkort posten?

Top 8 lijkt me wel OK. Ik heb mijne al af (m'n top 8 zeg maar). Als we we nou alle 8 klaar zijn met beoordelen kunnen

Ik geraak nog niet eens aan een top 2 :D

Moeilijk, er springt IMO niet echt een mix uit qua kwaliteit. Ik erger me in de meeste wel aan iets.

mm ok over pc boxjes dan maar..beter iets dan niets.(tenslotte moet het hier ook lekker op klinken ;) )

Voor mij is de test nu al geslaagd want zo veel verschil in geluid(kwaliteit) hoor ik niet echt. Sommige hebben wat andere effecten over bepaalde parts maar dat is een keuze die je maakt.
Mix 8 vond ik het lekkerste klinken over mn pc boxjes. Niet veel gepiel met galm en effecten en het klinkt wat vetter dan het origineel. Ben benieuwd naar de uitslag.

Origineel geplaatst door richard2000
Ok, maar wat bedoel je dan met als we alle 8 klaar zijn?

Uit onderstaande quote van Fuse maakte ik op dat alleen de mensen die een mix haden ingeleverd hun oordeel mochten vellen....

Maar het lijkt mij ook leuker als meer mensen dat doen.

Origineel geplaatst door fuse
...............Maar laat ik nu alvast maar zeggen dat alleen de inzenders nu nog recht van spreken hebben vind ik zelf, anders had je ook maar moeten meedoen. ..............

Laat ik het wat nuanceren. Alhoewel...

Ik doelde meer op de betweters. Die bijv alle mixen ruk vinden of de test helemaal nergens op vinden slaan.
Misschien erg pessimistisch van mij, kan heel goed. Maar door schade en schande ......

Trouwens vroeg ik me af in hoeverre je wel kan zeggen hoe je onderscheid kan maken in digitaal en analoog mixen.

Origineel geplaatst door fuse

Trouwens vroeg ik me af in hoeverre je wel kan zeggen hoe je onderscheid kan maken in digitaal en analoog mixen.

Valt IDD moeilijk te zeggen. De losse tracks zijn om te beginnen al digitaal opgenomen toch?
Als we maar precies vertellen wat en hoe we het gedaan hebben vind ik het al lang best.

Interestink, ik zou bijna zeggen dat een paar, ;) , door een goede mengtafel zijn gehaald. Welke zal ik nog niet zeggen.
Ook leuk hoe iedereen een nummer anders produceert. En er zit ook een leuke radio edit tussen, :D .

Wat was nu eigenlijk de bedoeling dat die gitaar op een gegeven moment compleet niet klopt met de baslijn? Als je daar op let begint dat echt te ambeteren. Niemand opgevallen?

Daar alleen al zijn alle mixen/mixers op gebuisd

behalve

...

:D

Back