Help Mijn Kp2!

sjam

Ingeburgerd
Help Mijn Kp2!

Ik heb laatst een biertje over mijn Korg Kaoss Pad II gegooid.
niet zo handig zou je denken. Dat klopt dan ook helemaal.

Nou deed ie het nog een klein beetje toen het net was gebeurd,
maar ik, handig als ik ben, dacht, kom, ik maak hem even open, dep wat overtollig
vocht weg, en dan is ie in no time weer de oude.

Niet dus, toen ie weer dicht zat was het touch pad helemaal dood.
Ik ben er van overtuigd dat dit het enige is, en dat er verder met de
effecten en cicuitry niks aan de hand is.

Weet iemand waar ik een nieuw touch pad kan bestellen?
Of wat je moet doen om een oude te fixen?

De pad bestaat uit twee plaatjes die strak op elkaar zitten,
een daarvan raak je daadwerkelijk met je vinger aan, die daaronder heeft geleidende banen langs de
zijkanten lopen. Moet er tussen de 2 plaatjes een bepaalde substantie zitten? Ik heb ze namelijk
beiden goed schoongemaakt met beeldscherm cleaner.

alle tips zijn welkom (behalve natuurlijk dat het slim zou zijn om geen bier meer over mijn apparaten te gooien)
bij voorbaat dank!

sjam

Ik heb ervaring met bier in een keyboard - synth. Het probleem is dat je circuits en dergelijk aangetast worden door het bier. Wat er ook in bier zit, het vreet het beschermende laagje wat op een electronisch circuit zit aan, met als gevolg dat het corroderen gaat. Het beste is om met een heel zacht sopje en een vochtig doekje het circuit te reinigen, alles laten drogen en dan weer in elkaar zetten.

Ter illustratie: ik heb destijds mijn WK4 schoongemaakt, maar kon niet overal bij komen. Ik heb de WK4 total-loss laten verklaren door de muziekwinkel (ook al werkte hij nog wel -op aanraden van hun techneut) en de schade geclaimed bij de locatie waar we aan het optreden waren (had niet zelf bier gemorst). Voor hun is het daarna een WA probleem geworden.

Ik heb later nog contact gehad met de muziekwinkel, en daar vertelden ze dat de WK4 inderdaad inmiddels overleden was door die corrosie.

Ik hoop dat het beter zal aflopen met je KP, maar dit is mijn ervaring!

Er is een goede kans dat het bier (dat goed elektrisch geleidend is) ergens kortsluiting heeft gemaakt de eerste keer dat het apparaat aan was met bier erin. Daardoor kan iets van de elektronica die het touchpad aanstuurt kapot zijn. Je gaat daar niets van zien als het binnen in een chipje is. In dat geval kan het zelfs zo zijn dat alleen het touch pad vervangen het ding niet tot leven gaat wekken.

Re: Help Mijn Kp2!

Re: Help Mijn Kp2!

Origineel geplaatst door sjam
Ik heb laatst een biertje over mijn Korg Kaoss Pad II gegooid.

alle tips zijn welkom (behalve natuurlijk dat het slim zou zijn om geen bier meer over mijn apparaten te gooien)

sjam

Het is dom bier over je apparatuur heen te gooien. :biertje:

Hi,

Het volgende zal voor velen ongelovelijk en onmogelijk klinken.

Ik heb redelijk vaak te maken met dit probleem.
Dit komt doordat inderdaad erg vaak de verzekering wordt aangesproken voor dit soort voorvallen. Deze verzekeringsmensen komen bij mij in het bedrijf met de zogenaamde totalloss apparatuur.
Ok,...wat te doen: In eerste instantie, Deppen heeft totaal geen zin, Maakt het probleem alleen maar erger.
Beter is om het apparaat volledig uitelkaar te halen en in een bak met heet water (50/60 graden) met dreft (Niet iets anders) te leggen. Goed heen en weer bewegen en als de vloeistoffen er langer hebben opgezeten even een tandenborsteltje gebruiken hier en daar.
(Als de vervuiling heel plaatselijk is hoeft uiteraard niet het hele apparaat in de wastobbe).
Vervolgens afspoelen onder de zo heet mogelijke kraan.
Nu komt het allerbelangrijkst. Droog maken. Dit doe je met een fohn. Het is namelijk zaak dat de hele boel zo snel mogelijk droogt. Ook onder de onderdelen moet het droog zijn.
Doordat je heet water gebruikt sla je twee vliegen in een slag. Ten eerste geld voor elke 10 graden hoger dat de troep oplossen 2 x zo snel gaat en ten tweede doordat de hele boel warm tot zeer warm is droogt het ook nog eens sneller en beter.
De problemen die zich na deze aktie gaan voordoen zijn deze: Schakelaars en potmeters overleven deze aktie niet altijd.
En ook dat pad-plaatje kan de geest geven maar dat hoeft niet ! !

DURF JE HET NIET AAN,....KOM DAN GERUST BIJ MIJ. GARANTIE KAN IK NIET GEVEN OMDAT ER VAAK TE LANG GEWACHT WORDT MAAR 9 VAN DE 10 KEER KRIJG IK DE APPARATEN WEER ALS NIEUW AAN DE PRAAT.

Als er ooit nog eens iets in een apparaat valt in de vorm van Koffie, Cola, of wat dan ook, gooi er dan een liter of wat warm water achteraan. (WEL EERST UITZETTEN ! ! ! ! !).
Dat zal het schoonmaken achteraf een stuk gemakkelijker maken.
Uiteraard na het volgieten niet meer aanzetten. Dat kan de nekslag betekenen voor je apparaat.
Eerst 100 % droog, dan pas aanzetten ! ! !

Enneh,...Als een apparaat problemen veroorzaakt na een paar maanden zonder dat de boel gereinigd is ga er dan van uit dat de zuren in de drankjes hun werk erop hebben zitten en dat je je apparaat zo goed als afgeschreven kunt beschouwen. Daarom,....Uitzetten en Warm water er achteraan gooien.

Greetz,

Jos van Zoest

Korg Kaoss Pad KP1

Korg Kaoss Pad KP1

Hallo,

Ik heb geen vraag betreffende de KP2, maar de KP1. Ik heb zo juist een op de kop getikt
bij de verkoper getest en daar werkte hij goed. Maar nu ik zelf probeer staan de lampjes van de KP1 te knipperen. Het touchpad blijft wel constant branden.

Is dit normaal? Of kan het ook komen dat ik met de Kaoss Pad ook nog door de kou naar huis moest en dat daarom bij thuiskomst nog even moet "opwarmen?"

Hoor het graag... :)

Greetz,
Joost

De KP1 werkt inmiddels al iets beter, sample gedeelte werkt goed, af en toe effecten onder knopje 1 en 2 ook, even een nachtje aan laten zal misschien wonderen doen. :) (hopelijk :))

Origineel geplaatst door Fearwind
De KP1 werkt inmiddels al iets beter, sample gedeelte werkt goed, af en toe effecten onder knopje 1 en 2 ook, even een nachtje aan laten zal misschien wonderen doen. :) (hopelijk :))

Vreemd, vreemd... Alles in het sampler gedeelte werkt perfect, alleen de andere effect componenten werken niet goed.. afn en toe werkt het wel, maar dan alleen van parameter 1.1 ----> 1.9. Zodra ik met me vinger naar rechts schuif (Parameter 2.1 ----> 2.9 en verder.) Switcht de Kaoss terug naar programma nummer 41. :( Iemand een idee waar het dan aan kan liggen? Touchpad zelf werkt nog perfect.

edit: De KP1 nu maar weggestopt in een kast om mezelf wat ellende te besparen met het uitproberen. Denk dat er iets fout is gegaan op de terugreis wat de KP niet kon verdragen... :/

Nu maar ff doorsparen voor een KP2 nieuw. :(

Laatst gewijzigd:
Back