Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door pal
Misschien de rack versie van de jupiter 8 dan? dat is de Roland MKS-80 toch? volgens mij zag ik die laatst voor 850,-

). Deze versies klinken wat dikker dan de Jupiter-6, maar zijn nog steeds erg rauw qua geluid. De MKS-80 met OS versie 5 heeft nog steeds dezelfde architectuur als de Jupiter-8, maar lijkt qua klank veel meer op de JP-8 door het gebruik van andere voice chips.Origineel geplaatst door Boemtsjak
Ik heb die van mij op een gegeven moment weggedaan, omdat ik het geluid van de CEM VCO's icm de Roland filters een beetje zat werd. Hij klinkt vrij rauw en aggressief. Voor lieve geluidjes kun je beter een Jupiter-8 met z'n zijdezachte sound aanschaffen.

Origineel geplaatst door trash
Waarom ga je niet voor een Elka synthex, als je Italo wil gaan maken?

Origineel geplaatst door Septic
Ligt eraan wat ie moet kosten....
Onder de 750 is het interressant.
De Jup6 klinkt magerder dan de Jup8 en kan je eigenlijk qua power niet vergelijken.
Ik zelf zou niet voor een Jupiter6 gaan. Ondanks die ie analoog is en 6 stemmen heeft. Hij is qua synthese wat beperkt en ook al weer wat jaartjes oud.
Ik verwacht dan ook regelmatig reparatiekosten eraan. Die steeds hoger worden omdat componenten steeds schaarser worden. De Jupiter8 heeft hier minder last van omdat ie veel beter is gebouwd (atoombom-proof)
Beter sparen en voor een VA gaan denk ik.
Voor 800-1000 euro kan je ook een 2ehands SupernovaII keyboard kopen en dan kan je er veel meer mee. Al ligt dat voornamelijk ook aan jezelf natuurlijk.

Origineel geplaatst door wouw
Is die dure op marktplaats van jou ?![]()

Origineel geplaatst door aso
Okay dan hier heb ik wat aan...
effe vraag over die midi kit hoe moet die erin dan want ik ben niet echt technische...
Origineel geplaatst door sander
Ik heb wel eens gehoord dat de Juno-60 dikker klinkt.