hehe Dione,
Dit kan je verwachten als je dit met een MC303 gaat vergelijken. Namelijk MC303 is BartSmit gear en de Spectralis echt niet.
Kijk dat dit je ding niet is ok, dat kan.
En een machinedrum dat vind ik pas matig klinken en zeer zeker digitaal. Die heb ik dan ook gedumpt. Kan je nog beter DR008 plugin gebruiken als het om de sounds gaat.
Hoe heb je hem gehoord over een MyFirst Sony versterker ofzo?
Als ik hier de ampenv. van de 808 kick meer dan 40% openzet (in Spectralis) dan komen er scheuren in de muur en donderen alle schilderijen ervan af. (en de lowband van de Finalizer is geheel in beslag genomen door reductie/compressie)
Zoals ik als zei ik heb ze allemaal gehad die 808/909 wannabees. En persoonlijk vindt ik de spectralis als enigste de vergelijking kunnen doorstaan. Sterker nog het is de eerste waarvan ik de 808kick meer moet temmen dan die uit een echte Roland TR808.
Eigenlijk gebruik ik alleen nog maar Spectralis voor mijn drums...........De filter en envelopes zijn echt goed te gebruiken voor de drums. Ik heb ook een volledig AS gemodificeerde TR606, maar ik vind het op de Spectralis eigenlijk net zo makkelijk werken met cutoff en env. op de snares etc.
En zeker is dit niet de holy grail. Persoonlijk vind ik de DSP synth wat minder qua functionaliteit niet qua kwaliteit. Maar toch mijn mellotrons etc komen nu ook uit de spectralis en niet meer uit de vintagekeys pro..
Maar idd als livebak kan je misschien beter kijken naar een bak die het OS klaar heeft. Gewoonweg omdat alle functies er nog niet inzitten en dat is niet echt lekker natuurlijk live.