side chain in ableton

live heeft genoeg in huis om dit aan te kunnen.
ik begrijp je statement niet zo, onderbouw het eens (niet sarcastisch bedoeld)

ik bedoel het ook niet sarcastisch ofzo hoor!
Maar die paar keer dat ik Live onder mijn vingers heb gehad, kreeg ik niet het idee dat er echt een sequencer in zat zoals in FL ofzo waar ik mijn song duidelijk op kon bouwen. Ik gebruikte het eigenlijk voor bootleggen. Ook kreeg ik een beetje het idee dat de sound kwaliteit dat eruit komt niet kon evenaren aan een andere sequencer. Dus mijn vraag is echt uit "ignorance". Het niet weten dat het echt mogelijk is en niet voor kunnen stellen hoe dat dan wel kan.

misschien moet je eens op de abletonsite kijken, daar staan een paar filmpjes van producers die aan de gang zijn met live.

ik gebruik het nu een paar maanden, en ben bijna tevreden (een paar dingetjes mogen nog verbeterd worden maar die hebben juist meer betrekking op het gebruik van ableton in een livesessie)
qua sequencer om een nummer mee te bouwen vind ik dat het juist tot meer creativiteit leidt.
een voorbeeld: ik maak verschillende loopjes die ik bij elkaar vind passen.
ieder kanaal heeft zn instument.
dan kan ik kan ik verschillende combinaties van die loops in de scenes bij elkaar zetten.
als ik dan op record druk en de verschillende scenes aanklik en daar een beetje mee speel, dan neemt de sequencer dit op.
achteraf kan alles nog veranderd worden.
in een programma als cubase gaat dat volgens mij niet zo makkelijk.

ik word steeds nieuwsgieriger, ga even de filmpjes bekijken!
Kun je eens een track posten om te laten horen wat je kunt maken dan in Live?

Origineel geplaatst door LagunaV1
ik word steeds nieuwsgieriger, ga even de filmpjes bekijken!
Kun je eens een track posten om te laten horen wat je kunt maken dan in Live?
:D goed maar ik ga nu slapen, moet morgen van 9u smorgens tot savonds 11u werken.
maandag post ik wat.:z

Back