Wat is jouw snelst doorverkochte synth?

MS-10

Ziet er leuk/grappig uit, grappig geluid, maar paste totaal niet in m'n setup.

Nog geen moment spijt tot nu toe.

in mijn geval: Micro Modular van clavia.
twee keer gehad zelfs, ik dacht ik geef hem nog een kans...
anyway. ook de tweede keer kwam ik tot de conclusie, ik heb die pc te vaak nodig en dat vond ik maar niks.
even alles aanzetten en er mee spelenin mijn vrije tijd is er niet bij.
elke keer weer al die virtuele draadjes trekken en enz, niks voor mij!
dussss eruit!

Origineel geplaatst door Leo
jullie zijn wel van eh... 't is niks, weg ermee.

sommige synths moet je ook wel even de kans geven!

Zegt de man die volgens mij meer synth geprobeerd heeft en weer verkocht in de 3 jaar dat ik lid ben van het forum ;)
Of was ik dat zelf :engel:

ik heb wel eens twee apparaten gekocht in 1 keer, in friesland, waarvan ik er 1 wilde hebben. voor het andere ding had ik maar vast een advertentie op marktplaats gezet. en toen ik m de volgende dag ging ophalen, was ik friesland nog niet uit toen ik gebeld werd door iemand uit de flevopolder. kon m meteen kwijt op de carpoolplaats ergens tussen een heleboel aardappelvelden.
morgen ga ik trouwens een prophecy halen en daar kijk ik echt naar uit. ik hoop dat ik m deze keer hou.

Supernova II 1 week in huis gehad, toen doorverkocht met beetje winst.. paar euri er bij, en de volgende dag een catamaran rijker...veel leuker ;)

Ik had zelf de neiging om te lang aan een synth vast te houden. ik heb veel te lang mijn virus A gehouden, terwijl ik dat ding al vanaf day one niet voelde. Als je een bak niet voelt, de sound spreek je niet aan, meteen dumpen dat ding.

De bak die ik het snelst weer heb verkocht is denk ik ook de Prophet 5.

Ik vond idd de sound op e.o.a. manier niet passen in m'n setup. Als hij dan nog goedkoop was had ik het een kans gegeven -belangrijk punt trouwens!- maar dat is-ie niet dus in dat geval heb ik die centen liever weer in m'n portemonnee.

Oberheim Matrix-6 Rack

Kocht ik in 1990 2de hands van een gitarist, die 'm als midi module gebruikte.
Ik kreeg er ook een cassette bij met Matrix 1000 geluiden.
Er zat geen een goed geluid in. Zelf programmeren was ook een kriem, dus binnen twee weken heb ik 'm ingeruild tegen de Roland D550, die ik nog steeds heb. Ik heb iets van 400-gulden winst gemaakt op de Matrix 6.
Het is geen slechte synth, begrijp me niet verkeerd, maar het was niets voor mij en de inruil deal was erg aantrekkelijk.

Een andere synth die ik binnen een maand heb verkocht was de TG77.

De snelste die ik kwijt was was de Alesis Ion. Ik had hem twee dagen maar moest hem wegens geldgebrek weer wegdoen:stupid :stupid :stupid :stupid

Phochos=(

jullie zijn wel van eh... 't is niks, weg ermee.

sommige synths moet je ook wel even de kans geven!

Lol, dit is gewoon 'signature' materiaal 8o)

Deep bass nine die had ik ooit nieuw gekocht zonder te testen voor fl 1000,- 8D

Ik had gelezen dat dit de ultieme TB 303 kloon zou zijn, die waren destijds
erg moeilijk te krijgen en te betalen, dus had ik deze maar gekocht

Wat een afknapper was dat.............

Heb heeel even een TR909 gehad maar moest deze ook heel snel verkopen, wegens een duur uitgevallen energie rekening. Gelukkig niet teveel verloren.

Had het apparaat wel kunenn houden, maarja als je wordt afgesloten heb je er ook niks aan :stupid

Origineel geplaatst door Lacertus
Ik was ook blij dat ik er weer vanaf was ja...
of doelde je daar niet op... ;)

neuh, da's precies wat ik bedoelde.
en je weet, als jij blij bent, voel ik me ook een stuk beter.

ojoj vanmiddag weer cross country geweest voor een prophecy. over haat-liefde gesproken, de tel ben ik kwijt, maar ik weet zeker dat ik al meer dan 20 prophecy's heb gehad en steeds weer weggedaan, om allerlei redenen. maar hij klinkt weer goed.

ojoj vanmiddag weer cross country geweest voor een prophecy. over haat-liefde gesproken, de tel ben ik kwijt, maar ik weet zeker dat ik al meer dan 20 prophecy's heb gehad en steeds weer weggedaan, om allerlei redenen. maar hij klinkt weer goed.

haha meesterlijk!
deze heeft in ieder geval al wel een kans gehad!!!

hoe gaat dat als je dan bij die verkoper bent, even testen of alles werkt.
>kent u deze bak al?
-jaha ik heb hem al eerder gehad.
>ahaa vandaar
- al twintig keer...

Origineel geplaatst door chielos

kent u deze bak al?

Iedere synth verkoper in Nederland kent Leo dus die vraag is niet aan de orde :)

Origineel geplaatst door chielos
haha meesterlijk!

deze kwam uit de achterbak van een auto, op een parkeerplaats.
hij was vies, maar niet erg gekrast, paar mini dingetjes.
en alles werkt perfect, rom 2.0

alleen had ik pas een heleboel goede presets en die heb ik uiteindelijk maar gedelete, omdat ik nou echt dacht dat ik nooit meer een prophecy zou kopen!

en ik kon het niet laten, heb meteen een raven max gekocht en die is toch ook wel leuk, klinkt eigenlijk beter dan ik me kon herinneren. maar die is groot, die gaat er vast weer uit.

ik heb trouwens wel eens 3 keer dezelfde synth gekocht en weer weggedaan, en dus echt dezelfde hè, hetzelfde exemplaar, een moog source, die ik in duitsland of amerika had gekocht en die bij monopoly is geweest, bij the Q en nog iemand, uiteindelijk.

Back