Shs10

Neon Vomit

Gedeactiveerd account
Verzamelplaats voor info, vragen, tips en truuks omtrent dit omhang speeltje.

Laat ik maar beginnen met de eerste vraag :D
Weet iemand waar je de nederlandstalige handleiding kunt downloaden?
De engelstalige is hier op de site van yamaha te vinden...

Leuke links naar websites kon ik ook niet echt vinden als die er zijn..
Wil iemand zijn nl. handleiding mischien verkopen (pb) of scannen en posten?

Attachments

• shs10.jpg
    shs10.jpg
    24,6 KB · Bekeken: 136
Ik heb ooit de rode gehad, die is veel lelijker :D

Als je de transpose op +12 zet en de pitchbend ook, en dan met de piano (of de harpsichord -- ik weet het niet meer zeker, het is al een tijdje terug) in het hoogste octaaf gaat pielen krijg je allemaal rare dingen omdat dat volledig buiten z'n bereik terecht komt.

Oh, nu we het er toch over hebben, iemand die die bliepjes voor mij kan sampelen? Stond op het punt daar zelf een thread over te beginnen maar kan 't net zo goed hier vragen. Ik zal even een voorbeeldje opzoeken van wat ik bedoel.

Ik heb ooit een shs200 gehad.

yam_shs_200.JPG

Ik vond er niets lolligs aan. 2-op fm sounds meen ik mij te herinneren. Als midicontroller voor on stage zal het wellicht een leuker ding zijn.

@ Neon Vomit :

op het fotootje van jou zie ik een trafo voeding, werkt dit bij jou ? de mijne lijkt het enkel te doen met de baterijen - of misschien is de polariteit omgewisseld... ?

Hahaha, mijn neefje had vroeger zo'n ding.

Demosong "Last X-mas" van George Micheal toch?

Dat ding klonkt werkelijk naar niks, maar tof dat we het vonden. Transpose heel laag of heel hoog zetten leverde ook van die weirde klanken op.

Laatst gewijzigd:
voeding

voeding

Origineel geplaatst door StiebZ
@ Neon Vomit :

op het fotootje van jou zie ik een trafo voeding, werkt dit bij jou ? de mijne lijkt het enkel te doen met de baterijen - of misschien is de polariteit omgewisseld... ?

Model DC180200V
Merk:Shun Shing
Input 230 VAC 50Hz 50Ma
Output 18VDC 200mA 3.6VA

Als het goed is kun je de batterijen opladen terwijl ze nog in het keyboard zitten, met deze adaptor.

Heeft iemand toevallig een scan van een nederlandstalige handleiding?

haha wie wil er 1 kopen?

Ik heb zowel de SHS-10 (rood) als de SHS-200.
Ik gebruik hem niet voor de sounds, want die zijn afschuwelijk, maar als midicontroler.
Ik kan wel een kopie maken van de handleiding (of een scan). PB je email maar even.
Van de SHS-10 had ik er twee: net eentje verkocht op de Marktplaats voor € 60 !
Die SHS-200 is nog te koop ......*D
Beide werken via een trafo, maar met batterijen is prettiger spelen (scheelt weer een snoertje).

Origineel geplaatst door etaoin
Ik wel hoor :D Heb die van mij een jaar of twee geleden weggedaan en eigenlijk wil ik die bliepjes wel weer terug. Maar niet voor een 75 euro die ze al snel vragen op MP...

Ik heb er net een grijze voor 35 euro gekocht, en kon ook een rode krijgen voor 35 euro.
Alleen dat was in Friesland te ver weg voor mij.
Deze staat nog wel op marktplaats trouwens, voor 50 als ik mij niet vergis.

Ze zijn inderdaad vaak overgewaardeerd maar als je goed zoekt lukt het wel.
Maar of 25 ook lukt? :confused:
35 vind ik wel okee het is een leuke midi controller voor live!
Jammer van die kleine toetsjes ik had zelf liever grote gehad, maar hij is niet voor mij...
Deze gaat naar mn broertje :)

ik heb inmiddels de NL-handleiding gescanned, maar hij is te groot (3 MB) om hem hier up te loaden.
als je me een emailtje stuurt, kan ik hem wel naar je toe mailen.

amarins@gmail.com

Neon Vomit heeft al een mailtje!

Origineel geplaatst door etaoin
Ik wel hoor :D Heb die van mij een jaar of twee geleden weggedaan en eigenlijk wil ik die bliepjes wel weer terug. Maar niet voor een 75 euro die ze al snel vragen op MP...

ok dan ruilen tegen je x0xb0x :maffia:

eindhoven

Origineel geplaatst door reddread
Dat heb je toch echt helemaal mis hoor!
Dit zijn zwaar onderschatte klassiekers:dubbel:
kijk hier maar!

http://www.speurders.nl/muziekinstr...tarstraponkeyboardshs10.6.1.0.1.645.3715.html

:dubbel:

Balen! heb ik net afstand van mn poly800 gedaan begint de strap on hype...
Over een paar jaar had ik er waarschijnlijk zo 800 euro voor kunnen krijgen.
Kijk maar wat er met de tb303 gebeurt is die deden ze vroeger ook voor bijna niets weg.

Maar ik zoek evt. nog wel een shs200 voor mezelf. Die heeft grote toetsen toch?
Lijkt me leuk voor in een bandje... nou nog een bandje..:confused:

Back