Wat vind je van het Jarre album "Jarremix"

Bass

Gepokt en gemazeld
Hallo,

Zoals bekend is bij mij de liefde voor synths begonnen bij Equinoxe van Jarre...briljant album
etc. etc.
Nu heb ik een tijd geleden de CD Jarremix gekocht met remixen van zijn nummers...
Ik kon hier niets over vinden op dit forum... :

Wat me het eerste opviel was dat ik de meeste remixen echt bar slecht vind, vooral die van Equinox 4,
tjonge was dit een haastklus ofzo?
Magnetic Fields 2 remix ? pfff
Niet alleen qua tracks die soms niet meer te herkennen zijn maar vooral qua geluid wat soms echt op demo-niveau erop staat..
Hoe kan dit nou ? Jarre zal toch zijn goedkeuring hebben moeten geven lijkt mij?

Of ben ik nu te negatief?
Wie heeft dit album nog meer en wat vind je ervan?

Ik heb dat album niet, dus kan daar niet over oordelen.

Ik heb wel z'n laatste live DVD gekocht. Mooie 5.1 mix, technisch niets mis mee. Ik kan die kop alleen niet meer van 'm zien. Hij staat die Thermin te beroeren alsof-ie met een levensbedreigende hersenoperatie bezig is. Hij neemt zichzelf veel te serieus, waardoor-ie een karikatuur aan het worden is.

Of ben ik de enige die dat vindt?

Origineel geplaatst door BlackEyed
Ik kan die kop alleen niet meer van 'm zien. Hij staat die Thermin te beroeren alsof-ie met een levensbedreigende hersenoperatie bezig is

:dubbel:

Die van Beijing ?

Tja en hij staat te spelen op een Supernova waar geen MIDI kabels inzitten !!

Die van Bejing, ja.

Als ik zo'n vrouw had, zou ik niet eens meer met m'n apparatuur spelen.

Of ben ik weer de enige die op zattevrienden.be naar MILFs zoek, terwijl ik keihard "What We talk about" van dEUS draai?

Ik vind het Jarremix album best aardig. Geen hoogvlieger, maar sommige remixen kunnen er best mee door. Bijvoorbeeld die van Chronologie. Dit zijn ook de remixen die hij op cd single heeft laten uitbrengen, dus serieus bedoeld.
Ik heb de 11-track versie (zie http://www.jarre.co.uk/albumhtmls/jarrmix11.html). Er is blijkbaar ook een 10-track versie.

Een veel beter remix album vind ik overigens Odyssey through O2. Da's een echt vet album, omdat alle nummers aan elkaar zijn gemixt. Eén lange trip. Jammer dat een niet passende versie van Rendez-Vous 4 aan het einde moet staan. Ik vind dat zo'n ontiegelijk suf nummer.
Zie ook http://www.jarre.co.uk/albumhtmls/o2uk.html.

Overigens,als je ooit de Funkstörung Remix van C'est la Vie hebt uitgezeten, kun je iedere Jarre remix aan :(

Origineel geplaatst door Yost

[...]

Een veel beter remix album vind ik overigens Odyssey through O2. Da's een echt vet album, omdat alle nummers aan elkaar zijn gemixt. Eén lange trip. Jammer dat een niet passende versie van Rendez-Vous 4 aan het einde moet staan. Ik vind dat zo'n ontiegelijk suf nummer.
Zie ook http://www.jarre.co.uk/albumhtmls/o2uk.html.
Odyssey through O2 heb ik ook. Idd wel een aardige cd, maar ik blijf toch bij het orginele oude werk op vinyl (en cd).

Heb hem ook. En ach ja, soms lijkt het een project dat straatjongeren ook eens wat mogen klussen in de studio met wat samples van hem. Maar ik trek hem wel.

Op die cd staan allemaal remixen van "Fans" en "bekende DJ's en groepen" dacht ik.

Er is pas nog een cd uitgekomen met "vernieuwde" versies van ouwe nr's, maar dan wel van zijn hand.

Is het alweer 'schop zomaar een stokoude thread omhoog' dag vandaag?

Overigens,als je ooit de Funkstörung Remix van C'est la Vie hebt uitgezeten, kun je iedere Jarre remix aan :(

Nou, die vond ik wel leuk en is ook leuk te mixen met Tiësto's Flight 643 :)

Die jarremix album is uit 1995 ofzo, dus ja, toen wist men niet beter. Vind het wel grappig om m soms snel te luisteren, om het geluid van toen te horen.

Back