Ervaringen Virus TI

Origineel geplaatst door champ
het apparaat is nu op moment overal uitverkocht daarom doe ik het

nee hoor, de ti desktop is overal te krijgen op dit moment, de virus ti keys is op dit moment helaas nergens te krijgen.

ik hoef hem niet perc de deur uit te hebben

maar ik heb geld nodig

Origineel geplaatst door quifster
nee hoor, de ti desktop is overal te krijgen op dit moment, de virus ti keys is op dit moment helaas nergens te krijgen.

..ah, 1250 euro dan maar? :D

ok ik begreep dat ie uitverkocht was naja dan blijft ie mooi waar ie nu is :D

ok ik begreep dat ie uitverkocht was naja dan blijft ie mooi waar ie nu is :D

Je intenties waren goed :okdan:

Ik krijg geen geluid als ik de virus Ti als audiokaart gebruik. Volgens cubase is er geluidssignaal maar ik kan het niet waarnemen. Ik heb m'n monitoren op alle mogelijke porten op m'n pc en virus aangesloten maar ik hoor niks. Kan iemand me hiermee helpen?

hebbie de output van de TI op je versterker aangesloten?
Als je er nog een geluidskaart tussen hebt hangen is het nog al wiedes dat
je nie veul hoort :koffie:

Tip: Gebruik S/PDIF als output en laat de TI "audiocard" en USB audio out crap
voor wat het is. Werkt altijd... Of je moet persee de TI om een één of andere
vage reden als soundcard willen gebruiken.

Origineel geplaatst door koekebakker

Is dat nu just niet de belangrijkste reden waarom mensen een TI (total integration) willen.

Moet je er ook nog een geluidskaart bij kopen.

:stupid :stupid :stupid :stupid :stupid :stupid

De Virus Ti: Als het werkt en meer dan de helft goedkoper is, ga ik er eens aan denken.

Origineel geplaatst door Patat Met
Is dat nu just niet de belangrijkste reden waarom mensen een TI (total integration) willen.

Moet je er ook nog een geluidskaart bij kopen.

:stupid :stupid :stupid :stupid :stupid :stupid

De Virus Ti: Als het werkt en meer dan de helft goedkoper is, ga ik er eens aan denken.

Gek dat mensen dat al zo snel voor lief nemen he? Access levert het TI gebeuren niet 100% werkend op en nu al gaan mensen zeggen dat je maar een workaround moet gebruiken!

De prijs van de TI ga ik trouwens niet over in discussie, het is een hele berg synth power die je krijgt, het TI gedeelte is extra bovenop de features van de C. Meer dan de helft goedkoper vind ik geen terechte opmerking, zoek maar eens een synth met vergelijkbare power voor 800 euro dan...........

Wat ik wel terecht vind is je commentaar op de updates e.d. Eerst komt een product maanden en maanden later uit dan aangekondigd (waardoor vele mensen die reeds hebben aanbetaald heel lang op hun synth moeten wachten) end an kom je ook nog eens meer dan 4 maanden te laat met een aangekondigde update die wederom niet 100% werkt.

Ik ben persoonlijk blij dat ik niet voor de Ti ben gegaan......

Het gaat de goede kant op met de compatibiliteit van de TI-software. Wat me wel zorgen baart is hoe afhankelijk die betere werking is van de allerlaatste versie Cubase of Logic. Ik ben wel een beetje bang dat ze na elk nieuw versie-nummer ook een TI software-update moeten uitbrengen. Dat wordt volgend jaar ook weer spannend als je wil updaten naar een 64-bit Windows Vista met Cubase SX 4.

Ik zie ze eerlijk gezegd liever hard werken aan de goede werking van de synth in standalone gebruik met enkel de TI-software als controller en dus zonder dat hele USB-audio verhaal. Als ze dat 110% goed hebben werken, weet je dat je TI ook nog over een x-aantal jaren blijft werken. Het USB-audio-deel van Total Integration lijkt toch nog een te hoog gegrepen doel voor de huidige stand der techniek.

Origineel geplaatst door koekebakker
hebbie de output van de TI op je versterker aangesloten?
Als je er nog een geluidskaart tussen hebt hangen is het nog al wiedes dat
je nie veul hoort :koffie:

Nee, ik probeer het via alleen de USB. Ik wil ff kijken of er minder bugs zijn als de Ti geluidskaart gebruikt word. Ik kan er wel aardig mee werken iig met de USB. Ik heb een andere geluidskaart in m'n pc waar ik normaal mee werk, dus zal dat de oorzaak zijn van het probleem?

Origineel geplaatst door Saskija
Het USB-audio-deel van Total Integration lijkt toch nog een te hoog gegrepen doel voor de huidige stand der techniek.

Hoezo? Deze technologie wordt al jaren toegepast in geluidskaarten.....niks nieuws onder de zon.

Is puur een kwestie van audio van en naar de computer verplaatsen. USB geluidskaarten doen dit al geruime tijd probleemloos alleen dan met meerdere kanalen i.p.v. 1 stereo.

Origineel geplaatst door Acidfever
De prijs van de TI ga ik trouwens niet over in discussie, het is een hele berg synth power die je krijgt, het TI gedeelte is extra bovenop de features van de C. Meer dan de helft goedkoper vind ik geen terechte opmerking, zoek maar eens een synth met vergelijkbare power voor 800 euro dan...........

Clavia G2 engine.

BCR2000 erbij.

Nieuw prijs is meer, maar 2e hands minder.

:okdan:

Clavia G2 engine.

BCR2000 erbij.

:okdan:

Leuke synth, heb ik zelf ook maar waar zijn dan je FX per part? Waar is je polyphony per definitie?
En waar zijn de moog filters? Ik vind de G2 ook een mooiere synth hoor maar wat betreft power overklast door de Virus.

Een G2 haalt unexpanded maximaal 32 stemmen en in de realiteit meestal nog wel een stuk minder. Da's toch anders t.o.v. die 80 van de virus met FX op de virus.

Da's hetzelfde als een Audi RS4 met een Ferrari F430 vergelijken en dan zeggen dat de audi ook snel is. Klopt maar de Ferrari rijdt dat ding vierkant zoek.

Maar goed de discussie ging meer over het functioneren van Access als bedrijf, niet over welke andere synths goedkoper zijn.

Origineel geplaatst door Saskija
Het gaat de goede kant op met de compatibiliteit van de TI-software. Wat me wel zorgen baart is hoe afhankelijk die betere werking is van de allerlaatste versie Cubase of Logic. Ik ben wel een beetje bang dat ze na elk nieuw versie-nummer ook een TI software-update moeten uitbrengen. Dat wordt volgend jaar ook weer spannend als je wil updaten naar een 64-bit Windows Vista met Cubase SX 4.

Ik zie ze eerlijk gezegd liever hard werken aan de goede werking van de synth in standalone gebruik met enkel de TI-software als controller en dus zonder dat hele USB-audio verhaal. Als ze dat 110% goed hebben werken, weet je dat je TI ook nog over een x-aantal jaren blijft werken. Het USB-audio-deel van Total Integration lijkt toch nog een te hoog gegrepen doel voor de huidige stand der techniek.

helemaal mee eens...

naar mijn idee zouden ze ook het usb-audio gedeelte los moeten koppelen van het usb-control gedeelte...helaas is dat nu niet mogelijk....

Clavia G2 engine.

BCR2000 erbij.

ik heb zelf een G2 engine gehad,die werkt met een losse editor,geen vst-integratie dus....en een BCR2000 erbij heb je ook niks aan...;)

maar goed...de TI klinkt wel ff beter en is veel gebruiksvriendelijker dan een G2...

patat met: een cpu zegt niets over de geluidskwaliteit (als je daar op doelt!)

Origineel geplaatst door virkaz
patat met: een cpu zegt niets over de geluidskwaliteit (als je daar op doelt!)

De cpu bepaald wel welke en hoeveel algoritmes je kan gebruiken. De cpu is dus indirect verantwoordelijk voor de geluidskwaliteit.

Hoeveel algoritmes zijn er voor iir filters? of voor oscilators?
De basis voor deze algoritmes is hetzelfde.
Er word alleen wat distortion en random waardes aan toegevoegd om het wat mooier te laten klinken.

De G2 heeft het grote voordeel dat je zelf de algoritmes kan samen stellen.
En als je een klein beetje weet wat je doet, kan je op die manier hele dik klinkende filters maken. Die op de virus gewoon niet mogelijk zijn.
Om maar te zwijgen van de rest van de mogelijkheden.

Dat maakt, voor mij, de G2 veel gebruiksvriendelijker en mooier in klank als een virus.

Ik geef wel toe, dat als je een standaard filter en oscilator pakt en dan rechtstreeks de G2 en virus gaat vergelijken, de virus makkelijk de beste is.
Maar dan snap je niets van de G2.

:peukie:

De cpu bepaald wel welke en hoeveel algoritmes je kan gebruiken. De cpu is dus indirect verantwoordelijk voor de geluidskwaliteit.

Hoeveel algoritmes zijn er voor iir filters? of voor oscilators?
De basis voor deze algoritmes is hetzelfde.
Er word alleen wat distortion en random waardes aan toegevoegd om het wat mooier te laten klinken.

De G2 heeft het grote voordeel dat je zelf de algoritmes kan samen stellen.
En als je een klein beetje weet wat je doet, kan je op die manier hele dik klinkende filters maken. Die op de virus gewoon niet mogelijk zijn.
Om maar te zwijgen van de rest van de mogelijkheden.

Dat maakt, voor mij, de G2 veel gebruiksvriendelijker en mooier in klank als een virus.

Ik geef wel toe, dat als je een standaard filter en oscilator pakt en dan rechtstreeks de G2 en virus gaat vergelijken, de virus makkelijk de beste is.
Maar dan snap je niets van de G2.

:peukie:

Helemaal mee eens, maar goed dit ging over de virus dus laten we deze discussie maar niet voortzetten :D.

Back