Mpc & Scsi

Chulukinat

Ouwe rot
Kun je de scsi aansluiting op je mpc gebruiken om je mpc met cubase op je pc te syncen? en ook om samples van je pc naar je mpc te verplaatsen, of zelfs rechtstreeks vanaf je pc via je mpc af te spelen?

Volgens mij synced ie altijd met MIDI/MTC.. SCSI is een BUS type en bedoeld voor data overdracht naar diskdrives/pc enzo. Het is niet mogelijk om je pc geluid te laten maken via je mpc.

De nieuwe mpc's hebben een USB connector, ik denk dat daar veel meer mee mogelijk is..

weet ik maar de nieuwe mpcs kosten ook te veel euros.
en ik heb trouwens weleens gelezen dat mensen vst's uit hun computer gebruiken i.c.m. sequencing vanaf de mpc

Re: Mpc & Scsi

Origineel geplaatst door Chulukinat
Kun je de scsi aansluiting op je mpc gebruiken om je mpc met cubase op je pc te syncen?
Nee. Daar is SCSI niet voor gemaakt. Syncen wordt via MIDI gedaan, een seriële communicatie (SCSI is een bus).

[en ook om samples van je pc naar je mpc te verplaatsen, of zelfs rechtstreeks vanaf je pc via je mpc af te spelen?

Dit kan niet met een MPC. Samples verplaatsen kan wel met de modellen die een USB poort hebben.

Wat je wel kunt doen als je MPC geen USB poort heeft (bvb een MPC2000XL), is een SCSI Zipdrive of harde schijf als 'middle man' gebruiken. Je zet dan van je computer de samples op deze schijf, en daarna laad je ze in met de MPC. Dit is wel niet zo'n goedkope oplossing, want er komt heel wat materiaal bij kijken. En, als je een (moderne) Mac hebt werkt deze methode niet.

Het beste en goedkoopste, is om een carddrive in je MPC te bouwen. Dan kan je samples op die kaart laden van je computer, en die weer in de MPC duwen om zo je samples in de MPC te krijgen. Als het om een 2000XL gaat, tenminste.

Re: Mpc & Scsi

Origineel geplaatst door Chulukinat
Kun je de scsi aansluiting op je mpc gebruiken om je mpc met cubase op je pc te syncen? en ook om samples van je pc naar je mpc te verplaatsen, of zelfs rechtstreeks vanaf je pc via je mpc af te spelen?

Je gebruikt je midi aansluiting:

- om samples die in je mpc zitten met een sequencer op je pc aan te sturen.
- cubase en mpc te syncen. Of MPC is master of Cubase is master.

Samples via midi overbrengen is onwerkbaar traag. (heb ik gehoord).

Koop een cheapo kaartlezer voor zowel mpc als pc en wissel eenvoudig samples tussen pc en mpc. (of 2 zipdriven kan natuurlijk ook).

dank jullie... die kaartlezer is een heel goed plan inderdaad maar ik moet eerst nog de mpc zelf kopen :P
van de ene kant wil ik een mpc 1000 ondanks zn oerlelijke uitstraling, maar ik heb dus veel erover gelezen dat het geluid zuigt en dat de pads vaak kapot gaan. maar van de 2000xl hoor ik weer dat het schermpje het vaak begeeft...ook niet echt handig dus. wat is nou de aanrader?

Geluid van de MPC-1000 is dus echt niks mis mee. Beter dan de MPC2000XL
De display van de XL gaat niet vaak kapot. Kan gewoon wel eens voorkomen. Dat zal bij een 1000 ook wel kunnen op een gegeven moment.

En een display die defect is hoeft niet altijd compleet te worden vervangen. Er is ergens een site die laat zien hoe je zo'n display weer kan repareren.

De nieuwe MPC-1000, de zwarte versie vindt je misschien mooier dan de blauwe versie.

ja zwart is natuurlijk mooier maar dan betaal je vollgens mij alweer 1000 euro he? ik koop lliever 2ehands dan, maar waddup met die pads van de mpc 1000?

is er trouwens iemand die wat kan laten horen wat ie op de mpc 1000 heeft gemaakt?

Origineel geplaatst door sander
En een display die defect is hoeft niet altijd compleet te worden vervangen. Er is ergens een site die laat zien hoe je zo'n display weer kan repareren.

Sander, weet jij misschien die site, want m'n 2000XL heeft nu last van twee verticale lijnen van dode pixels in het scherm :kont: :stupid :kont:

Als ik m'n MPC geruime tijd uit zet, dan verdwijnt één van die lijnen maar komt binnen de kortste keren terug...

Een nieuw scherm kost toch al gauw 150 euro had ik begrepen?

Het gekke is dat de S5/6000 theoretisch niet via SCSI op een pc/Mac
rechtstreeks kan worden aangesloten, daarvoor is immers het USB
boardje voor in de handel gekomen.

Toch ken ik iemand die via een ultra-wideSCSI-IDEkaartje in z'n pc
met z'n S5000 samples heen en weer kon duwen.

Back