Brass Synths ....

JohnDoe31

Gedeactiveerd account
ik ben helemaal gek op die jaren 80 synth brass .. me mks 80 is er meester in maar er zijn er nog een hoop die het erg mooi doen .. ik ben ook wel benieuwd naar soft synthjes trouwens .. ensembles laten altijd wel goed horen hoe goed een virtual analoog soft synth eigenlijk echt is ..

hier een crumar bit one :

bit one brass

MKS 80 brass

vooral die pitchbends ! :luv:

Ik heb een SY77 die ook hele leuke 80's brass maakt. Een subtiele smallstone ertussen en voila!!

Origineel geplaatst door Arv
Ik heb een SY77 die ook hele leuke 80's brass maakt. Een subtiele smallstone ertussen en voila!!

ik zag dat de w30 van roland ook leuke presets had en ook de poly 800 is instaat mooie 80 brass dignen te maken ..zodra ik me g5 heb ga ik er meteen mee aan de slag .. vind het zo vet die sound !

trouwens die unk funk .. ken je die clip van unk ? :{

De Euphonium Choir van de MKS70 of MKS 80, of de Jupiter 8 (weet even niet). Ook te vinden op synthmania.com.

Russel Ferrante van de Yellowjackets (vanavond in De Boerderij, I'm there!!!) heeft er de jaren 80 veel gebruik van gemaakt, voor zowel comping als soloing. Lekker hoor!

En goeie synthbrass is nooit weg, ook om een echte blazerssectie te ondersteunen (vetter te maken). Of om lekkere sus-accoorden te spelen ofzo, voor goeie stabs, etc....

Origineel geplaatst door Missing Links
Vergeet de Juno 60/106 niet...

klopt de juno 60 is er ook erg goed in .. 106 vind ik wat minder klinken maar zal qua brass ook wel leuke dingen kunnen doen !

Origineel geplaatst door MadR

trouwens die unk funk .. ken je die clip van unk ? :{

Geen funk geen funk, maar dit is UNK! hihii..
Ik zie net dat je te gekke Unk T's kunt kopen bij de VPRO :D

Iemand enig idee wat het originele toto brass geluid voortbrengt?
Nena, 99 balonnen,ook leuk typisch 80, is dat geen JX??

OT. Yellowjackets, is dat druk bezocht? Dadelijk repeteren bij de boerderij, kan dan meteen mijn auto niet meer kwijt. :)

Origineel geplaatst door Arv
Geen funk geen funk, maar dit is UNK! hihii..
Ik zie net dat je te gekke Unk T's kunt kopen bij de VPRO :D

hehehe kon niet misse ndat de vpro wel iets mee te maken had .. :D

trouwens al die jaren 80 sounds zijn allemaal kicken !

hier nog de typische jump en final countdown sound

esq 1 ensoniq

nog 1

Ben wel benieuwd waar dat brass geluid uit Depressurization van Drexciya vandaan komt.

Back