Welke drumdoos is dit?

Dus...

Dus...

Origineel geplaatst door etaoin
Ik zit in zo'n fase dat ik dat soort dingen alsnog ga kopen :D

...je gaat je eigen jeugdsentiment opkopen. Oei, Etaoin, dan begin je écht oud te worden.
Weet wie het zegt, het is een feest der herkenning.

Je wilt advies: neem kinderen (misschien heb je die al), dan heb je wel wat beters te doen met je goeie geld. 8o)

Re: Dus...

Re: Dus...

Origineel geplaatst door pjeut
...je gaat je eigen jeugdsentiment opkopen. Oei, Etaoin, dan begin je écht oud te worden.
Weet wie het zegt, het is een feest der herkenning.

Je wilt advies: neem kinderen (misschien heb je die al), dan heb je wel wat beters te doen met je goeie geld. 8o)

Ik heb net weer 2 SL1200mk2's gescoord (mijn eerste 2 kocht ik in "88 ) en een S950,
ai je houdt een spiegel voor :D

Btw muziek en kinderen gaan heel goed samen hoor, idd klouwen met geld maar wat de hek?
Ga je ipv 5 maar 3 keer per jaar op vakantie.
Prioriteiten stellen heet dat.

Ik heb nog een R-8 thuis staan. Zit hier nu op school dus zal het voorbeeld later deze dag thuis wel even beluisteren.

Tip, hij is te koop! :D

Hé etaoin,
Dat zijn typische Yamaha geluiden. Die kick, clap enzo.
Heb effe vergeleken met wat samples en ik denk dat je in de richting van een RX11, RX17, RX5 moet denken.

RX5 weet ik zeker dat het niet was, daar zitten veel meer schuifjes op dan ik me kan herinneren. RX11 zou nog kunnen. In mijn herinnering waren alle knoppen zwart, maar ja, dat zegt misschien niet zoveel.

De RX17! :)
Check je beatbox samples archief. Daar zitten volgens mij al die geluiden uit je fragment in, en hij heeft veel zwarte knoppen.

Attachments

• rx17.jpg
    rx17.jpg
    8,5 KB · Bekeken: 90
Heb trouwens al eens eerder gemerkt dat dit soort herinneren in werkelijkheid heel anders kunnen zijn dan je denkt. Zo heb ik ergens jaren '80 in een radioprogramma een demo gehoord van een sampler en ik ben er tot vorig jaar vanuit gegaan dat dat een Akai S1000 was. Totdat ik die geluiden aan iemand omschreef en die zei gelijk dat dat de Emulator II factory library was. En hij had gelijk. Maar ik was er 100% van overtuigd dat ik een demo van een Akai gehoor had toen. Tja...

Ja! Heb je dat zojuist gemaakt?

Ja, met die RX17 samples. Maar ik lees net wel op 't net dat de RX17 een samenraapsel
is van de RX21 en RX15. De RX21 kunnen we uitsluiten denk (zit geen cowbell in),
maar ik vind net wat samples van de RX15 en dat klinkt eigenlijk vrijwel hetzelfde. Hmmm...

In 't fragment op die site is ook goed te horen dat de snare en open hihat anders zijn.
Die klinken hetzelfde als een RX21. Heb zelf een RX21 en die heeft inderdaad geen cowbell (ondanks m'n gebruikers naam :D)

Hallo,

mijn eerste berichtje hier...

Dit is inderdaad geen R5.
Wat het jaartal betreft: Ik heb mijn R5 indertijd nieuw gekocht in 1989, hij was toen pas op de markt gebracht als het kleine broertje van de R8.

Heb hem nog steeds, trouwens...

Ik heb een (vreselijk onduidelijke) foto gevonden waar hij op staat :D

Rechts zie je, van onder naar boven, een cassettedeck, versterker en bovenop een Casio SK-1.

Links naast het cassettedeck staat de drumdoos.
Ik denk dat die witte veeg het logo is, en rechts daarvan komen er twee audiokabels uit.
RX17 voldoet nog steeds!

Attachments

• drumdoos.jpg
    drumdoos.jpg
    55,5 KB · Bekeken: 94
in 1988 kwam het hip hop album uit POWER van ICE-T en van een van de nummers was zelf ook een videoclip en ik zie EVIL-E nog staan met de roland R8.

Attachments

• power.jpg
    power.jpg
    24,9 KB · Bekeken: 93
AHUM

AHUM

JAH MAN
DIE DRUMKES LIJKEN NIE OP IETS UIT EEN R70 OF R8 IK HEB ZE ALLETWEE STAAN
KLINKT VERDACHT VEEL MEER EEN 707 RAAR BEN JE HEEL ZEKER DAT DIT EEN ROLAND WAS ?EN GEEN KAWAI OF YAMAHA OFZO KLINKT NOGAL PLASTIC ELECTRONIQUE
PS LEKKERE ELECTRO PLOPJES EIGENLIJK

Attachments

• initial.jpg
    initial.jpg
    20,6 KB · Bekeken: 91
Re: AHUM

Re: AHUM

KLINKT VERDACHT VEEL MEER EEN 707 RAAR BEN JE HEEL ZEKER DAT DIT EEN ROLAND WAS ?EN GEEN KAWAI OF YAMAHA OFZO

Volgens mij heb je de thread niet zo goed gelezen, want we waren er al achter dat het geen Roland was maar een Yamaha :D

Re: Re: AHUM

Re: Re: AHUM

zo zie je maar dat niet iedereen even wakker is de woensdag morgen hahaha :peukie:

Attachments

• 172717joqn_w.jpg
    172717joqn_w.jpg
    31,9 KB · Bekeken: 92
Back